Hoppa till innehåll

1-lagers läderkängor UTAN GTX


juniper

Recommended Posts

Som rubriken antyder önskar jag hitta ett par ordentliga läderkängor.

Jag är inte det minsta intresserad av membran och annat som förlänger torktid. Jag vill bara ha ett par riktigt bra läderkängor som man kan kosta på sig att sula om när sulorna är utslitna om 5-10 år. Finns det att få tag i? Jag har kikat på lundhags forest, men är osäker på hållbarheten på cellgummit?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har pro serien och säger att dom är helt ok!

Har dock inte alla ägg i en korg, utan har två par, så jag kan byta till bred läst när jag gått nåra dagar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago redtop sa:

Har haft mina Lundhags i 20 år nu. Sulat om dem en gång. Inga problem med cellgummit.

Helt enig. Har ett par Lundhags, tror modellen hette Scout. Tänkte att jag inte haft dem så länge men konstaterade att gubbdjäveln börjar bli gammal. Tydligen haft dem i 18 år 😂 utan problem 

M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är nog en viss skillnad på gamla lundhags och dom som görs idag, haft två par och kommer inte ha fler såvida jag inte skulle få dom. Trasiga sömmar som lagades på garanti ärende 2gånger som jag ändå fick betala, andra paret gav jag bort då sömmarna gick sönder.

Mina äldre jörn m96 är nog inne på 7e eller 8e året som är använda i stort dagligen hela bar marks perioden, har anti frys som används andra delen av året som skulle behöva bytas sulor på.

Så jag anser att det är viss kvalité skillnad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Slå Jokkmokkskor en signal och kolla om dom har några M96 Jörnkängor kvar.

 

Jag har M96 för sommar/höstbruk och ett par antifrys för vintern. Räknar inte med att köpa några fler kängor på många år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...