Hoppa till innehåll

Vad ska våra (snart 400:-) jaktkortspengar gå till?


Raggarö

Recommended Posts

Dagens nyhet, att föreningen Jaktkritikerna söker 4,7 miljoner kr ur viltvårdsfonden är ju underbar. Och det är INTE 1:a april!! De vill bland annat...

Screenshot_20210414-181433_Facebook.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi kanske skulle skapa en förening här på forumet och söka bidrag till saker som faktiskt kan främja jakten.

Vi finns representerade över hela Sverige.

Vi har redan väldigt många medlemmar... medlemskap är gratis 🙂

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago josc72 sa:

Dagens nyhet, att föreningen Jaktkritikerna söker 4,7 miljoner kr ur viltvårdsfonden är ju underbar. Och det är INTE 1:a april!! De vill bland annat...

Screenshot_20210414-181433_Facebook.jpg

Ja vilka lirare alltså.

Går pengarna till sånt skulle alla i Sverige fortsätta jaga fast utan att lösa det statliga, som att vi inte betalar nog dit redan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ofattbart!

”Besikta och godkänna jakttorn”. Över min jävligt döda kropp! :mad:

Ja, att betala en del av avgiften till såna här dumheter blir det ju inte tal om.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rehabiliteras istället för att skjutas! Skulle vilja se det på en påskjuten 90kg hormon stin galt i en vass!

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 minutes ago hs_merkel sa:

Rehabiliteras istället för att skjutas! Skulle vilja se det på en påskjuten 90kg hormon stin galt i en vass!

 

Jo jävlar!! Jag skulle så gärna betala en bra slant för att se de här tomtarna försöka 😆

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago exabit sa:

Ofattbart!

”Besikta och godkänna jakttorn”. Över min jävligt döda kropp! 

Ja, att betala en del av avgiften till såna här dumheter blir det ju inte tal om.

Man kan ju bara tänka på hur många jakttorn som skulle bli godkända vs underkända. Inga godkända jakttorn = ingen jakt i det passet....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dalarna är förbannat duktiga här.. tänk om fler kretsar smällde på likt Dalarna? Sprit som fan säger jag bara och hatten av Rättviks jvk!!!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack herrn,

Är det inte genustrams så är det symbolpolitik:

Manligt:

https://samnytt.se/aftonbladets-ledarskribent-kraver-att-volvo-byter-logotyp-manlighetssymbol/

Kvinnligt:

https://www.vox.com/the-goods/2019/12/11/21003371/always-sanitary-products-menstrual-lgbtq-inclusion

Jag är gammal men stackars mina barn och barnbarn om de ska drabbas av detta trams😫

Raggarö

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago Dahla sa:

Usch och fy fan, måste sluta läsa och lyssna för min aversion börjar gå över i något annat gentemot dessa......

HUR i hela helvete kunde vi i en så kallad demokrati som slår sig för bröstet och tycks vara av bästa sort och döma andra allt som oftast hamna i läget att en parti som knappt klarar partispärren ska diktera villkoren för andra att dansa efter?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är ju lagd åt det hållet att jag tycker staten inte ska ta ut mer pengar av oss än dom verkligen behöver. Om det sen gäller skatt/moms eller jaktkort spelar ingen roll. Så är jaktkortet en avgift som avkrävs oss utan annan anledning än att ta pengar ifrån vanligt folk och slänga bort dom så tycker jag dom ska sluta med det helt!! I detta landet verkar det anses vara en självnytta att se till att ingen får ha kvar något av lönen att spendera själv efter egen vilja, utan allt ska in till staten för att sen fördelas ut igen efter rådande politiska vindar och modenycker...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Citat:

"Det jag hört från källor inifrån regeringskansliet är följande: Syftet (i alla fall ett av dem) med förändringen skulle vara att ”köpa” Jägareförbundets stöd för att inte införa Viltmyndigheten. Regeringen ska då ha räknat med att Jägareförbundet skulle gå med på släppa kravet på Viltmyndighet i utbyte mot 1) ett garanterat verksamhetsstöd och 2) att man drog in pengarna till konkurrenten Jägarnas Riksförbund. (Idén var att Jägareförbundet skulle bli den enda officiella jägarorganisationen.)"

 

Länk: Oppositionen måste försvara jägarna (timbro.se)

 

Allt kan vara till salu såklart... men jag hoppas ju att det verkligen inte stämmer. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet som vanligt av Martin Källberg.

Riddarna Af Åsiktskorridorens agerande börjar föra tankarna åt gamla tiders häxjakt, fogar man sig inte fullt ut ska man brännas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2 hours ago Järven sa:

Även Svenska Rovdjursföreningen vill och får såklart vara med och försöka sko sig på våra inbetalda pengar.

Ha det i minnet när ni röstar hösten 2022.

 

Vill stoppa nöjesjakt – nu vald till ordförande i Rovdjursföreningen | Jaktjournalen

Jag läste det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 hours ago Järven sa:

Även Svenska Rovdjursföreningen vill och får såklart vara med och försöka sko sig på våra inbetalda pengar.

Ha det i minnet när ni röstar hösten 2022.

Nu är det ju inte bara viltvårdsavgiften och andra jaktrelaterade frågor att tänka på när man ska lägga sin röst.

Har man efter 45 år i arbetslivet en kropp som inte funkar längre och man bollas mellan Arbetsförmedling och Försäkringskassa så finns det viktigare frågor att beakta.
Tyvärr så har de partier som driver de frågorna en bedrövlig jakt och glesbygdspolitik.
Men plånboken får avgöra, viltvårdsavgiften kan man ju "glömma" bort att betala..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Gubbepåstubbe sa:

Nu är det ju inte bara viltvårdsavgiften och andra jaktrelaterade frågor att tänka på när man ska lägga sin röst.

Har man efter 45 år i arbetslivet en kropp som inte funkar längre och man bollas mellan Arbetsförmedling och Försäkringskassa så finns det viktigare frågor att beakta.
Tyvärr så har de partier som driver de frågorna en bedrövlig jakt och glesbygdspolitik.
Men plånboken får avgöra, viltvårdsavgiften kan man ju "glömma" bort att betala..

En  kompis   "glömde" det i många år , men så tyckte han att det var roligt att samla på sig lite bössor fram och tillbaka, och då han inte ville ha frågan av PM handläggaren att varför han ska  ha så många bössor på jaktlicens när han inte löser jaktkort, så han löser jaktkort numera :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Gubbepåstubbe sa:

Nu är det ju inte bara viltvårdsavgiften och andra jaktrelaterade frågor att tänka på när man ska lägga sin röst.

Har man efter 45 år i arbetslivet en kropp som inte funkar längre och man bollas mellan Arbetsförmedling och Försäkringskassa så finns det viktigare frågor att beakta.
Tyvärr så har de partier som driver de frågorna en bedrövlig jakt och glesbygdspolitik.
Men plånboken får avgöra, viltvårdsavgiften kan man ju "glömma" bort att betala..

Jo, det är klart att det finns mycket annat som väger in i hur man röstar.

Jag skull inte kunna rösta på MP då dom i min ögon driver en verklighetsfrämmande och direktlandsbygdsfientlig politik och dessutom är ökända för att vara dom som lägger flest jaktfientliga motioner i riksdagen.

Det bor en liten Sosse någon stans långt där inne, men jag tänker inte släppa ut den i första taget förens Socialdemokraterna avslutat samarbetet med MP eller att MP åkt ut ur Riksdagen.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...