WestinJimmy 6 Posted February 20 Share Posted February 20 Hej på er alla. Jag har kommit över ett Burris Fullfield E1 3-9x40 belyst. Tror ni det fungerar till en belyst åtel på 40meter? Vad anser ni om siktet överlag till övrig jakt? Quote Link to post Share on other sites
Raggarö 215 Posted February 23 Share Posted February 23 Jag har under lååååång tid rekommenderat Fullfield II till mina bekanta, Det har bytts både kikarsikten som levererats i paket och Leupold VX-I, VX-II till Fullfield II. Kommentarerna har varit positiva efter bytet - mycket bättre optik. Äger inget E1 men har svårt att tänka mig att den "extra" belysningen jfr med Fullfield skulle göra siktet sämre. Jag "tror" det fungerar utmärkt på åteln (och till annan jakt fungerar det garanterat). Raggarö Quote Link to post Share on other sites
Pyrschjägaren 64 Posted February 23 Share Posted February 23 På 2021-02-20 at 17:49 WestinJimmy sa: Hej på er alla. Jag har kommit över ett Burris Fullfield E1 3-9x40 belyst. Tror ni det fungerar till en belyst åtel på 40meter? Vad anser ni om siktet överlag till övrig jakt? Det är ett budgetsikte. Funkar väl på belyst åtel på 40m. Men det har dåliga ljusegenskaper jämfört med dyrare sikten. Quote Link to post Share on other sites
Droggot 342 Posted February 23 Share Posted February 23 På en belyst åtel fungerar det mesta. Självklart beror det på styrkan på belysningen men på dom vi har haft skulle jag inte tveka att sitta med min 1-6*24 Bushnell Elite speciellt om det finns lite snö. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts