Hoppa till innehåll

(Slutfört)Mitt jakt eldorado tar form


Lars

Recommended Posts

ser helt jävla underbart ut!... ;) ... där lär du kunna sitta å njuta läääängeee!.. se till å ha mycket vättska me dej in i bastun!.. :)

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Lars

    28

  • lsjonsson

    7

  • Mad Mike

    5

  • Fredde_piteå

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det har inte hänt mycket då jag jobbat och haft ryggont, men nu är det bara två arbetsdagar kvar sedan är jag ledig :) Ryggen är inte 100% ännu så jag törs mig inte på att åka upp till stugan innan den känns bättre. Har i allafall bastukaminen klar så jag slänger in en risig mobil bild på den.

post-857-1218200817_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då kan man alltså snart förvänta sig att få lite stryk i månadscupen då :D

Din nya stuga skulle för övrigt vara ett utmärkt ställe för en veckokurs i långhållskytte! med förbrödrande bastubad efter skjutningarna :)

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det har inte hänt mycket då jag jobbat och haft ryggont, men nu är det bara två arbetsdagar kvar sedan är jag ledig :blush: Ryggen är inte 100% ännu så jag törs mig inte på att åka upp till stugan innan den känns bättre. Har i allafall bastukaminen klar så jag slänger in en risig mobil bild på den.

post-857-1218200817_thumb.jpg

Ser ut som ett kombinerat bastuaggregat o en kokare för ädla drycker :):D:D

Vilken ideè.

Borde man nästan ta patent på! *ASG*

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser ut som ett kombinerat bastuaggregat o en kokare för ädla drycker :):D:D

Vilken ideè.

Borde man nästan ta patent på! *ASG*

Jadu det skulle säkerligen fungera med ett kolonn rör på vatten värmaren sedan bara elda upp 78 grader. Hmmm... måste bara fundera på kylningen kanske :D:blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då kan man alltså snart förvänta sig att få lite stryk i månadscupen då :D

Din nya stuga skulle för övrigt vara ett utmärkt ställe för en veckokurs i långhållskytte! med förbrödrande bastubad efter skjutningarna :)

/Micke

Ärligt talat tror jag inte att jag kommer att spöa dig denna månad, men nog ska jag försöka alltid :blush: Fick vindmätarn idag så nu sitter det inte i prylarna i allafall :D Väntar bara på min 6br den bössan är mera byggd för långhålls skytte då du blir det stor smisk :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Perfekt läge mot sjön att slänga upp en lerduvekastaren och gå lös med hagelbrakaren.

För att sedan låta vorstehn dammsuga skogen på tjäder och peppra dessa fulla med hagel, vad säger du Lars, när får jag komma.

Skoja bara :D:blush::)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Perfekt läge mot sjön att slänga upp en lerduvekastaren och gå lös med hagelbrakaren.

För att sedan låta vorstehn dammsuga skogen på tjäder och peppra dessa fulla med hagel, vad säger du Lars, när får jag komma.

Skoja bara :blush::D:)

:D :D B) Du får väl komma när du vill bara jag slipper se vorstehn och hagelbrakarn så kunde du få en lektion i RIKTIG tjäderjakt :D :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:P :P :P Du får väl komma när du vill bara jag slipper se vorstehn och hagelbrakarn så kunde du få en lektion i RIKTIG tjäderjakt ;):D

Spoken like an original rifleman B)

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då kan man alltså snart förvänta sig att få lite stryk i månadscupen då :P

Din nya stuga skulle för övrigt vara ett utmärkt ställe för en veckokurs i långhållskytte! med förbrödrande bastubad efter skjutningarna :P

/Micke

Då skulle det bli antingen rörligt mål ute på sjön el. fast på andra sidan fastlandet med sidvind. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt Jörnstugan och den levereras på tisdag :mellow:

Jag är nu ledig till den 8septemder då jag måste jobba 4dagar :angry: men det kanske passar bra att vila hund och husse lite då och låta älgjägarna leka själva några dagar.

Ska upp till jaktstugan i Åsele imorgon med ett vedlass och klippa gräset där samt hinna med att inventera markerna lite. Sedan åker jag upp till eldoradot på söndag tror jag och börjar gjuta plintar sedan hoppas jag få stugan klar innan jakten.

