Hoppa till innehåll

MYGG


Seger

Recommended Posts

Som säkert många märkt kommer detta att bli en myggsommar av stora mått :(

Vad gör ni för att skydda er från dessa små hondjävlar som vill ha erat blod.

Jag har kört med de flesta myggmedel och väldigt många är bra, just nu har jag OFF "roll on" som fungerar klockrent.

Kladdar inte och luktar gott för att vara ett myggmedel.

MyggA är också väldigt bra men priset avskräcker mig från att köpa det. :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag anv. bara Mygga var det väl det hette. Det är väldigt gott om dom små honjä--arna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

små jävlarna går inte på en annan men dom kan vara rätt jobbiga att ha runt öronen så bara för att slippa surandet typ på bockjakten använder jag djungelolja

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Normalt används MyggA roll-on, men min styvbror hittade nått maerikanskt medel i en fiskebutik för några månader sen (kommer inte ihåg namnet :( ), som tydligen är bekämpningsmedel klassat :P , men några mygg har man då inte runt sig :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns ett myggmedel som Guideline saluförde.

Fly Rite.

Vet inte om det får säljas fortfarande.

Men där har ni det effektivaste myggmedlet Beretta någonsin provat.

T o m de ryska fiskeguiderna var imponerade av medlet...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testade det nya MyggA naturell i helgen, fungerade helt ok ;D, men som Beretta säger, Fly-rite Insect repellent är det i särklass effektivaste, nyttigt??....nä, inte på en fläck :-X, men tyst blir det..... ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan inte säga något annant än ARRRRGGGGG. Var i Hälsingland i helgen och sitter nu med minst 100 myggbett. Svärmar av mygg så långt ögat kan se. Det är svårt att ha MYGG på hela kroppen :(

Verkar dock som om Bromsarna inte blir lika talrika iår och det är ju en tröst i mygg mörkret. Eller hur ser det ut för er norröver?

BAW

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jo nu djävlar har även dessa Bromsar och blindingar börjar besvära oss i sin jakt på vårat kött och blod >:(

En broms ger sig inte förens man klappar ihjäl den, men några skyddsmedel tycks inte hjälpa.

Har varit och vattentränat hundarna nu under värmeböljan, men då broms och blindingar fullständigt invaderar deras huvud när de simmar känns det nästan som djurplågeri :'(

Jag har smort deras huvuden med div bekämpningsmedel men ingenting hjälper, hur ska jag göra?

Myggnät på hundarna känns inte så lyckat ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

MyggA får det bli för min del, det fungerar hyfsat men säljs ju i så korkade förpackningar? en stor tung jäkla glasflaske roll-on eller ett otympligt stift som tar massor med plats i fickan, vad är det för fel på en lite praktisk plastflaska som ryms i fickan? Medlet som sådant funkerar ju som sagt hyfsat. Det bästa jag provat var ett "noname" medel från Filippinerna som säkert var skitgiftigt men som fungerade (och såldes i en liten diskret plastflaska :D).

Ett tips till er som blivit ruskigt myggbitna och håller på att klia ihjäl er är att prova "Clarityn" en receptfritt allergimedicin som säljs på apoteket, myggbetten slutar att klia direkt! Kanske inget att rekomendera att använda jämt men om man blivit riktigt biten så är man ju nästan beredd att prova vad som hellst.

Seger, om du ska bada hundarna så kan du ju prova att blöta dom någon annan stans än i sumpmarken där du jagar änder ;) Dom skulle nog må bra av att få prova på att simma i havet någon gång och där är det nog inte samma problem med flygfän heller  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv kommer jag att skaffa en sådan här innan jag sätter min fot i skogen!

http://www.fritidsklader.se/open_produkter...p;plats_id=1261

Och massor av MyggA rollon!

Hemma har jag skaffat ett "elektrisk-stöt-tennisracket" som man daskar till myggan i luften med, när man träffar så sprakar och blixtrar det till så är myggan GRILL DÖDAD!!!

/Marcus

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom där racketarna e synnerligen roliga när man får besök också :P (gör det inte på för stora personer bara.. dom kan bli sura :o )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Leverpete

Wilmas Nordic Summer funkar bra mot myggen. Men har man blivit biten några gånger, så känns det inte längre. Värre är det med bromsbett, som kan bli riktigt fula. Tea Tree Oil från hälsokostbutiken verkar i alla fall effektivt på bromsbölderna.

Myggen är priset för den vackra sommaren.  ;D

Pete

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom där racketarna e synnerligen roliga när man får besök också :P (gör det inte på för stora personer bara.. dom kan bli sura :o )

Just precis, jag smiskar barnen mest och det går utmärkt  :o

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

ääähhhh man gör upp en redig eld som rycker som fan och sitter vid den fikar en stund för att sedan gå ut och jaga/fiska och då kommer inga mygg och om det kommer mygg så tar man det som en man och SKITER i det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ääähhhh man gör upp en redig eld som rycker som fan och sitter vid den fikar en stund för att sedan gå ut och jaga/fiska och då kommer inga mygg och om det kommer mygg så tar man det som en man och SKITER i det.

Inte den här årstiden iaf. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, lite inaktuellt så här års kanske men bäckolja funkar utmärkt tycker jag, mörk lite flaska med koda luktande innehåll, lukten gör att de är gött att hä på sig lite:) känns att man är ute i skogen då.....annars tycker jag mygga funkar fint med.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, lite inaktuellt så här års kanske men bäckolja funkar utmärkt tycker jag, mörk lite flaska med koda luktande innehåll, lukten gör att de är gött att hä på sig lite:) känns att man är ute i skogen då.....annars tycker jag mygga funkar fint med.....

Jag vet!

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

wilmas bäckolje blandning på burk är den bästa...den sitter kvar kan jag lova!!

Den är bra och den är även dryg har haft min burk i ett antal år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...