August 12, 20214 yr Är det någon som sitter på ett älgskyttebevis av gamla modellen ? Eller vet vart det finns en ? Typ nån skjutbana eller nåt där det ligger en och skräpar i en låda ? Ett sånt (oskrivet) skulle jag vilja ha tag i.
August 12, 20214 yr Dessvärre inte just den. Ska kolla med kassör och ordföranden om det finns någon historisk pärm kvar med gamla dokument.
August 18, 20214 yr Author Problemet löst 🙃 Jättestort tack, vem som än har skickat det ( från Hallsberg där det är post stämplat )
June 9Jun 9 Väcker den här frågan igen… något som har ett Älgskyttebevis att sälja? Misstänker att jag klarar mig med ett till
June 10Jun 10 12 hours ago Onebodin sa:Väcker den här frågan igen… något som har ett Älgskyttebevis att sälja? Misstänker att jag klarar mig med ett till Sådana borde din lokala skjutbana ha hemma för dig att erhålla, har de inte kan de beställa gratis från Jägareförbundet! Krisar det ska jag se om jag kan komma ihåg och ta ett på klubben nästa gång jag är där..
June 10Jun 10 1 hour ago Dansken sa:Dom gamla finns inte längre så det ska vara nån klubb som har ett par liggande.Jag tänkte på ett skyttebevis generellt, älgskyttebevisen är ju slopade pga att det finns fler skytteformer som skyttar vill ha intyg för!