En bild på stugan

post-857-1218628940_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu sitter jag i eldoradot och som gammal pokerräv är laptopen givetvis utrustad med 3G kort så jag kan surfa även här. Imorgon kommer stugan och jag ska gjuta plintarna sedan vet jag inte om det blir tid att hinna ställa upp stugan då jag måste hem på fredag. Blir nog att montera kaminen i bastun så det är klart fast tidsoptimist som man är hoppas jag hinna med att ställa upp stugan med ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som sagt, kommer att bli hur grymmt som helst dedär ;)

sen vill vi se bilder från den kommande vinterns toppjakt där det hänger nån grann tupp på väggen :(:lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det ska nog inte vara så svårt att fixa behöver bara få upp stugan och komma lite snö <_<

Här en bild från några dagar höstjakt med finnen i dessa marker. Nu har det visserligen varit sämre med fågel här några år men några tuppar är nog inga problem att fixa i vinter

post-857-1219179771_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det ska nog inte vara så svårt att fixa behöver bara få upp stugan

hmm, ja det kan ju va lite jävligt att hänga upp fåglar på en stugvägg när inte stugan är byggd än <_<:huh:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det ska nog inte vara så svårt att fixa behöver bara få upp stugan och komma lite snö <_<

Här en bild från några dagar höstjakt med finnen i dessa marker. Nu har det visserligen varit sämre med fågel här några år men några tuppar är nog inga problem att fixa i vinter

post-857-1219179771_thumb.jpg

Som sagt olika är våra förutsättningar :lol:

Du skjuter mer tjäder på en dag än vad jag gjort i hela mitt liv!

Imponerande!

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som sagt olika är våra förutsättningar ^_^

Du skjuter mer tjäder på en dag än vad jag gjort i hela mitt liv!

Imponerande!

/Micke

...och Du skjuter fler rådjur under en säsong där nere än vad Lars gör under hela sitt liv i Västerbotten. ^_^ Du gör det säkert på en vecka om jag tänker efter! Olika förutsättningar som sagt vad!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det kännas att man lever :mad: Har jobbat 12timmar med att gräva ner rören och gjutit sedan tog jag en 2timmart tur i skogen med hunden det tar på och min fysik är inte lika bra som i fornstora dagar men det tjocka pannbenet har jag kvar och det räcker rätt långt med :unsure: Verkar riktigt dåligt med fågel här även i år hittade en höna igår och en tupp samt en mård ikväll saknade bössan mest på mården ;) Imorgon blir det att montera in bastu kaminen och lite små fix inne i bastun sedan bär det av hem då jag lovat att döma ett jaktprov på lördag och sedan hinna fixa allt inför nästa veckas jakt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då är jag hemma igen nu får plintarna brinna en dryg vecka när jag tänker jaga en vecka :huh:

Några bilder det är mera arbete än man tror att gjuta plintarna och arbetet syns inte på bilderna då det ligger 60cm under jord :lol:

post-857-1219347996_thumb.jpg

Här ligger nu stugan och väntar sedan syns även lite av min nya bil visst är det snygg färg B)

post-857-1219348138_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag är och bygger stugan nu och vädret har väl inte varit det bästa regnade 60mm. igår :P Så jag drog till skogs för att skjuta en tupp att sätta upp på vägen då den blivit klar men, misslyckades då det hällregnade sedan kom det älgjägare som jag snyggt fick finta bort :D Nu står stugan uppe ska spika taket imorgon och om det blir lite tid över och inte är någon älgjakt ska jag försöka hinna med en jakttur imorgon kväll :o

Edit:

Lyckades klämma in en mobil bild via gsm nätet på dagens dagsverk :D

post-857-1220557138_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

hmm, ja det kan ju va lite jävligt att hänga upp fåglar på en stugvägg när inte stugan är byggd än :D:D

Har spikat taket idag det tog lika många timmar som att sätta upp stugan :D

post-857-1220643702_thumb.jpg

Sedan hann jag ut och jaga en timme innan mörkret bara för att fixa bilden :D Tyvärr är det extremt dåligt med fågel så den enda hunden hittade var en höna som fick följa med hem så nu är väggen invigd B) Var lite orolig för att bomma då jag spikat 1500 3" idag så känns det i armen :(

post-857-1220644052_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu är jag hemma igen har byggt 4dagar och nu är allt under tak vilket känns väldigt skönt <_<

Vet inte när det blir att åka upp nästa gång kanske blir det någon kombinerad jakt och jobb sväng så jag kan lura med jaktkompisen och sätta han i arbete. Är invändigt kvar och att montera kamin, plåttak samt lite målning borde kunna få det beboeligt på 3-4dagas jobb.

Så här ser det ut nu

post-857-1220869311_thumb.jpg

Vy från sjön

post-857-1220869369_thumb.jpg

Vy från altanen

post-857-1220869399_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...