Hoppa till innehåll

Reparation s&b


karelsk blandning

Recommended Posts

Med min vanliga tur så höll siktet 2 skjutningen före en lins lossnade i det så nu måste jag skicka in det på rep.

Vet inte vad som hände och varför men skyller på warne fästena som för andra gången böjde rekyl stoppen, sen tycker jag att dom är fel med lod delningen.

Hur fungerar det och hur länge tar det?

Siktet är ett s&b klassik 3-12x42 

Borde väl ändå gå som ett garanti ärende.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago karelsk blandning sa:

Med min vanliga tur så höll siktet 2 skjutningen före en lins lossnade i det så nu måste jag skicka in det på rep.

Vet inte vad som hände och varför men skyller på warne fästena som för andra gången böjde rekyl stoppen, sen tycker jag att dom är fel med lod delningen.

Hur fungerar det och hur länge tar det?

Siktet är ett s&b klassik 3-12x42 

Borde väl ändå gå som ett garanti ärende.

Ja visst borde det gå som garantirep.

Kontakta forman där du har köpt det så ska det väl fixa sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpt begagnad nyss nästan så var den vanliga turen som var framme ganska direkt.

Bättre nu än mitt i jakten iaf.

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat två sikten till S&B direkt och det har varit riktigt bra service och inget knorrande.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ska försöka ta tag i att skicka iväg siktet under veckan om det går bra.

Måste bara få hjälp att skriva.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har jag fått adress vars siktet ska skickas men reparationen går inte på någon garanti så få se vad slut priset på det blir.

Nå finns inte mycket annat än att skicka in det, men kanske var första och sista s&b jag ägt.

Eller jag har haft ett till som försvann om man kallar det på en utlåning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om det nu hade varit så att du hade tappat bössan när du skulle ta den ut ur bilen, och sen upptäckte när du kom till skjutplatsen att linsen var sprucken och du såg regnbågar i siktet- då hade reparationen gått på drulleförsäkringen på din hemförsäkring:

"En plötslig händelse genom yttre våld"

Nu var jag inte där och såg det hända, men så kunde det ha gått till 😉

I fall där något liknande har hänt kontaktar man sitt försäkringsbolag. Dom vill ha en skadeanmälan in och begär sen ett kostnadsförslag på reparationen.

När det är klart betalar dom reparationen minus självrisken som du får betala själv.

Det är dock inte säkert att hela reparationen blir så mycket dyrare än självrisken.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Dansken sa:

Om det nu hade varit så att du hade tappat bössan när du skulle ta den ut ur bilen, och sen upptäckte när du kom till skjutplatsen att linsen var sprucken och du såg regnbågar i siktet- då hade reparationen gått på drulleförsäkringen på din hemförsäkring:

"En plötslig händelse genom yttre våld"

Nu var jag inte där och såg det hända, men så kunde det ha gått till 😉

I fall där något liknande har hänt kontaktar man sitt försäkringsbolag. Dom vill ha en skadeanmälan in och begär sen ett kostnadsförslag på reparationen.

När det är klart betalar dom reparationen minus självrisken som du får betala själv.

Det är dock inte säkert att hela reparationen blir så mycket dyrare än självrisken.

Hände under skjutning tror jag, hade skjutit in dagen före och tänkte skjuta några skott till före vi åkte hem igen och då märkte jag det.

Ibland hände inget och nästa gång såg man ingenting före förstoring vredet ändrades.

Hade troligen gått att få på försäkringen men gången här skippar jag det, annars får jag snart ingen försäkring med min tur.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Få se om siktet kommer hem alls mer, hsr varit borta nu 3e veckan hos dem utan att höra nånting, men kan ju vars så att dom har mycket göra bara.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Igår kom siktet tillbaks med en smith och bender kartong linsskydd och ny repat.

Har inte hunnit kolla desto mer men ser ut som att det var bra service iaf.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago karelsk blandning sa:

Igår kom siktet tillbaks med en smith och bender kartong linsskydd och ny repat.

Har inte hunnit kolla desto mer men ser ut som att det var bra service iaf.

Man skulle kunna tolka det som det inte blivit så bra, se det rödmarkerade ordet.😉🤪

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Mulle mek sa:

Man skulle kunna tolka det som det inte blivit så bra, se det rödmarkerade ordet.😉🤪

Ny reparerat för er söder om norrbotten. 

Skulle kolla på siktet men hann bli mörkt innan jag kom hem så får vänta tills nästa dag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
1 minute ago Mr P sa:

Reparationen tänkte jag närmast på.

Frakten dit fick jag endast betala. Blev som ett garanti ärende fast garantin hade gått ut egentligen så bra service var det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...