Hoppa till innehåll

Tack för allt Wilma


Mulle mek

Recommended Posts

Så kom vi till vägs ände. Det gick inte att hålla dig smärtfri längre. Att kämpa på och få avsluta akut när bakbenen inte bar längre var inte aktuellt, och bara en tidsfråga. Så det blev ett avslut i går eftermiddag med ett hembesök av veterinären😭

1663016221_20210517_1307561.thumb.jpg.577e0e143d1bc5ac790fb5131f980e27.jpg

Du var en fantastisk jakthund/eftersökshund som jag aldrig kommer att glömma, du lärde mig så mycket om jakt med hund.

1396166809_20181010_1202301.thumb.jpg.b9f5772c2e00310c44e4a06efee97e99.jpg

Du var lika fantastisk som familjehund.

1707341571_IMG_08711.thumb.jpg.dc6f74a593550e9b644218ea9b9fad0c.jpg

Vila i frid. Nu ligger du med släktens övriga hundar i mitten av jaktmarken. Saknar dig något fruktansvärt.

1060050744_20210517_1659211.thumb.jpg.52308a41896f37f9d0792affa4584d64.jpg

 

  • Sad 26
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det gör mig verkligen ont att höra att Wilma är borta. Hon lämnar ett stort hål efter sig.
Mina djupaste kondoleanser till hela familjen. 
Nu vart jag lite fuktig i ögonen

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tråkigt, vissa hundar är ännu värre än andra och blir mer saknade.

 

Jag jämför dom nuvarande med karelaren jag fick ta bort som var mycket spec.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Usch, jag blir alldeles gråtmild och känner mig väldigt sorgsen men samtidigt väldigt tacksam, tacksam över allt skoj du gav Wilma och ännu mer tacksam över att du tog ett klokt och osjälviskt beslut. Även jag ska minnas Wilma och skänka henne en varm tanke när jag pratar med hennes mormors mor som vakar över huset här hemma. Vila i frid, Wilma! 😭

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad tungt.. 

Det är något speciellt med de där spanielerna som ser ut som klassiska men med en massa jakt i.. De ser för roliga ut men satan vilka jakthundar och trofasta vänner! 

Varje gång nästan som det uppdateras i denna area så dyker det upp en revy med gamla vänner som numera jagar helt hejdlöst tillsammans med Wilma på andra sidan bron där det inte finns några som helst bekymmer eller smärtor. 

Innan jag dör ska jag ha en sån här slaskspaniel igen.. samma typ som Wilma, Hamilton, Bobby, Stella, Raffa, Ida, Stumpen och alla de andra som passerat ens liv på ett eller annat sätt under åren.

Skickar en tanke till dej och Wilma, hyser den största respekt för den är känslan och relationen till sina hundar.. 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beklagar verkligen.

så fint du gjort till sista vilan.

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...