Hoppa till innehåll

Whisky


3006

Recommended Posts

Om nu öl tråden kommit igång igen så kanske man skall göra ett försök här också.

Hittade några flaskor i källaren i veckan som inte blivit uppackade sen flytten. (2011). 95-an snart slut och 97-an kvar.

Gott!

2016-11-19 17.48.34.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 5 months later...

Jag gillar de lite mjukare skottarna från The Highlands men även en rökig från öarna sitter bra när andan faller på. Favoriter är Glenmorangie och Balvenie. Till årets båtresa på Åland inhandlades den för mig nya sorten Craiggelaiche 13Y (stavning osäker ;) ) och det var en riktigt bra och prisvärd malt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har bara testat Brora 30 årig :wub:en gång i Whiskybaren på Ålandsbåten för ett antal år sedan!

I TaxFreen fanns de för 2500 sek nu får man ge 1000 pund i London för en likadan!

https://www.thewhiskyexchange.com/b/40/brora-single-malt-scotch-whisky

Fyyy in i helvetes FAAAAn så jävla dumsnål man var :wacko:

Jo den var god, väldigt god, tom. otroligt god, och inte bara dyr!

Den enda trösten är att man blev bjuden, hann med 3 st 6 or...så den blev provad en lyckad afton!

Det finns Whisky och det finns Gubbfotogen, det är skillnad!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-07-30 at 09:43 Willgott sa:

Jag gillar de lite mjukare skottarna från The Highlands men även en rökig från öarna sitter bra när andan faller på. Favoriter är Glenmorangie och Balvenie. Till årets båtresa på Åland inhandlades den för mig nya sorten Craiggelaiche 13Y (stavning osäker ;) ) och det var en riktigt bra och prisvärd malt.

Ja den är härligt bråkig Craiggelaiche 13...står ut från de flesta andra sedvanligt mjuka Speysides B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
12 hours ago M-Ola sa:

Öppnat ny flaska

IMG_3012.thumb.JPG.e4b2cfc7661b1c000d8628d60f4014cc.JPG

Kan tänka mig att det sitter fint med en stänkare på kvällen så här i byggtider:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ikväll har det blivit en Glen Grant: the Majors Reserve, en Highland Park Single Cask 16 yo och en liten en från första matchen av Dalvvé från svenska Box. Tveklöst så vann HP kvällens "fight" ;) 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här blev det några drams från ön i skuggan av Islay...Jura. En 'Origins 10 yo' under matlagningen, avrundat med en 'Diurachs own 16 yo' till kaffet framför Bergmans Trollflöjten på Tv:n. Prettovarning...? :ph34r::lol:;)

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Dr Krall sa:

Här blev det några drams från ön i skuggan av Islay...Jura. En 'Origins 10 yo' under matlagningen, avrundat med en 'Diurachs own 16 yo' till kaffet framför Bergmans Trollflöjten på Tv:n. Prettovarning...? :ph34r::lol:;)

Bergmans Mozarttolkning är kanon, inte minst med Alf Henrikssons trevliga svenska text.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago qvarnhill sa:

Bergmans Mozarttolkning är kanon, inte minst med Alf Henrikssons trevliga svenska text.

Ja eller hur. 'Tvingade' ungarna att se den (15 och 12 år) och de 'stod faktiskt ut', ja tyckte faktiskt den var riktigt bra (sa de i alla fall... :ph34r:;))

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago qvarnhill sa:

Bergmans Mozarttolkning är kanon, inte minst med Alf Henrikssons trevliga svenska text.

Det blir gärna bra, med en värmlänning i huvudrollen :thumbsup:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago MarkusR sa:

Det blir gärna bra, med en värmlänning i huvudrollen :thumbsup:

Ja riktigt bra han Håkan! Hade glömt bort det. Sjunger så lättsamt på nåt sätt. Ganska kul med ungarnas spontanreaktion..."han sjunger ju så man hör vad han säger...och ändå så bra" :lol:

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Gillar Whisky och har en del hemma.
Flera som jag dock inte tänker öppna.

Varje gång jag är i Skottland så blir det något besök på destilleri.

Här hittade jag ett par bilder från Hjortjakten i September.

IMG_3528.jpg

IMG_3754.jpg

IMG_3761.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
22 minutes ago Lederhosen sa:

image.png.3809b11eece907af1a1fccc219ba042e.png

Är det inte denna som är enda godkända skytte-whiskeyn? 🤪

Går säkert att göra rent pipan med den. :whistling:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...