Jump to content

Lampfäste till Marlin

t00l91
 Share

Recommended Posts

Jag letar då efter något fäste som kan gå att få på en Marlin 1985. 

Det enda jag vet som faktiskt fungerar är ett alternativ som jag inte vill ta då det innefattar att du fäster lampan på magasintuben som jag helst vill undvika.

Jag har även sett lampfästen i kardborre men frågan är hur bra de sitter? För jag ska ha ett 1-6x24 sikte så därför kan inte lampan vara "uppe" på pipan, nedanför pipan sitter magasintuben så det går alltså inte heller så frågan är om man kan använda kardborre och sätta fast lampan på antingen HÖGER eller VÄNSTER om på PIPAN.

Någon som har något förslag? 

Tack.

Går den inte att sätta på siktet ifall det inte går att fästa i magasin tuben.

Jag har hört så många negativa kommenterar om fästa något överhuvudtaget på kikarsiktet p.g.a att det kan gå sönder m.m. Detta är vad folk i alla tider har berättat som jag har snappat upp.

4 hours ago t00l91 sa:

Jag har hört så många negativa kommenterar om fästa något överhuvudtaget på kikarsiktet p.g.a att det kan gå sönder m.m. Detta är vad folk i alla tider har berättat som jag har snappat upp.

Fungerade iaf flera år för mig före jag köpte en starkare lampa så man blev bländad.

Magnet fäste på pipa eller magasin rör, montera en Weaver klack på kolven som man fäster i.

• 3 weeks later...

Någon som vet om rhinobullets fortfarande tillverkar o säljer färdigladdad ammo till 45-70?

På deras hemsida så är prislistan ifrån 2019.

Även svårt att få kontakt med dom

Inte samma fabrikat. Jag har redan tingat lagret hos en butik på rhino ammunitionen men fanns endast 4 askar. 

Så behöver köpa in 10 askar till så man klarar sig :)