Hoppa till innehåll

Dags att tjära skidorna.....


partys

Recommended Posts

Jag brukar sommartjära mina skidor, smetar bara på ett lager tjära (värmer tjäran lite) och låter det torka under sommaren ....åker sen bort  de överflödiga under de första jakturerna.(brun rand ;) ;) )

Jag tror på denna modell av att tjära skidorna annars brukar man ju värma och torka bort det överflödiga, men med denna metod ska det enligt di gamle sitta kvar lite råare yta under steget vilket också ger lite vallningsfritt fäste....sen brukar min tjära sitta kvar hela säsongen tills vårens skarsnö.....och jag åker ändå en hel del.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra att du påminde mig...borde nog tjära mina skidor oxå..men jag kommer nog köra på modellen att värma och torka bort..Tycker inte det ser så trevligt ut med bruna ränder bakom sig... :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir faktiskt TVÅ bruna ränder.... ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Neeeeij ::) :-* tok heller det har jag bara på helgerna eller vid speciella tillfällen men jag ta på mig till Fällforslägret om du vill.....

Bara jag inte skrämmer tillbaks alla laxar :-* :-* ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Mitt tidigare skidpar sprack för att jag varit slö med tjäran under flera år :(

Men nu djävlar ska Olskogskidorna ej gå samma öde till mötes, så nu tar jag fram tjäran. 8)

Bra Partys att du påminde mig :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...