Hoppa till innehåll

Röntgen - helg - i Stockholmstrakten?


HerrBerg

Recommended Posts

 

Wachteln, 11 mån, hade blod i avföringen och gnäller illa när man trycker på magen. Han är vid gott mod och man märker ingen smärtpåverkan. 

Men den där jycken har haft en sanslös förmåga att käka upp saker och jag har ändå funderat på att röntga honom bara utifallatt, som ett uppsamlingsheat från valptiden. Jag menar, jag hittar inte min domkraft och ALLT pekar på att det är jycken som käkat upp den ?

Helst hade jag ju flexat ut på jobbet och tagit detta en förmiddag någon gång, men just bldet i avföringen gör att jag kanske borde göra en insats i helgen i alla fall. Jag kommer att ge akt på hundens allmäntillstånd och utifrån det avgöra hur akut läget är.

Jag vill inte ge en enda krona åt Anicura, som verkar ha köpt varenda veterinärklinik numera.
Så... vart vänder man sig? Uppsala och Södermanlands län går finfint det också. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte svar på frågan, men är blodet ljust och "färskt" eller är det mörkt? Om det är mörkt blod, så är det enbart pga det mer akut än om det är ljust och veterinär bör då i vart fall ringas och rådfrågas.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med dina krav om "inte Anicura" (eller Evidensia?), och att det ska vara helgöppet med resurser för röntgen och evt buköppning...kryddar det ner till UDS Uppsala.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Galne sa:

Har ni inga distriktsveterinärer i området, de lyder under Jordbruksverket. 

http://www.distriktsveterinarerna.se/

Distriktsveterinärerna Eskilstuna kanske ligger nära? Tror de har rtg. Duktiga kollegor där ?

http://www.distriktsveterinarerna.se/dv/veterinarmottagningar/veterinarmottagningar/lan/sodermanlands-lan/eskilstuna/smadjur---eskilstuna.html

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blodet var "rött" och han har varit symptom- och smärtfri de senaste 24 timmarna. Jag avvaktar, MEN kommer som sagt ändå att göra ett uppsamlingsheat för att kolla vad den där odågan har kvar i magen efter sitt första levnadsår... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...