Hoppa till innehåll

Stock till sako


karelsk blandning

Recommended Posts

Inte det lättaste med eftermarknadskolv till L579, särskilt begagnade. Nya så finns ju McMillan och KKC samt Boyds.

Av en händelse så råkar jag har en Houge syntetkolv med gummiyta som gjorts om för att passa L579, från början tror jag det var till en Winchester M70 SA. Hade planer på att bädda om den (det behövs...) men tyvärr så passar den bättre för någon med större händer än mig. Blir en del synlig bäddmassa men använder man t ex mörkgrå Devcon så kan man leva med det med tanke på utbudet. Det har alltså suttit en L579 i denna kolv tidigare helt funktionellt, jag köpte den för att ha till ett projekt som inte kommer att bli av. Så har man lite handlag med bäddning så är det en väg fram.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gissade det efter en googling, dåg att du hade haft projekt och byggt kolv till din.

Har du kvar original kolven eller var det därför du byggde en.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago PeterC sa:

Jag har en originalkolv i trä, dock är det en vänsterkolv för högermekanism. 

Är det en omgjord orginal kolv eller något bygge?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är en helt original kolv med kindstöd på höger sida, och den är också aningen skränkt för att passa en vänsterskytt.

Tyvärr också sprucken vid stockskruvshålen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det nånting som kan vara till salu ifall det blir aktuellt att köpa systemet där?

Tänkte att det fungerar kanske som ett projekt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan avvara båda.

Menar du den kolven som är gjord i kolfiber eller skyttekolven till den andra L579'an? Kolfiberkolven blir kanske lite bökigt eftersom den ska tillverkas från en gjutform som finns någonstans norröver. Ett superbt alternativ som jag inte tänkte på igår är Wildcat Composites som gör extremt lätta kolvar i kolfiber och erbjuder numera inlet för L579. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

44 minutes ago PeterC sa:

Jag kan avvara båda.

Menar du den kolven som är gjord i kolfiber eller skyttekolven till den andra L579'an? Kolfiberkolven blir kanske lite bökigt eftersom den ska tillverkas från en gjutform som finns någonstans norröver. Ett superbt alternativ som jag inte tänkte på igår är Wildcat Composites som gör extremt lätta kolvar i kolfiber och erbjuder numera inlet för L579. 

Tänkte på den som var gjord i gjutform.

Ska se om jag hinner och se på systemet där imorgon och vad dom säger om priset på det.

 

Wildcat stockarna ser ut riktigt fina.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom borde kunna göra ett bättre pris på systemet kan jag tycka. Kostar du sen på den en vettig kolv så har du ett jäkligt fint vapen för småpengar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago PeterC sa:

Dom borde kunna göra ett bättre pris på systemet kan jag tycka. Kostar du sen på den en vettig kolv så har du ett jäkligt fint vapen för småpengar.

Jo ska höra om kapning och gängning ingår i priset annars är det lite dyrt.

Bara det är en fungerande stock I början så ser man om det är nånting man kommer överens med före man lägger för mycket pengar på bössan.

Om den skulle fungera med 7,62x51 skott hade det varit ett + eftersom det finns endel såna att skjuta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...