Hoppa till innehåll

Steelaction


ÅlandsFilip

Recommended Posts

Hej,

Tänkte göra en liten tråd för recensioner av steelaction rakrepeter.

Jag har bokat en "Hs" i 308 som jag får nu i veckan. En riktig kvalitetsbössa enligt mig. Tänkte försöka skriva lite här om hur den är. Vartefter. Kommer bilder på den så småningom. Hittills är intrycket, väldigt välbalanserad, slutstycksgången är den absolut bästa jag känt på. Någon annan får gärna berätta om deras erfarenheter av Steelaction.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

51 minutes ago Pyrschjägaren sa:

Varit bra sugen själv, men de är så jävla dyra. 🤣

Är det så mycket dyrare än blaser då? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad fick dig att välja just en steelaction? Marknaden är översollad av rakrepetrar så jag är lite nyfiken hur du kom fram till just detta märke. 🙂👍

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Stefa7n sa:

Vad fick dig att välja just en steelaction? Marknaden är översollad av rakrepetrar så jag är lite nyfiken hur du kom fram till just detta märke. 🙂👍

Skjutit blaser några gånger, väldigt fina, men tyckte faktiskt steelaction var en klass för sig. Tyvärr aldrig känt på en helix.

Lothar walter pipa som standard, världens slutstycksgång och finish på allt, samt fin kolv. Fördelarna övervägde nackdelarna enligt mig. Behöver inte pipbytarsystem för det är tråkigt att bara ha en bössa. Enda riktiga nackdelen som jag ser det är att det är relativt småskalig tillverkning och kanske lite svårare med reservdelar. Med tanke på kvaliteten borde det inte behövas såna på ett tag.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 minutes ago Pyrschjägaren sa:

Nej det är det inte. 🥴

Fortfarande dyrt jo. Kanske onödigt dyrt för man får ju en fin custombössa för pengen. Så har jag tyckt om Blaser, men steelaction är som jag vill ha en bössa ur kartong. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago dru sa:

Den i syntet verkar ju inte vara speciellt dyr, 23000 SEK i runda släng?

Lät billigt, köpte min I trä. Sett att dem flesta leverantörer i Sverige legat över 30tkr på alla modeller. Billigare i Tyskland. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago ÅlandsFilip sa:

Skjutit blaser några gånger, väldigt fina, men tyckte faktiskt steelaction var en klass för sig. Tyvärr aldrig känt på en helix.

Lothar walter pipa som standard, världens slutstycksgång och finish på allt, samt fin kolv. Fördelarna övervägde nackdelarna enligt mig. Behöver inte pipbytarsystem för det är tråkigt att bara ha en bössa. Enda riktiga nackdelen som jag ser det är att det är relativt småskalig tillverkning och kanske lite svårare med reservdelar. Med tanke på kvaliteten borde det inte behövas såna på ett tag.

Tack för svar👌

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago ÅlandsFilip sa:

Lät billigt, köpte min I trä. Sett att dem flesta leverantörer i Sverige legat över 30tkr på alla modeller. Billigare i Tyskland. 

Aha, kollade på den tyska sidan och de låg på 2200 EURO så jag tog priset därifrån. De lägger tydligen på 30% på brutto i Sverige då, alternativt var det utan moms i Tyskland - det kollade jag inte.

Ser trevlig ut dock!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...