Jump to content

Viltvård

Matte03
 Share

Recommended Posts

Matte03

Hej! Får be om ursäkt om kanske dum fråga. Om allt går enligt planer så har jag jägarexamen 1a augusti. Och om jag klarar den tänkte jag börja med viltvård (läser på lite om det nu) och min fråga är då jag tänkte starta ett företag som jag kan hålla på med på kvällar och helger, där jag ska tex bygga åtlar sätta ut saltstenar åt folk mm. Tror ni det är värt och finns någon marknad på det? Och om det gör det kan man kalla företaget för typ erikssons jakt och viltvård eller måste man vara utbildad vilvårdare för att kunna kalla sig för det? Mvh Mattias

Erikssons jakt och viltvård låter som ett fint val på firmanamn. Det talar om vad du gör.

Utbildat? Det är väl vad man åstadkommer som spelar roll: the proof is in the pudding.

Har du några potentiella kunder i din närhet får du kontakta dom och få ett avtal klart och sätta i gång?

Erikssons jakt och viltvård ska kanske också hålla efter svartfågel och predatorer hos hans kunder?

Lycka till med projektet, och välkommen hit 👍

• Like 1
  • Thanks 1

Matte03
5 hours ago Dansken sa:

Erikssons jakt och viltvård låter som ett fint val på firmanamn. Det talar om vad du gör.

Utbildat? Det är väl vad man åstadkommer som spelar roll: the proof is in the pudding.

Har du några potentiella kunder i din närhet får du kontakta dom och få ett avtal klart och sätta i gång?

Erikssons jakt och viltvård ska kanske också hålla efter svartfågel och predatorer hos hans kunder?

Lycka till med projektet, och välkommen hit 👍

Planen är väll att hålla efter lite tex vildsvin osv. Man får göra lite reklam i någon lokal företagssida😀