Hoppa till innehåll

Fiske säsongen 2009


Foffe

Recommended Posts

Oki Här kommer årets fiske tråd. Tänkte här kunde vi ju skriva om fångster fiske planer, planerade fiskeresor osv.

Är det någon som har börjat med fisket iår? Pimpel och annat fiske som kan bedrivas denna tid på året.

Själv så har jag börjat att länkta efter flugfiske säsongen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • lsjonsson

    9

  • Foffe

    6

  • Flex

    5

  • Milner

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

tanken är väll att spackla igen hålen på båten sen ska den läggas i..

ska väll kasta i ett par fällor i sjön på jaktmarken, och se om man inte kunde fånga lite fisk att ha i kråk och mink fällorna :o

sen blir det en resa till norge o jobba med klassen på nån ö, så då ska man väll hinna med nå fiske :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv blir det pimpel efter öring i kronogård nästa helg så jag hoppas på hyffsat väder o massor me fisk.Sen blir det en sväng till dit i mitten på februari....Återkommer med fångstrapport hoppas jag.... :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kommit till den tid på året då jag drömmer om stora Laxar o Havsöringar som hugger vid varje kast.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kommit till den tid på året då jag drömmer om stora Laxar o Havsöringar som hugger vid varje kast.

Inte dumt med sådana drömmar! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Resa bokad första veckan i Mars.

River Test och River Coln står på menyn. Flugfiske efter harr och öring medan isarna ligger tjocka här hemma <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

köpte nya fiskegrejjer igår, och fick testat ca 50 kast innan ja frös för mkt. det nya är, en Ambassadeur Blue Max. ett 9" conolon spö. och en sufix xl strong 0,28 lina. även ett gäng skeddrag med vasskydd och två fasta krokar, men de hete inget, men de va jäääättebilliga 5:- :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har redan varit ute o fiskat havsöring 2 ggr i år. Totalt 7 hugg, de flesta runt 2 kg men en på 3,2kg fastnade samt en som slet sig som också var lite större.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Resa bokad första veckan i Mars.

River Test och River Coln står på menyn. Flugfiske efter harr och öring medan isarna ligger tjocka här hemma :D

:) Jaha... :lol:

Hur gick det?

Redigerad med Dunderklumpen
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sa åt frun att under semestern så tar jag bilen, flugspöt och drar upp till Tärnafjällen för att fiska i mina vatten där jag fiskade jämt som barn, när man var hemma hos Mormor. Mitt andra hem är som sagt Tärnafjällen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om allt går som planerat så blir det fiske efter Blue Marlin o Big Tuna utanför Durban Sydafrika i månads skiftet okt-nov

Akta dig så att inte vithajen tar dig i vattnerna utanför S-Afrikas kust. Det finns gott om dom därnere.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om allt går som planerat så blir det fiske efter Blue Marlin o Big Tuna utanför Durban Sydafrika i månads skiftet okt-nov

Lylost :lol:

Du har förstås inte skaffat vadare o handskar så du kan följa med mig på öringfiske!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om allt går som planerat så blir det fiske efter Blue Marlin o Big Tuna utanför Durban Sydafrika i månads skiftet okt-nov

Tro inta att jag är avundsjuk din gris :lol::lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Sa åt frun att under semestern så tar jag bilen, flugspöt och drar upp till Tärnafjällen för att fiska i mina vatten där jag fiskade jämt som barn, när man var hemma hos Mormor. Mitt andra hem är som sagt Tärnafjällen.

Frågan är ju, vad sa frun då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju, vad sa frun då?

Att det var ok men det blir ju bara några dagar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har just fixat i ording ena flugspöt funderar att åka iväg en sväng o inviga Flugfiskesäsongen. Själva fiskesäsongen startade jag så smått förra helgen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick precis rapport att isen släppt på min fiskesjö.

Båten lär åka i snarast så man hinner få en eller annan vårgädda...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

då har man avklarat flugfiske premiären. Men ingen fisk, var dålig fart i vattnet, och ibland tog vinden tag i lite för mycket. Men det var underbart att dra på sig vadarna, kliva ner i vattnet och börja svinga tvåhandsspöet. Oj så folk kan stirra när man står ute i vattnet när isflak sveper förbi :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

då har man avklarat flugfiske premiären. Men ingen fisk, var dålig fart i vattnet, och ibland tog vinden tag i lite för mycket. Men det var underbart att dra på sig vadarna, kliva ner i vattnet och börja svinga tvåhandsspöet. Oj så folk kan stirra när man står ute i vattnet när isflak sveper förbi :D

Klockrent Foffe avkopplande med lite fiske synd att det inte blev något

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg fram emot årets första färn fiske i dag men inte ett liv kasta i massor av bröd men inte en krusning på vattenytan men jag o krut fick ju lite frisk luft o krut ville posera med fiske spöt o varför inte :D

post-906-1240074450_thumb.jpg

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...