Hoppa till innehåll

Trycke CZ 455


hs_merkel

Recommended Posts

Var och sköt idag. När något hände. Hade skjutit några serier med 22an. När jag repeterar så smäller det!? Vafan! Repeterar igen och det smäller igen! Provar en gång till och säkrar när jag osäkrar smäller det.

Hemma river jag allt. Gör rent slutstycket, men upphaket blir inte mer än så här?20210919_130212.thumb.jpg.370833bd0e57ada957a5de27dd2c63bc.jpg

Sitter ett yodave trycke på som fungerat kanon ex tusen skott tills idag!? Så här ser det ut på en 452

received_146775780984011.thumb.jpeg.6d1775f6b97d1871ee3261ac18e04a76.jpeg

Undrar vad som är fel? Finns det reservdelar att tillgå? Behöver verkligen bössan! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Yodave-kittet består väl av några fjädrar och tunna brickor som används för att shimsa.

Jag har bara läst om det på forum men vad jag förstår är det inte helt ovanligt att yodave fungerar jättebra ända tills det inte funkar alls och blir farligt . Speciellt med den lättaste fjädern som ska ge typ 450g avtryckarvikt.  Problemet är att trycket inte är konstruerat för en så klen fjäder. Även om det funkar ligger man ute i tassemarkerna för vad som kan anses vara tillräcklig marginal. Med tiden slits fjädern och nu har marginalerna förbrukats. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Några år sedan jag pillade med Yodave, men "schimsen" är en hylsa som sitter över en av sprintarna och hindrar upphaket att gå tillbaka hela vägen. Om jag inte minns helt fel sitter hylsan över sprinten med hålet på den första bilden, men om man rör avtryckaren så ser man var det rör sig. (Man måste knacka ur sprinten för att få loss den)

Antagligen sitter det en lite väl stor hylsa där och den lilla ytan som uppaket hänger på har gett sig så nu smäller det direkt.

Kan även ha kommit in lite skit och olja och lagt sig emellan, men du åker nog på att ta isär och kolla läget. Trycket på 452/455 är egentligen löjligt enkelt i sin uppbyggnad, så det borde inte bli alltför komplicerat.

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funderar på om det är kulan nr 23 som stuckit då del 22 inte trycks ner ordentligt?  Eller är det tidens tand som nött fjädern?810368957_Screenshot_20210919-194654_SamsungInternet.thumb.jpg.5ed18c6fd345690edc0934aa92a92923.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...