Hoppa till innehåll

Förbundsstyrelsen fördömer osmakliga påhopp


Dahla

Recommended Posts

Jag kan även undra, när vi är inne på ämnet, varför landets största jakttidning inte hängde på och skrev om genusforskningen på viltvårdsfondens bekostnad? 

De ska ju vara så separerade från SJF....

 

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

18 minutes ago Hipshot sa:

Jag kan även undra, när vi är inne på ämnet, varför landets största jakttidning inte hängde på och skrev om genusforskningen på viltvårdsfondens bekostnad? 

De ska ju vara så separerade från SJF....

 

Ha ha ha tror du det ? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, vad säger man.

Man kan förstå att minuspoängen i PK-Racet i Riksdagskorridorer och hos morgon-tv-experter hade haglat över förbundet om man satt sig på tvären, samtidigt som man får många jägare att gnissla tänder för att jaktkortspengarna går till genusflum med Jägareförbundet som jaröstare.

Hur man än gjort hade det blivit nog gnäll, men kanske bättre att låta gnället och ilskan kommer utifrån än inifrån på sikt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago killer_mouse sa:

Ha ha ha tror du det ? 

Ja men jag vill faktiskt tro det, har en rätt djup respekt för folket på tidningen.. Men jag tror fan de vek ned sig här. Jag var på redaktörn om det och han hänvisade till en summering av ansökningarna som tidningen publicerat. Idag såg jag att de hade tagit in en insändare i tidningen dessutom. Men nja, det skaver dessvärre..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt om jag ska vara ärlig att dramatiska tårdrypande offerkofta försvar i dessa tider är rent ut bedrövligt.

Lägg nu energin, resurserna och förtroendet medlemmarna tillgodosett er med till att försvara jägarna och vårt sätt.

Dags att kavla upp ärmarna och jobba, driva på och använda allt inflytande, samarbeten och med kraft och tydlighet se till att dessa balkongbiologer, miljöpartister som infiltrerat samtliga myndigheter hamnar under lupp, belyses och inte minst bemöts stenhårt  och med alla muskler som går att få fram.

För åtminstone för mig är det krigsrubriker på alvar om våra pengar tilldelas våra antagonister i alla dess former, för då jävlar är det skitit klart på min gräsmatta OCH det är till det här vi har ett eller våra förbund till!

Inte sitta och nöja sig med kaffetår och fika när vi faktiskt körs över fullständigt!

Och faan tar dom om dom låter det här fortsätta oemotsagt.

Som att brottsofferfonden ska dela ut pengar till pedofilföreningen, MEN att du först som brottsoffer ska betala in pengarna som ska betalas ut.

Må djävulen ta alla politiker som driver igenom detta OM det slutar i tårar...... 

Och det är ett övertramp/övergrepp som aldrig kommer förlåtas, inte för att någon av sörjan som sitter nu skulle ha fått en röst.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Om Lindas inlägg andas sanning blir man lätt orolig som vanlig dödlig ynka medlem i förbundet… :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det enda sättet att visa att man är missnöjd är väl att gå ur förbundet, vilket jag också har funderat på att göra. Det tråkiga är ju att det alternativa förbundet inte direkt är något bättre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Någon tipsade om att man kunde ändra länstillhörighet. Känns väl som ett bra alternativ ifall det går.  Då är frågan vilka 11 län som man ska undvika…

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago detstorabla sa:

Någon tipsade om att man kunde ändra länstillhörighet. Känns väl som ett bra alternativ ifall det går.  Då är frågan vilka 11 län som man ska undvika…

 

Killgissar lite här nu men du kan byta krets, inte länsförening.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tillhörde stockholm till för några dagar sedan. Inte nu längre så det går absolut att byta län. Det kan man nog göra själv under "mina sidor"

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, Linda skulle jag absolut kunna se som ordförande i förbundet bara utifrån det lilla jag läst och hört om henne.

Är man uppvuxen med partiboken i handen så verkar det som att den ska följa i allt man gör. Undrar vad som händer med Norrland när allt fler där uppe vänder sig till SD istället för S.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...