Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Hylsan

Vintips

Recommended Posts

Hylsan

mmm...livet lekar, Hylsan har gått från klarhet till klarhet....

Österrike, Blauburgunder (pinot noir) från producenten Johann Topf, sicket synnerligen nyanserat vin och dessutom

väldigt trevlig person som bjöd ner på resa och besök 20 min söder om Wien!

Finns inte på bolaget ännu men jag hoppas verkligen att det kommer...

doenitz

"Untouched", finns som kickifestis i rött och tetra i vitt, faktiskt riktigt skapliga för den modesta penningen dessa betingar..

johanrudman

Lars Mortimer som skriver Hälge serien har ju gjort ett eget vin som självklart heter Hälge. Det är riktigt gott faktiskt :)

(Rödvin)

doenitz

Skall man ha riktigt, riktigt gott rödvin till viltet så är av vinerna från Amarone riktigt bra val. Inte tvärbilliga men fantastiskt goda..

Åke B

Skall man ha riktigt, riktigt gott rödvin till viltet så är av vinerna från Amarone riktigt bra val. Inte tvärbilliga men fantastiskt goda..

Det bästa är gott nog!

henke67

Amarone är riktigt bra. Dock lite väl "hypade" just nu.

Vill nog lägga in en liten varning för de billigare som försöker åka "piggyback" på de lite bättres rykte.

Lite som Rioja var för 10-15 år sedan.

wonderboy

Amarone är riktigt bra. Dock lite väl "hypade" just nu.

Vill nog lägga in en liten varning för de billigare som försöker åka "piggyback" på de lite bättres rykte.

Lite som Rioja var för 10-15 år sedan.

Amarone i all ära, men de kan vara ganska "tunga", vill man ha det bästa av två världar rekommenderar jag Ripasso. Valpolicellavin som fått jäsa en andra gång på druvorna som man pressat Amarone från! Mycket bättre till mat än Amarone IMHO!

Fitzenstrahl

Är en total dvärg när det gäller vin. Däremot vet jag ju när jag tycker något är gott och ett riktigt bra vin tycker jag är Red Baron. Köpte det osett till en älgmiddag för ett par år sedan och höll fan på att ramla av stolen när det började slinka ned.

Druva? Ingen aning (orkar inte kolla heller). Land? Har för mig Australien men kan bomma även här (minnet rätt kass uppenbarligen). Funkar till? Tja, i stort sett allt vilt som jag sköljt ner har funkat superduper.

Pris? Dryga hunkan har jag för mig.

Vet inte om någon kanske redan tipsat om detta men jag orkade inte kolla igenom 11 sidor så för säkerhets skull ber jag om ursäkt för att jag kanske kör med någon form av upprepning.

Hursomhelst. Testa detta för böveln. Skitgott är bara förnamnet :P

//F

Edited by Fitzenstrahl

Pertan
Fitzenstrahl
ahoj

Prexis Pertan. Hövvet på spiken och hela den där grejen. Där har ni den. Löp och köp och må djävulen ta mig om ni inte tycker att det är smarrigt! :lol:

Mvh. Fitzo

Åhh, 14,5%, då måste det vara gott, detta skall provas! :P

Älgflugornas Herre

Jag tänkte bara tipsa om att jag fått min kollega Magnus att börja gästblogga om vin som passar till vilt. Hans första inlägg på min blogg kommer under helgen, jag sätter det så fort han skickat över lite bilder....

http://lipoptena.blogspot.se/2012/11/ny-gastskribent-inom-kort.html

Magnus bloggar för övrigt sedan tidigare om vin, det var såklart därför jag fick idén att bjuda in honom. Magnus vinblogg hittar ni på http://vinotinto.wordpress.com/

Hipshot

Är en total dvärg när det gäller vin. Däremot vet jag ju när jag tycker något är gott och ett riktigt bra vin tycker jag är Red Baron. Köpte det osett till en älgmiddag för ett par år sedan och höll fan på att ramla av stolen när det började slinka ned.

Druva? Ingen aning (orkar inte kolla heller). Land? Har för mig Australien men kan bomma även här (minnet rätt kass uppenbarligen). Funkar till? Tja, i stort sett allt vilt som jag sköljt ner har funkat superduper.

Pris? Dryga hunkan har jag för mig.

Vet inte om någon kanske redan tipsat om detta men jag orkade inte kolla igenom 11 sidor så för säkerhets skull ber jag om ursäkt för att jag kanske kör med någon form av upprepning.

Hursomhelst. Testa detta för böveln. Skitgott är bara förnamnet :tongue:

//F

Ok.. testat!

Pruttrick har ingen vinkultur :biggrin::wallbash:

Det var gott, inget snack.. men förtjänar de alla dessa superlativ ovan? Nja :biggrin:

Och 14%.. japp :tongue:

hubler

Per Morbergs viner är för en osållad vinsmakare som mig helt okej :)

Mirva

Hittade av en tillfällighet ett supergott rött vin till viltkött, Graticcio Appassimento 2010 från Tommasi, priset ca75-90kr minns inte men till och med gubben som inte dricker "vinblask" tyckte det var gott.

apersson69

Och 14%.. japp :tongue:

Vad mer behöver en enkel man som Prutte?

hubler

Per Morbergs viner är för en osållad vinsmakare som mig helt okej :)

Fast det där var väl som att svära i kyrkan förstår jag :D

benknäckaren

har inte läst hela men // MOTÖRHEAD shiraz druva runt 13% ända rödvinet som har varit gott enligt mig :) "visst lite cool flaska" men rekomenderas varmt tror runt en hundring på bolaget..

• Like 1