Hoppa till innehåll

.22LR subsonic


Dahla

Recommended Posts

10 hours ago Dahla sa:

 

Jag kan tänka mig att skjuta så långt som kikaren mäktar med att justeras och kulorna vill skjuta stabilt.

 

Dina träffar på 125 meter är vad jag fått ihop med de flesta på 50 meter vilket absolut inte duger för mig.

Den skjuter likadant på 150m 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag beställde Eley Subsonic och Fiocchi Match 300 och 320 i förmiddags... funkar inte dom får dom gå vidare till nån annan som är inne på samma spår för vidare utvärdering.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har läst mycket på forum i USA som skjuter PRS22 i NRL22.

Ska man skjuta på längre håll ska kulan vara Subsonic. Inte super Sonic. Mycket ammunition går över i super sonic bla batch 2 av den jag använder själv=att den patronen nu skjuter skit! På längre håll. 

Kort pipa är att föredra. 

Titta gärna på NRL22 där finns de lite att hämta och gärna från forumen.

Själv håller jag på att bygga klart min PRS 22lr trainer. Och har hämtat Mycket där i från, just i ammunition och hur bössan ska byggas.

Hoppas på att kanske få tävla då det börjar komma tävlingar lite här och var.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För min del är det inte aktuellt att korta pipan eller mecka dit nån cusomkolv.

 

Min 22:a känns lite som mina övriga vapen och för skytte på löpande älg hemma hos polaren på 20 meter duger absolut CCI Standard och då åker ett leupold 1-4x20 på eftersom det är vad jag använder på drevjaktsbössan för jakt i dagsljus.

För stunden testar jag mig fram med subsonic i hopp om att kunna efterlikna min 6,5x55 för lite längre skytte och då sitter 4-16x44 på plats.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Illla... illa...

 

Jag har nu testat följande:

Eley Subsonic 

Fiocchi Match 300

Fiocchi Match 320

 

Till och med Fiocchi 300 som gott och väl ska vara subsonic kommer upp i överljudsfart ibland... vart tionde skott ungefär.

 

Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄

Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁

 

ILLA... Jag är en dålig människa 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-04-15 at 21:15 Dahla sa:

Dom här ska också testas... Aquila Sniper Subsonic väger in på 60 grains :)

 

 

Märke/modell   V0
Norma Subsonic HP   315
Aquila Subsonic HP   312
Aquila Sniper Subsonic 290

Den stabiliserar förmodligen inte. Och frakten från vildsvin.se är svindyr...

Israeliska armén sägs köra den i ruger 10/22 med en väldigt kort och dämpad pipa

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-05-02 at 15:32 Dahla sa:

Illla... illa...

 

Jag har nu testat följande:

Eley Subsonic 

Fiocchi Match 300

Fiocchi Match 320

 

Till och med Fiocchi 300 som gott och väl ska vara subsonic kommer upp i överljudsfart ibland... vart tionde skott ungefär.

 

Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄

Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁

 

ILLA... Jag är en dålig människa 

Skjutet du över kronograf? Göra rent gör nog föga? Men vem vet?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago hs_merkel sa:

Skjutet du över kronograf? Göra rent gör nog föga? Men vem vet?

Ja, jag har testat över kronograf.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-05-02 at 15:32 Dahla sa:

Illla... illa...

 

Jag har nu testat följande:

Eley Subsonic 

Fiocchi Match 300

Fiocchi Match 320

 

Till och med Fiocchi 300 som gott och väl ska vara subsonic kommer upp i överljudsfart ibland... vart tionde skott ungefär.

 

Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄

Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁

 

ILLA... Jag är en dålig människa 

😂22or skjuter ofta bättre när pipan är belagd.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago MagnusN sa:

😂22or skjuter ofta bättre när pipan är belagd

Belagd med vad?

Problemet är inte att bössan skjuter dåligt... jag vill skjuta subsonic...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-05-02 at 15:32 Dahla sa:

Illla... illa...

 

Jag har nu testat följande:

Eley Subsonic 

Fiocchi Match 300

Fiocchi Match 320

 

Till och med Fiocchi 300 som gott och väl ska vara subsonic kommer upp i överljudsfart ibland... vart tionde skott ungefär.

 

Jag satte mig på tänkarstolen och klämde lite... det slog mig att det gått dryga 2000 skott genom pipan sen jag gjorde rent den 🙄

Helt otroligt vad mycket bös det kom ur pipan... tre bronsborstar senare så börjar jag bli nöjd med pipan. Nu är jag dock så jäkla mör i ena underamen så jag ids inte testa bössan 😁

 

ILLA... Jag är en dålig människa 

Hade storstädning med både krut och blylösare i min .22lr. Jisses vad skit det var!

Har du testat RWS Subsonic?

(Edit: Såg nu att du redan testat den.)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago hs_merkel sa:

Trodde inte man gjorde rent 22or? 

Inte jag heller... men när bössan skjuter allt så jäkla snabbt blev jag ju tvungen att ta fram mitt svarta bälte i google och kom fram till att det tydligen behövs ibland...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte det gick att lösa upp bly... får nog forska lite i det där även om jag tror mig fått rent med ett gäng bronsborstar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

27 minutes ago Dahla sa:

Jag trodde inte det gick att lösa upp bly... får nog forska lite i det där även om jag tror mig fått rent med ett gäng bronsborstar.

Har för mig Saltsyra fungerar, billigt på färghandeln.

Bör ej drickas eller hälla i öga.  ;)

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2021-05-07 at 13:58 Dahla sa:

Inte jag heller... men när bössan skjuter allt så jäkla snabbt blev jag ju tvungen att ta fram mitt svarta bälte i google och kom fram till att det tydligen behövs ibland...

Tro inte på allt du läser på nätet... 👍

  • Thanks 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Dahla sa:

Ja, det blev en jäkla skillnad så nu blev urvalet bland kulor stort igen.

Ska du vara "hardcore" med subbar så skaffa dej ett långt 6-7mm borr å borra ur så du bara har 15 cm räffling kvar 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...