Hoppa till innehåll

Ålänningar?


Herr Mattsson

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Herr Mattsson

    22

  • Tolle

    6

  • exabit

    5

  • Ponte

    5

  • 2 weeks later...

Hej.

Jag jagar älg med dom i Finland.

Och är från Åland.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej jag jagar inte i överby.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75

Kul att du inte är ensam längre schaman! :angry::blink:

Skämt och sido, skulle hemskt gärna vilja åka till åland och prova ert smått legendariska gäddfiske, och skulle givetvis passa på att ta med mig bågen oxå :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

okej. för det lät som att du undrade var jag skulle jaga i överby eftersom att ni lät era marker vila nu.. typ.. Lät som att ni lockat i överby och skulle vila där nu. Därför började jag undra lite om vi missat något. dåså. Jag ska med Roy imorgon och kika på var jag får vara osv. Tror jag ska låta dom markerna vara tills kursen är avklarad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sickboy det är bara att komma det. Finns fiske och jakt i hur stora mängder som helst. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
sickboy det är bara att komma det. Finns fiske och jakt i hur stora mängder som helst. ;)

Det låter ju toppen det!

Får se om det blir till hösten om tiden finns?

skulle som sagt vara "skitsköj"

Men har en inplanerad toppfågeljakt hos farsgubben i norrbotten :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rådjursjakt med hund är väl det enda "jag" har att erbjuda och då är det hagelvapen som gäller. Men sen finns det nuförtiden turistjakt med pil o båge på vissa ställen också. fiske vet jag inte vem som ordnar faktiskt :/ Sånt borde Tolle ha koll på så jag lägger ansvaret på han från o med nu ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sickboy det är bara att komma det. Finns fiske och jakt i hur stora mängder som helst. ;)

Hur funkar det med jakten på Åland? Är jakträtten kopplad till fastighetsägandet som i Sverige eller är det nåt "special". För det är väl speciella regler för vem som för köpa/äga fastigheter på ön va? Tänkte om det var nåt liknande vad gäller jakten?

/Må

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja alltså det där med att få köpa tomt o fastigheter är ju mest ett skydd mot "invandring" och att vi inte ska bli uppköpta av ryssarna typ ;) Jakten vetefasen men det är nog bara att komma o jaga bara man har jaktkort o nån att jaga hos..?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

"sickboy75":

Vet int hur mycket reklam man får göra här, men jag och en kompis har en firma som sysslar med fiskeguidning.

Har även möjlighet att fixa bågjakt på ett ställe, om det var en sånn båge du menade. Så PM:a om du är intesserad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75

"Rådjursjakt med hund är väl det enda "jag" har att erbjuda och då är det hagelvapen som gäller"

Men om man skulle råka glömma hunden och ta med sig bågen istället för hagelbössan vad gör man då? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

om man kommer till vårat jaktlag och glömt hagelbössan får man vända om o fara hem ungefär då vi inte TYVÄRR tillåter bågjakt i vårat jaktlag.. "int ska djuren spring omkring med massa pilar i sig här sen"... "med kula chockas dom ihjäl".. vilket dom inte gör med pilar anser dom. Men det enda som chockar ihjäl djur är hagelsvärmar. Pil och kula placerat på samma ställe på ett djur är i stooora drag samma sak just för att det är förblödning och INGET annat som dödar djur vid kul/pilträff. gah måsta skriva av mina nerver lite. stör ihjäl mig på bågjaktsförbudet i vårat jaktlag pga okunskap....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest sickboy75
om man kommer till vårat jaktlag och glömt hagelbössan får man vända om o fara hem ungefär då vi inte TYVÄRR tillåter bågjakt i vårat jaktlag.. "int ska djuren spring omkring med massa pilar i sig här sen"... "med kula chockas dom ihjäl".. vilket dom inte gör med pilar anser dom. Men det enda som chockar ihjäl djur är hagelsvärmar. Pil och kula placerat på samma ställe på ett djur är i stooora drag samma sak just för att det är förblödning och INGET annat som dödar djur vid kul/pilträff. gah måsta skriva av mina nerver lite. stör ihjäl mig på bågjaktsförbudet i vårat jaktlag pga okunskap....

Haha!, ja du är i gott sällskap min vän :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hej.

Jag jagar älg med dom i Finland.

Och är från Åland.

Hälsa Tom, Dan och Herbert från Örjan, Jaktlaget i Stora Tolvsbo. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

orjant:

Det skall jag göra! Blir väl nån repa till Finland i höst med dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tolle snacka med Uffe nu! ;( Vill ju ha en plats jag med! ;( och kom ihåg Red river banditpipan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tolle snacka med Uffe nu! ;( Vill ju ha en plats jag med! ;( och kom ihåg Red river banditpipan!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...