Hoppa till innehåll

Heym 26b?


marcus.söderlund

Recommended Posts

För 1-2år sen såg man dom ganska flitigt på blocket för 20-25k. Nu sista tiden har man kollat rätt flitigt men icke. Inga alls på blocket🙄

 

Någon som vet av någon i en butik?

Vad för liknande finns de att tillgå, dvs bruks DS. Dyr nog för att funka som önskat men billig nog att vilja släpa med sig överallt och ingenstans😎

 

Risken finns annars att jag åter igen köper en Blaser o ja. Den risken vill man ju inte ta😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

XXL sålde ju ut ett antal billigt på ett bräde under sin första tid utan finansiell controller i konsernen, sen såldes de vidare till folk som verkligen ville ha dom det är min analys.

Jag har ju en 26B som bruks-ds sen 5-6 år, ett jäkla bra spett helt enkelt via låg vikt, snabbfästen och spänntangent m.m. En mycket bättre ds än exempelvis 55orna (som jag också har en)

Vet att Merkel också har liknande, kommer ej ihåg modellen.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago MKJ sa:

XXL sålde ju ut ett antal billigt på ett bräde under sin första tid utan finansiell controller i konsernen, sen såldes de vidare till folk som verkligen ville ha dom det är min analys.

Jag har ju en 26B som bruks-ds sen 5-6 år, ett jäkla bra spett helt enkelt via låg vikt, snabbfästen och spänntangent m.m. En mycket bättre ds än exempelvis 55orna (som jag också har en)

Vet att Merkel också har liknande, kommer ej ihåg modellen.

Okej därav den stora tillgången i början då. Har för mig jag kollade på just ett av dom sista exen här på xxl🙄.

Jo dom nyare har lite mer kompact utföra de. 55an du har är de 9,3? Tänkte om de va pipsettets längd som gjorde den lite klumpigare? Inte testat dom själv så.

 

Merkels heter nog B3 tror jag de va. Samma montage o allt är de om jag ej minns fel.

 

Helst hade jag velat ha en 8mm likt dig men 9,3 skulle funka de oxå😁

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja 55an är en x74 - arvegods. Längre pipor, högre vikt och mindre säker. Har en hakad kikare på den och det är väl ok, men sammantaget känns den klumpigare och mindre "pekbar" samt kalibern lite overbore. Dock skjuter den bra, lätt dosan på 80m vilket jag har svårt bortom 40-50 med 26an.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago MKJ sa:

ja 55an är en x74 - arvegods. Längre pipor, högre vikt och mindre säker. Har en hakad kikare på den och det är väl ok, men sammantaget känns den klumpigare och mindre "pekbar" samt kalibern lite overbore. Dock skjuter den bra, lätt dosan på 80m vilket jag har svårt bortom 40-50 med 26an.

Okej ja 2 helt olika bössor då. Hur kommer de sog att du inte kan de med 26an? För viftig eller den bara inte skjuter bra generellt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

56 minutes ago MKJ sa:

ja 55an är en x74 - arvegods. Längre pipor, högre vikt och mindre säker. Har en hakad kikare på den och det är väl ok, men sammantaget känns den klumpigare och mindre "pekbar" samt kalibern lite overbore. Dock skjuter den bra, lätt dosan på 80m vilket jag har svårt bortom 40-50 med 26an.

9,3x74r är väl typ så långt från overbore man kommer?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske ett begreppsfel av mig, jag tycker 8x57irs är en trevligare kaliber än x74 och fullt tillräcklig för min jakt,  det var poängen jag sökte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...