Hoppa till innehåll

Ritningar på fällor, snaror och viltvårdande åtgärder


lsjonsson

Recommended Posts

  • 9 months later...
Vet någon var man kan köpa  Åbergssnaran (Skellefteå snaran). Vilken snara tycker ni är bäst.

lule snaran är lättare att ladda och lägga men kräver lite mer snö.(Den är ca 5 cm högre.) Men själv föredrar jag utan tvivel lule snaran.Upplever även att den håller längre (fler antal rävar innan den blir sönder tuggad.)Lycka till vilken snara du änn väljer. OBS risk för jaktberoende <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 years later...

har tidigare en värmländsk tunnelfälla byggd i rundvirke och funderar nu på att bygga en småländsk rävfälla av nätklädda träramar. är detta ok och i sånna fall vilket typ av nät ska man använda? maskstorlek, tråddiameter m.m.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Här kan man hitta ritningar och beskrivningar till de flesta godkända fällor.

Bara att skriva in vad man vill fånga.

http://swenviro.naturvardsverket.se/dokume...or/sok.php#soka

Det verkar som om jag kan få möjlighet att jaga vildsvin med fälla i ett bostads område. Jag kollade in din länk men beskrivningen på Sinkabirum kombi fällan men den var ju minst sagt dålig..

Nån som har en riktig ritning på den?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag googlade nog inte tillräckligt bra verkar det som :)

Tackar!

Nej, du gjorde nog inte det, men jag hoppas att du har hittat det du ville ha tag på. :thumbsup:

 

Varsågod! :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Ja har en rätt så stor gammal vedlåda liggandes o ja har tänkt göra en värmlänsk tunnelfälla av den.. Men ja fattar inte riktigt hur man ska göra gillret så om någon kan fota eller beskriva skulle ja uppskatta

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja har en rätt så stor gammal vedlåda liggandes o ja har tänkt göra en värmlänsk tunnelfälla av den.. Men ja fattar inte riktigt hur man ska göra gillret så om någon kan fota eller beskriva skulle ja uppskatta

Mvh

Det måste vara en sjujäkla vedlåda det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det blev lite virke över när jag rev ner taket på huset förra helgen!!

Frun menade att det var dags att städa och då är det lika bra att lyda.

Nu fick jag samlat ihop det i en fin hög som förhoppningsvis kommer att bli uppskattad tillflyktsort för traktens Grävlingar  :tongue:

Den mindre smickrande bilden är när undertecknad skulle montera luckans lister på insidan.

Brodern ville också tillföra något och använde telekameran  :happy:  :happy:post-4850-0-40267300-1439202184_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Något jag inte vill prova nu!

Den har stått 2 dygn i Hönsgården för att luktas in ordentligt innan den hamnar i naturen..

Det är möjligt att jag osade in den när jag snickrade på den så det är bäst att vara noggrann  :tongue:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blev lite virke över när jag rev ner taket på huset förra helgen!!

Frun menade att det var dags att städa och då är det lika bra att lyda.

Nu fick jag samlat ihop det i en fin hög som förhoppningsvis kommer att bli uppskattad tillflyktsort för traktens Grävlingar  :tongue:

Den mindre smickrande bilden är när undertecknad skulle montera luckans lister på insidan.

Brodern ville också tillföra något och använde telekameran  :happy:  :happy:attachicon.gifFullSizeRender.jpg

Verkar kunna fånga både det ena och det andra, en kall lager eller IPA som bete :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar kunna fånga både det ena och det andra, en kall lager eller IPA som bete :thumbsup:

Jo det blir oemotståndligt  :yes:

I detta fall så var det efter ett par kalla Lager , det var ju varmt ute :cool:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...