Hoppa till innehåll

Jägarexamen


Pyrschjägaren

Recommended Posts

8 minutes ago Galne sa:

Har försökt locka alla jag tränat inför examen i vår att komma och låna klubbensvapen och prova sporting, men inte en enda har nappat och dykt upp.. När man skjuter upp på vår bana bjuder klubben på medlemskapet året ut för att man lätt ska kunna börja träna om man vill, oavsett om man måste vänta på egna licenser eller ej.

Vi får se vad det blir av funderingarna på del2, men det är ju utanför och efter ordinarie examen. Men ser helt klart att det är en väg för de intresserade och få mer insyn, i olika jaktformer och praktiskt prova på vissa moment.

Jag hade nappat nåt jävulskt om jag fått erbjudandet. 🙏🏻

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Pyrschjägaren sa:

Jag hade nappat nåt jävulskt om jag fått erbjudandet. 🙏🏻

Var i landet bor du? Vi är inte så omöjliga..:rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Galne sa:

Var i landet bor du? Vi är inte så omöjliga..

Hehe. Är många år sedan jag tog examen nu. Tänkte på när jag var ny. Nu skjuter jag på lokala banorna hemikring. Det jag saknar är en riktig sportingbana och skyttebiograf. Skjuter fristående på stilla mål och löpälgen. Meeeeeen, 90% av jaktskyttet är kula. Och 100% av skytteträningen är kula.

Nästa år tänkte jag försöka placera mig bra på nån lokal skyttetävling. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, Galne said:

Har försökt locka alla jag tränat inför examen i vår att komma och låna klubbensvapen och prova sporting, men inte en enda har nappat och dykt upp.. När man skjuter upp på vår bana bjuder klubben på medlemskapet året ut för att man lätt ska kunna börja träna om man vill, oavsett om man måste vänta på egna licenser eller ej.

Vi får se vad det blir av funderingarna på del2, men det är ju utanför och efter ordinarie examen. Men ser helt klart att det är en väg för de intresserade och få mer insyn, i olika jaktformer och praktiskt prova på vissa moment.

Sorgligt... På banan jag gjorde skottproven höll de KM i sporting helgen efter jag fått hem min hagelbössa, så när jag frågade dem om vilka tider man kunde åka ut och övningskjuta sa de åt mig att vara med på tävlingen direkt också 😄 Klart jag missade en hel del, men sjukt lärorikt och härlig gemenskap.

Vissa kvällar brukar folket på banan köra skeet, så då åker jag ut när jag kan. Riktigt bra för mig, de står intill och ger tips och råd hur jag kan göra och hur jag kan förbättra skyttet.. som privatlektion för mig liksom :D

Men om ni erbjuder er och ingen liksom gör det ändå... vad gör man liksom. Trist.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...