Hoppa till innehåll

Medlemsflykt från...


Mr Fiberclass

Recommended Posts

Guest bluebird
...det kanske de som blivit användare  ;)

Ingen fara. Idag kommer det bara ut MCSE, the clown college diploma of the IT world, och annat löst folk så riktiga sysadmins har fullt upp med att reparera den skada de ställer till med...

MCSE

Must Call Someone Experienced

Mouse Clicking Solutions Expert

Moron Confused by Sun Equipment

The MCSE couldn't figure out why the website never went down, largely due to the fact that IIS was uninstalled, and a real webserver, apache, was running quietly in the background.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...det kanske de som blivit användare ;)

Ingen fara. Idag kommer det bara ut MCSE, the clown college diploma of the IT world, och annat löst folk så riktiga sysadmins har fullt upp med att reparera den skada de ställer till med...

MCSE

Must Call Someone Experienced

Mouse Clicking Solutions Expert

Moron Confused by Sun Equipment

The MCSE couldn't figure out why the website never went down, largely due to the fact that IIS was uninstalled, and a real webserver, apache, was running quietly in the background.

;) Jo tack.. man har rensat en del efter dom "#¤%&(/) wannabies....

Ett tips, läs det själv, fungerar som ett felsökningschema för alla kör boken punkt till pricka...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan

Jo.. det verkar ju försvunnit en massa forister också  ;)

...fem eller sex stycken som högljudd lämna är inte riktigt och kalla en massa, enligt min mening...dessutom verkar en och annan ha kommit tillbaka som gäster... ;D ...men det är ju upptil var och än, läsa och skriva var man vill...internet är fritt. Jämför man t.ex användarnamnen på forister hos jaktsida och Robsoft, som en del här ivrigt försöker misskreditera, så märker man snart, att det är en hel hög gemensamma intressenter som svapper mellan forumen....vilket som sådan är helt naturligt för de flesta. Sådant är positivt för nya forum som gamla. Tankegångar, ideer mm växlas mer utan gränser och de som utför det, växer också som människor...jag gör det i alla fall.  Vad beträffar pajkastandet från vissa håll, så tycker jag synd om dem som inte kan inse att jaktsidan.se t.ex inte speciellt gynnas av dylikt... gnällforum har väl alla hört talas om. Nä... gemenskap eller ogenskap...saklighet är det som gäller i alla lägen...även när känslorna är heta...och skulle man för en kort stund tappa besinningen, är det bara och ta ett omtag. Man växer med uppgiften  ;)

Jag har inte tid att svara... jag håller på att baka pajer...

Nää. skämt åsido..

Det här är inget forum för att kasta pajer på andra forum.. du har rätt Kari.

Det klarar vissa så bra på egen hand  

Nu stryker vi sånt snack.. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja nu lägger vi ner all eventuell negativ kritik mot andra Internet sidor.

Nu ska vi istället koncentrera oss på att ha trevligt här tillsammans.  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

...det kanske de som blivit användare  ;)

Ingen fara. Idag kommer det bara ut MCSE, the clown college diploma of the IT world, och annat löst folk så riktiga sysadmins har fullt upp med att reparera den skada de ställer till med...

MCSE

Must Call Someone Experienced

Mouse Clicking Solutions Expert

Moron Confused by Sun Equipment

The MCSE couldn't figure out why the website never went down, largely due to the fact that IIS was uninstalled, and a real webserver, apache, was running quietly in the background.

Eller för att citera Userfriendly.org:

Mimesweeper Consultant and Solitare Expert  ;D (http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20000213)

/Honour (MCSE NT4, 2000, 2003 mm. mm. mm.)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett tips, läs det själv, fungerar som ett felsökningschema för alla kör boken punkt till pricka...

Vi har en av dess böcker här, på svenska.  :o

Är det någon som förstår vad "Diskstrimling med Paritet" betyder  ???  ???  ???  ::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan

Ett tips, läs det själv, fungerar som ett felsökningschema för alla kör boken punkt till pricka...

Vi har en av dess böcker här, på svenska.  :o

Är det någon som förstår vad "Diskstrimling med Paritet" betyder  ???  ???  ???  ::)

Om det har med Raid att göra så vet jag att det fanns en snöskoter som hette Rajd en gång i tiden.. ;D

Vill du ha ett riktigt svar på frågan, så får du ställa den en gång till så jag vet att du inte driver med oss * trolla trolla*

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan

Menar du då att man delar upp informationen på flera hårddiskar...

Paritet innebär att man lagrar sådan information på varje sådan del så om en hårddisk pajar och informationen försvinner så kan den återskapas med ledning av vad som finns på de övriga hårddiskarna, och paritetsinformationen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest bluebird
Är det någon som förstår vad "Diskstrimling med Paritet" betyder  ???  ???  ???  ::)

Man får dekompilera det, eller som det också kallas på svenska - bakåtkompilera, så får man fram Disk Striping with Parity och då är det genast mycket enklare ;-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan

Jo.. det var en sån fråga som jag tvekade om du ville ha svar på eller om du ville "testa oss"

Jag menade inte att det var en dum fråga, eller att det var nått alla borde känna till.. såg att mitt svar kunde tolkas lite fel..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja nu lägger vi ner all eventuell negativ kritik mot andra Internet sidor.

Nu ska vi istället koncentrera oss på att ha trevligt här tillsammans.  :)

Amen  :)

Jaktsidan är också mycket mer än bara ett forum, med tiden kommer det fler repotage, tester, tips, bilder m.m att pryda denna sida. ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest ÖrnUgglan

Ja nu lägger vi ner all eventuell negativ kritik mot andra Internet sidor.

Nu ska vi istället koncentrera oss på att ha trevligt här tillsammans.  :)

Amen  :)

Jaktsidan är också mycket mer än bara ett forum, med tiden kommer det fler repotage, tester, tips, bilder m.m att pryda denna sida. ;D

Jag tycker helt klart Jaktsidan har framtiden för sig. Mycket bra!

Hoppas alla forister vill vara med och dra ett strå till stacken. Vilket vi gör genom att ex. delta i forumet..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest bluebird
You guys are GEEKS! ;)

Tack! Tack så hemskt mycket för komplimangen.

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----

  Version: 3.1

GCS dpu s+:+ a C+++ ULBAS++++ P+++ L+++ E+++ W++ N++ w PS+ PE PGP++ t+++ 5++ b++ DI+++ D++ e+++ h+

------END GEEK CODE BLOCK------

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Medlemsflykt och medlemsflykt. Jag klarar iaf två forum ;-)

Det verkar dessutom som om problemet med raderade inlägg och trådar på "det andra forumet" beror på tekniska orsaker och inte på övernitiska moderatorer.

::) Fantastiskt en teknisk funktion som råkar tappa bort obekväma saker... var hittar jag den ?

Jag kan ju lägga in en del "Tunga" inlägg här så får vi väl se om det inte försvinner inlägg även här ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet inte varför jag associerar

- Motorhuv

- Robsoftforumet

- Honour med databok i handen..

- Fråga om RAID

;D ;D

<Honour drar fram huvudet från under serverns lock, torkar händerna på en trasselsudd samtidigt som han betraktar en 1'a som hamnat på tvären.>

"Såja, nu ska det funka igen"

:P:D ;D :D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...