Hoppa till innehåll

Köpt Beretta bock. HEMMA NU (bilder)


Guest hjord

Recommended Posts

Bössan har väl några år på nacken eller? Tror inte det är en garantigrej.. jo fan! Bössan är ju nyinköpt och såvida du inte provskjutit innan köp så kan du nog kräva att de ska fixa det. Justeringen är inte speciellt krånglig, brukar vara billigt om man själv lämnar in det för tillfixning om man vet ngn bra smed.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Herendil
Bössan har väl några år på nacken eller? Tror inte det är en garantigrej.. jo fan! Bössan är ju nyinköpt och såvida du inte provskjutit innan köp så kan du nog kräva att de ska fixa det. Justeringen är inte speciellt krånglig, brukar vara billigt om man själv lämnar in det för tillfixning om man vet ngn bra smed.

Mvh!

Har själv bara köpt en bössa på Walter Borg men jag har varit där ett flertal gånger med bror och mor och vid minst 5 tillfällen på mindre än ett år så har någon av oss köpt ett gevär. Och för varje gång jag går dit så slår det mig hur tillmötesgående dom är!

Jag tror inte det ska vara nått problem att få det åtgärdat, bössan är ju köpt av dom för bara några veckor sen...  8)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bössan har väl några år på nacken eller? Tror inte det är en garantigrej.. jo fan! Bössan är ju nyinköpt och såvida du inte provskjutit innan köp så kan du nog kräva att de ska fixa det. Justeringen är inte speciellt krånglig, brukar vara billigt om man själv lämnar in det för tillfixning om man vet ngn bra smed.

Mvh!

Du har rätt.

Dom säger att dom har en sådan garanti även på beggade bössor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu har jag bytt ut min Beretta mot en ny Beretta Silverpidgeon. Efter mycket traglande så insåg jag att den förra inte passade mig alls . Den hade alldeles för stort drop. Det låg på 65 mm och min nya är på 45mm så  det är ju en jätte stor skillan vid anläggningen. Nu träffar jag plötsligt duvorna igen. (Jag hade provat ett annat gevär innan jag bytte med samma drop som på mitt nya) Jag kunde kanske ha bytt kolv men nu fick jag utbytbara choker oxå.

Jag provade den nya för första gången på skjutbanan i dag och den kändes som att den ska funka. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Men ett så stort anläggningsfel borde dom väl sett på Valter B innan dom sålde den första till dig 

När jag provat ut min silver PG både på Holmgrens vapen och Fleninge jakt  i skåne var dom väldigt noga med att få så rätt drop som möjligt från början

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...