Jump to content

Ut med den rödgröna röran!

Dahla
 Share

Recommended Posts

1 hour ago karelsk blandning sa:

Har hört att så varit med kungsörn men kan nog varit lika mycket tillfällighet att det blev just så bara.

Ok! Det kan ha varit kungsörn, för det är länge sedan jag hörde det.

Hade äran att för några år sedan bevittna kungsörnsungarnas invigning i jakt på sjöfågel. Tro mej det va storslaget!!!!! Kunde lätt plockat ner ett antal änder ur deras insamling men kunde bara inte!!!! Njöt av hur föräldrarna styrde sina små till vinst med olika skrik högt i skyn..

Lite off topic men ändå 💋

//K

• Like 1
  • Thanks 1

26 minutes ago MarkusR sa:

När jag bodde i Norge läste jag något om hur havsörnpopulationen borde se ut beräknat på ersättningarna  Norska samer fått för renkalvar slagna av örn. Minns inga siffror men så många örnar hade inte fått plats i landsändan... 😎

NU nu nu !  har vi inte dom Norska samerna här så dom kan bemöta eventuell kritik ,  och vi måste även nämna att det även finns  Svenska  och  Finska Samer .... :huh: 

• Haha 2

Dom vill väl inte äta dom där äckliga fågelskrällen.....

• Haha 2

36 minutes ago Dansken sa:

Dom vill väl inte äta dom där äckliga fågelskrällen.....

De enda jag vet som gör det är danskar och norrmän :huh:   Men du är väl inte sån ???

Jo ! jag sköt ihop med en läkare på klubben nån gång början 90  som sköt och åt skarv , men jag har inte sett han sedan dess så han kanske dog i tarmvred ... 

Jag har försökt en gång. Jag känner fortfarande minnet av stanken när jag försökta tillaga tran- papegojorna. Och det stank, och vart hårt och segt. Och smakade fan. Så jag skivade bröstköttet i tunna skivor och la i ett stekejärn.

Och det var fortfarande segt och illa luktande/ smakande

Och Sputnik åt upp alltihop och tyckte det var jättegott, och han sken som en sol, och jag tror att jag åt sås och potäter, och lovade mig själv att aldrig försöka mig på att tillaga ålakråka igen så länge jag lever 😊

• Like 1
  • Haha 1

4 hours ago MarkusR sa:

När jag bodde i Norge läste jag något om hur havsörnpopulationen borde se ut beräknat på ersättningarna  Norska samer fått för renkalvar slagna av örn. Minns inga siffror men så många örnar hade inte fått plats i landsändan... 😎

Man vet inte hur en sån grej räknas ut, gissar att det kanske är ett antal kalv/örn eller något liknande det räknas på.

Har väl inte med saken att göra men var på en kalvmärkning i år där en av dom största ljusa kalven hade flera hål på båda bogarna och sen en en stor reva som började uppe på ryggen och gick ner långt på steken. Var även ett sår på halsen på den som inte jag såg.

Där var min teori att det måste varit en örn iaf för något annat rovdjur hade troligen inte misslyckats, dom bättre vetande sa sen att det var örn enligt vad dom sett tidigare.

På 2021-06-17 at 21:03 lsjonsson sa:

Ja visst är det så!

Man måste se i backspegeln då och då för att inte göra om samma misstag och kunna ta tillvara det goda och med tanke på uppåt och inte neråt så tror jag S har gjort en liten blunder och tänker tvärtom... det nya styret med Löfvén tittade initialt i backspegeln och såg marken och insåg ej att de faktiskt var på rätt väg -uppåt, så de vände neråt och då kom himlen i backspegeln och de pustade ut och satte sig i baksätet och lät MP köra... snart kanske de inser att riktningen faktiskt är neråt... men har de förmåga att inse det innan Sverige krasch landar?

• Haha 1

2 hours ago sos sa:

... men har de förmåga att inse det innan Sverige krasch landar?

Innan ?  😲

Det är ganska uppenbart att kraschen är ett faktum, räcker att slå på nyheterna valfri dag.

Det Sverige som man växt upp i är borta och kommer inte tillbaka, men det är inte bara MP och Sossarnas fel, alla som röstade för vidöppna gränser i och med EU kan få en släng av sleven de med.  ;)

• Haha 1

3 hours ago Dahla sa:

Kan vi inte gemensamt härifrån sprida ryktet att skarv är jättegott och är mat för kungar...

Och att lövbiff är bra för veganer...

Bra förslag!:thumbsup: