Hoppa till innehåll

Ledare i dagens N-K: Därför vill jägarna och skyttarna ha ny regering


lsjonsson

Recommended Posts

På 2021-06-28 at 09:31 lsjonsson sa:

Jägare, sportskyttar, samlare och vapenhandlare vill därför se en ny regering. En regering som förstår skillnaden mellan samhällsnyttan från jakt och sportskytte och den skräck som sprids av kriminella som skjuter på gatorna.

Pia Clerté

Jag får väl räkna mig som jägare och sportskytt och visst vill jag ha en ny regering men förmodligen en annan än Pia tänker sig.. Att bunta ihop oss alla som jagar och håller på med skytte har hon inte mandat att göra.

Jag vill att landet styrs av en mitten-vänster regering där MP har noll inflytande.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Gubbepåstubbe sa:

Jag får väl räkna mig som jägare och sportskytt och visst vill jag ha en ny regering men förmodligen en annan än Pia tänker sig.. Att bunta ihop oss alla som jagar och håller på med skytte har hon inte mandat att göra.

Jag vill att landet styrs av en mitten-vänster regering där MP har noll inflytande.

Om du vill ha en mitten-vänster-regering så måste vi ha ett extraval där mp hamnar under riksdagsspärren.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med tanke på den politiska spridning vi har i sverige, så har vi juh bara mitten.
Med det sagt så föredrar jag nog en mitten, blå regering...
 

Quote

"Varje förslösad skattekrona är en stöld från folket"

Med det sagt, om man väljer att privatisera, måste man lära sig kravställa.

Och det vågar idag inte staten göra.... ens emot sina egna organisationer.. ( läs tillstånds givande myndighet,,)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago lsjonsson sa:

Om du vill ha en mitten-vänster-regering så måste vi ha ett extraval där mp hamnar under riksdagsspärren.

Nej, det går med nuvarande riksdag.

V+S+C+L har 179 mandat.

För att blidka Annie så kan V ge passivt stöd och det verkar de gå med på nu när marknadshyrorna inte längre är aktuella och att de stödjer en kommande budget är också möjligt. Det bästa är ett nytt val men då det bara är ett år kvar till ordinarie så är det onödigt att slösa resurser på ett extraval som kanske inte skulle göra det lättare att få till en majoritet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

56 minutes ago Gubbepåstubbe sa:

Nej, det går med nuvarande riksdag.

V+S+C+L har 179 mandat.

För att blidka Annie så kan V ge passivt stöd och det verkar de gå med på nu när marknadshyrorna inte längre är aktuella och att de stödjer en kommande budget är också möjligt. Det bästa är ett nytt val men då det bara är ett år kvar till ordinarie så är det onödigt att slösa resurser på ett extraval som kanske inte skulle göra det lättare att få till en majoritet.

 

 

Om L ändrar sig igen så är det godnatt jord för dom.

Screenshot_20210629-180018_Samsung Internet.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago gono sa:

Kanske varit bättre om hon suttit kvar som minister, för nu tar hon tillbaks den tomma S-riksdagsplatsen, hennes ersättare där är sjukskriven och samtidigt misstänkt för grovt rattfylleri. Detta kan bli ett avgörande mandat vid statsministeromröstning i riksdagen.

Svit! Det nämnde dom inte när jag läste om det första gången. Ja visst hade det varit bäst om hon suttit kvar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...