Hoppa till innehåll

Beretta 686?


Guest Bengus

Recommended Posts

Hej,

Vad kan ni vapenexperter säga om Beretta 686? Jag funderar att byta ut min gamla Husqvarna 300C mot en dylik. Vad kan de vara värda att betala för begagnade i gott skick? Är kal 12 eller 20 att föredra för Sheet, Trap och rådjur/hare?

Bengt

post-0-1118572474_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Berettan är en bra bössa men ligger högt i andrahandsvärde. Jag har svårt för smala spångar på hagelvapen så jag sålde min och köpte en miroku 8000 jägartrap istället. Berettan krånglade aldrig. Fungerade i ur och skur tror jag bytte slagfjädrar en gång men minns inte säkert. Du kan köpa en i lugn och ro den sviker dig inte bara den passar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 13 years later...
På 2005-06-12 at 21:32 Guest 300 WBY sa:

20 är inget allternativ så länge risken för blyhagelförbud finns kvar

I Norge kom blyforbudet for 7/8 år siden. Men det ble opphevet for 3 år siden. I disse tider tror jeg du heller må belage deg på plastik forbjud og alle tilbake til "rullstukad" papphylser m fiberforladning... vil tro alle med bacborade lopp da vil sitte kvar med verdiløse vapen....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Browning 525 er en bedre sammensatt hagle. Og med de nye pipsettene langt bedre balansert enn Beretta 686. Nettskjæringen på 686 er nærmest en vits i forhold til Browning. Gå i affæren og kjenn og sammenlign en 525 mot 686 så vil du se at jeg har rett.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Hovdeknuten sa:

Browning 525 er en bedre sammensatt hagle. Og med de nye pipsettene langt bedre balansert enn Beretta 686. Nettskjæringen på 686 er nærmest en vits i forhold til Browning. Gå i affæren og kjenn og sammenlign en 525 mot 686 så vil du se at jeg har rett.

Sett till dagens produktion, den relationen över tid har varit ytterst skiftande. Även om en Browning alltid är en Browning..... 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hagle kjøpere er en ytterst konservativ gjeng. Beretta skapte seg et godt rykte og var meget rimelig på deres Bockar på slutet av 1970-80 årene. Og kvaliteten var god hos Beretta. På den tiden hadde Browning store problemer med prisøkningen fra Belgiske arbeidere. Og selv om Mirouku startet å lage masseproduserte forenklete kopier 325,425 og så siste versjon av 525 som er Miroukus ultimate versjon. En meget forfinet utgave med de nye pipene. Nå gjentar historien seg på et sett. Beretta sliter med konkurranse fra andre Italienske produsenter, og kopier fra Tyrkia. Og om du skal ha kvalitet fra Beretta må du nå ut med  mye penger. kvaliteten og balansen er ikke up to date lengre i deres SP1 og også field 3. ALLE lager " Berettaer" jeg har meget stor respekt for Berettas historie og det de var. Men de er ikke lengre det best kjøpet. Om man skal ha kvalitet til lavest mulig pris i en OU starter den med Browning 525 med stålkasse. Må man ha en Beretta kan man kansje heller kjøpe en tyrker, om 10-15 år har man fasiten på det, men jeg har mine tvil på det også. Og skal man kjøpe hagle for mindre penger enn en 525 grad 1. Så er det bedre å legge pengene i en halvautomat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-07-24 at 00:02 Hovdeknuten sa:

Hagle kjøpere er en ytterst konservativ gjeng. Beretta skapte seg et godt rykte og var meget rimelig på deres Bockar på slutet av 1970-80 årene. Og kvaliteten var god hos Beretta. På den tiden hadde Browning store problemer med prisøkningen fra Belgiske arbeidere. Og selv om Mirouku startet å lage masseproduserte forenklete kopier 325,425 og så siste versjon av 525 som er Miroukus ultimate versjon. En meget forfinet utgave med de nye pipene. Nå gjentar historien seg på et sett. Beretta sliter med konkurranse fra andre Italienske produsenter, og kopier fra Tyrkia. Og om du skal ha kvalitet fra Beretta må du nå ut med  mye penger. kvaliteten og balansen er ikke up to date lengre i deres SP1 og også field 3. ALLE lager " Berettaer" jeg har meget stor respekt for Berettas historie og det de var. Men de er ikke lengre det best kjøpet. Om man skal ha kvalitet til lavest mulig pris i en OU starter den med Browning 525 med stålkasse. Må man ha en Beretta kan man kansje heller kjøpe en tyrker, om 10-15 år har man fasiten på det, men jeg har mine tvil på det også. Og skal man kjøpe hagle for mindre penger enn en 525 grad 1. Så er det bedre å legge pengene i en halvautomat.

Samt, sant..... 

T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det er klasseforskjell på dem to bockarna. Ingen vei utenom det faktum.. Berettaen oppleves billig, og man kan ikke se forskjell på den og en bra tyrker. Mens Browningen er tight, og bra balansert, og eksepsjonelt vellagd for prisen. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...