Hoppa till innehåll

4 klapprävar i Ersnäs ( med bilder )


Seger

Recommended Posts

Såja, då var årets klappjakt till ända.

18 tappra jägare dök upp för att skrika sig hesa i skogen och vi skrek så bra att årets jakt blev en succe  :)

Vid första drevet han jag som gick i drevkedjan börja misströsta när det inte hörts ett skott då vi inte var långt från passlinjen.

Men så plötsligt smäller det några snabba hagelsmällar och Håkans första ( och enda ) rävdubblé var ett faktum  ;D

En tredje räv hade turen att smita ut mellan två andra passare som inte hann med att skjuta.

Att älgjaktsledaren i byn höll på att bli överkörd av två älgkor i fullt språng var också rätt häftigt ;D

Andra drevet var tomt, förutom älg då..  :(

Tredje drevet var ett trevligt sådant.

Massor av rådjur som skuttade kors och tvärs bland oss och två älgar som inte riktigt visste var dom skulle ta vägen.

Ganska tidigt hörs det två hagelsmällar och räv nr 3 ligger skjuten av Per och när vi drevare var i princip framme hos passarna skjuter Roger två snabba hagelsmällar och räv nr 4 ligger efter ett litet eftersök. ;D

Avslutningsvis tar vi lodjursdrevet som gav noll och inget :-

Vi hade tur med vädret, vindstilla och lätt snöfall och omkring 0 grader.

En hel del ljug kring brasan då vi grillade den sponsrade falukorven och jag vill också här tacka alla som kom för en mycket rolig jaktdag och till er som inte kom vill jag bara säga... skyll er själv ;D  ;)

Vi kör en ny klapp nästa år igen och då är målet 5 rävar  8)  ::)

Bilder kommer..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Synd att man inte kunde dyka upp på detta i år. Men nästa år ska jag försöka ta mig upp till er. Grattis till Rävarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så kunde jag inte komma. Har varit en tripp till Finland och Happis idag med lilla frun. :(

Grattis till en lyckad jakt iaf! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt!

Vilket kanonresultat!

Förb/&(&/%%¤()= synd att jag inte kom, nåväl är svikare välkomna nästa år?

Antar att pumpen har havererat...sånt händer dp...bege dig till närmaste vapenaffär och inhandla en Benelli....

Sen hade just du extra otur, eftersom rävarna sköts på de pass som du skulle ha haft om du varit med.....men men, shit happens ;) ;D ;D ;D :-*

hehehehe ;D

/Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt!

Vilket kanonresultat!

Förb/&(&/%%¤()= synd att jag inte kom, nåväl är svikare välkomna nästa år?

Just hemkommen efter en blöt "after hunt " där vi firade alla rävar. ;D

Dp, du vet ju att jag lovade dig generalpassen och jag vill bara att du skall veta att, där sköts tre av fyra rävar, men... men så är livet eller hur  ;D  ;)

Vi tar nya tag nästa år igen... men generalpassen är då uppbokade av de som ställde upp iår, bara så du vet  ::)  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt att det lyckades för er! Hoppas givetvis på en inbjudan nästa år också än fast jag bangade den här gången.

Bilder?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fin fina bilder Jonas! ;D...

Ser fram emot nästa år redan :)....då slår vi nytt rekord igen ;D

Transporten mellan passen var av yppeligaste kvalitét.

Tack Fredde för det ;D

Det var så lite så :-*

/Fredde

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ahhh vicka fina rävar!

Grattis till en väl genomförd jakt!

Freddes bil blev just uppskriven på önskelistan till tomten 8)

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...