Hoppa till innehåll

remington Seven fototråd


Tapio

Recommended Posts

Jaha. 

bara för att jag sa att det vore kul så kan vi väl starta tråden, en Remington Seven (7) fototråd. jag har ingen bra bild på min egen lillebössa ännu, men fixar det om någon dag. :)

Kanske onödigt att säga, men en kortare beskrivning, eller längre, om påken kan vara kul också. :)

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag är lite avundsjuk på den bössan.. :)  Avvaktar EU-clowneriet innan jag börjar drömma om .358 igen. :)

 

edit: men ny kolv kanske det blir, av en forumist uppe i landet. :)

 

DS

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago BigJim sa:

Vad är det för "speciellt" med en Seven jmf. med en 700? Är det en smäckrare låda?

/Må

Den är lite kortare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strikt original, förutom den nästan obligatoriska gummikulan, Remington.  Har snikvarianten med plastkolv.

Verkar dock som denna får fortsätta vara .308. Stalon w110 är på gång och förhoppningsvis en laminatkolv. För att vara ärlig så, denna bössa är inte så rolig att skjuta med trots den "klena" kalibern.  

Burris Fullfield 3x9-40 monterat, något högt. Skulle vilja ha ner siktet en aning till mot pipan.

Lägger upp nya bilder allt eftersom, men nu får dämparen vänta ytterligare en månad pga att Diskmaskinen hade andra planer än vad jag hade. :)

 

FullSizeRender 3.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

PS- då diskmaskinsköpet blev för dämparpengarna så tycker jag att dämparen sedan kan hålla samma ljudnivå som nya diskmaskinen, 42 dB.  :-D

Ds

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 17 juni 2016 at 11:11 sidelock sa:

Den är lite kortare.

Tror faktiskt jag läste någonstans att den är ca 1 tum kortare i lådan än 700 SA och att 700 SA är aningen för lång för att vara en "äkta" SA-låda. Men det var på en jänkesida och deras referenser avseende lådor kanske inte alltid stämmer med våra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 17 juni 2016 at 09:11 Broder Tuck sa:

Min egen Remington Seven överst i orange och svart. Sonic 35 ljuddämpare. Förlängt kolven och monterat annan bakkappa. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/52410-pimpat-min-egen-hundförarbössa-remington-7/

 

Frugans seven under i rosa och svart. V-mac Havanna i Rosa. Äldre bössa med betydligt bättre finish på metallen. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/43739-moddat-frugans-remington7/

 

Båda i kaliber 308win och med Kahles Helia CT 3-9x42 då det är lätt och fin optik.

rem7x2.jpg

Kan upplysa om att min dotter blev kär i den undre.. :-D

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

23 hours ago Tapio sa:

Kan upplysa om att min dotter blev kär i den undre.. :-D

 

Det är bara att börja spraymåla din med andra ord. ;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...