Hoppa till innehåll

Billig jaktradio


savona

Recommended Posts

Jag har i jakt på radio sett flera exempel på att det dyker upp billiga jaktradioapparater på blocket och Tradera, antagligen direktimporterat Kinaproducerade grejer, det kanske funkar men jag är skeptiskt till att köpa utan garantier, utan att veta om det går att få service, reservdelar eller tillbehör. En ny lafayette eller Genzo kostar mellan 1500 och 2000 spänn och de "noname" radiona jag sett har ofta kostat upp emot 1000spänn, då lägger i alla fall jag hellre till de pengarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har köpt en Zodiac easyHUNT nyligen och tycker den fungerar bra. Är en 155:a och kostar ca 1995:-.

I det priset får du med "öronpropp" och monofon.

Första radion var iofs en DOA men fick den utbytt snabbt och lätt. Använde den skarpt första gången i söndags när halva atlanten föll från himlen men radion fixade det utan problem. Låg iofs i fickan men det var nästan lika blött där. :)

Ta en titt på den, kanske nått du gillar?!

http://zodiac.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=323

/Per

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kikat runt lite och det lutar nog åt en ICOM.

Stort tack till MarkusR och Tippex som öppnade mina ögon nu återstår bara att övertyga "regeringen" hehe :o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Hej!

Har köpt en Zodiac easyHUNT nyligen och tycker den fungerar bra. Är en 155:a och kostar ca 1995:-.

I det priset får du med "öronpropp" och monofon.

/Per

En fråga till dig Per

Har easyHUNT kanalväljaren på toppen av radion?

// Göran Borglin

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv har jag haft 2st lafayette micro 3+ är inte så nöjd, håller högst 2 säsonger sen lägger dom av. använder dom nästan bara när man sitter som passare på älgjakten= sällan

Men har kört med en billig radio nu 850kr som hörs väldigt bra den heter puxing :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...