Hoppa till innehåll

Hundar som gillar udda mat.


karelsk blandning

Recommended Posts

Den äldre jämten gillar kokta potatisar, står och väntar när det finns såna, samma gillar han spagetti bättre än makaroner.

Han är väldigt kräsen i mat och kan hoppa över maten nån dag när han är på det humöret och samma när det börjar vara jakt äter han bara efter han fått springa.

Ofta får jag köpa korv blanda i maten för att få honom att äta.

Men att kokt potatis kan vara en sån favorit.

kan vara så att mina hundar är en aning bortskämda.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ena basseten har varit petig från start. Han kan gladeligen strunta i att äta om det inte passar. Har nog testat det mesta. Han äter aldrig tidigt på morgonen och sällan innan han skitit.
Har tillslut hittat några grejer som han gillar/äter:

Hundgodis av hemköps eget märke, en mintgrön påse som kostar 22 för två påsar. Dessa kan han fjäska för. En vanlig levergodis tar han inte ens i munnen.
Carrier Extreme torrfoder och Four friends blötmat Kalkon&morot som jag blandar upp med vid blötläggning. Nu har han till och med fått lite hull under lågsäsong.Det har aldrig hänt tidigare.

Rätt stor skillnad mot MaxBs basset som äter allt. Hon tuggade i sig benbitar som kanske var vassa och jag tänkte att det kommer bli jävligt att få i henne burksparris. Ställde sparrisburken på diskbänken och lockade på henne. Det tricket funkade. Första gick ner utan att tugga. Tänkte att vid nästa så borde hon komma på mig. Icke. Hon svalde ner all sparris i burken utan att blinka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vissa hundar är spec med maten, den här har alltid varit det. Ibland är det nog 3 dagar utan mat.

Trodde det skulle gå bra nu i sommar när han började äta bättre i sommar men inte, nu är det nästan som vanligt igen. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Brukar skoja om att hunden här hemma är vegetarian, hon väljer grönsaker och fisk före kött, leverpastej mm.. Bästa sättet och bli av med resterna i salladsskålen, ställ ner den till hunden!! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min border, Alice, åt inte något med lever.

Smålänningen, Sixten, slukar det mesta. Av frukt/grönsaker: röda äpplen, nektarin, gurka och morot.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lillen han var väldigt skeptisk till banan första gångerna och ibland lämnade han biten på golvet men nu när han ser en är det väldigt intressant.

Lätt är det med hundar som äter det dom får utan att vara kräsen.

 

Köper vid jakten färsk foder och blandar med torr foder och det är en sort/smak av det som hunden vägrar äta, konstigt hund.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hade en gång en katt som systematiskt stal tomatskivorna från min frukostsmörgås och smet in under soffan med den för att kunna sluka den i smyg. OK - katt, inte hund, men ändå klart udda val för en predator.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago LGH sa:

Jag hade en gång en katt som systematiskt stal tomatskivorna från min frukostsmörgås och smet in under soffan med den för att kunna sluka den i smyg. OK - katt, inte hund, men ändå klart udda val för en predator.

Klar udda, passade bra i tråden.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min gamla tax skulle promt ha skalade rå potatis å morötter envetet litet kräk hon kunde klättra på benen om inte "skatten" släpptes ner fort nog 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använder ofta gurka som godis och belöning till min beagledam och det verkar som hon tycker det är gott, men en beagle är ju alltid hungrig och stoppar i sig det mesta..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min blandras älskar starkt kryddade saker. Äter vi sushi så tigger hon den syltade ingefäran och spiller jag super stark shirassasås är hon där och slickar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Min spanielblandning gillade det mesta med stark smak. Hon kunde tigga fishermans friend original halstabletter och tuggade på dem.

Hunden innan älskade morötter och banan och ryggade undan för blod.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Gjorde ett test med hundarna här om dagen, dom fick välja mellan jordgubbe och vattenmelon.

Ena tog melon före och den andra jordgubben när dom fick välja men bägge åt båda sorterna.

Tycker lillen äter allt möjligt konstigt, ren skit efter vägen värkar vara en höjdare och igår testade han en stor äcklig padda när jag tittade bort just, men den såg ut mindre god.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Chuck är Labrador. Vadå- udda mat? För han finns ingen udda mat
Det är MAT
Pacman är inte heller så känslig vad han tuggar i sig 😉

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma sak med Colt!

Går det att tugga går det att äta. Ja det behövs inte ens tuggas!

På gott och ont

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina eng. settrar åt kantareller direkt från marken om tillfälle gavs medan dom var vid liv. Dom åt även hjortron och blåbär direkt om dom var med när jag var ute på rek.:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Pepparkakor, äldre hunden verkligen gillar det och den yngre tar oftast och bara lämnar det på golvet om han alls tar den.

Samma när jag brukar blanda i makaroner i deras kulor, ena tycker om det.

Åt lilla hunden får man inte sätta nästan alls vatten i maten för då blir det matvägran tills man häller bort vatten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...