Hoppa till innehåll

Jaktstig


Upptag71

Recommended Posts

Just fan, jag har ju inte skjutit in Aimpointen sen jag meckade om fästena... Får se om ja hinner göra det imorron.

Gör inte det!!! För då har du något att skylla på :o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 545
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Upptag71

    174

  • mbbohman

    79

  • Fitzenstrahl

    62

  • bubba

    33

Top Posters In This Topic

Posted Images

blir svårt. får du ju skjuta från fel håll eller blunda när du skjuter -_-

Jennicas hämd blir nog riktigt ljuvlig.. :lol:

tänkte ja skulle testa xtra fulla choken där så det blir nog inte så högt resultat. får lägga allt krut på compakt sportingen istället

Prova du <_< ... jag ändrar åt andra hållet??? får vi se :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tycker mer om lite mindre hål......... :lol:

Nu vet jag var Bohman får sina mms ifrån :rolleyes: .. vågar ju knappt titta när det är han som skickat mms <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att jaktstig har utgått ur repertoaren i skåne län.

Jag har letat fram några gamla tjocka plåtskivor och skall nu skära ut lite olika djur med hjälp av plasmaskärare och bygga en egen bana på gården så jag får testa denna till synes roliga gren!

Hur stora skall hålen vara där pappret skall sitta?

Det beror lite på vilket avstånd du tänkt sätta målen på men säg från ca 5x5cm till kring 10x10 cm.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har dålig koll, men jag hittar ingen som är i skåne! :rolleyes:

Bara att slänga sig i bilen! Finns väl några i Småland och Halland?? Dra med Wizard åxå!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

blir svårt. får du ju skjuta från fel håll eller blunda när du skjuter :rolleyes:

tänkte ja skulle testa xtra fulla choken där så det blir nog inte så högt resultat. får lägga allt krut på compakt sportingen istället

Hallå Bubba! Vad brukar du skjuta med för choke? Norrköping körde jag med Xfull Briley, bytte inte under stigen, annars brukar jag alternera med den och en extra lång (50mm)3/4 Beretta choke, dom två har gett bäst träffbilder för mig, Xfulla är inte så tät som man kan tro, men det är ju från bössa till bössa......samma choke sköt inte alls så bra i min 686:a.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hallå Bubba! Vad brukar du skjuta med för choke? Norrköping körde jag med Xfull Briley, bytte inte under stigen, annars brukar jag alternera med den och en extra lång (50mm)3/4 Beretta choke, dom två har gett bäst träffbilder för mig, Xfulla är inte så tät som man kan tro, men det är ju från bössa till bössa......samma choke sköt inte alls så bra i min 686:a.

när jag började skjuta jaktstig så körde ja med en beretta orginal tre kvart choke men så köpte bohman en briley choke och då kunde ju inte jag vara sämmre.

nu kör jag med en briley halv full (mellan tre kvart och full) med kompensator och har så gjort i ca åtta år.

har även en noname 50mm lång x-full choke till harbanan

ja kör alltid med samma. är ju jobbigt att byta choker hela tiden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

när jag började skjuta jaktstig så körde ja med en beretta orginal tre kvart choke men så köpte bohman en briley choke och då kunde ju inte jag vara sämmre.

nu kör jag med en briley halv full (mellan tre kvart och full) med kompensator och har så gjort i ca åtta år.

har även en noname 50mm lång x-full choke till harbanan

ja kör alltid med samma. är ju jobbigt att byta choker hela tiden.

Är sugen på en med kompensator, skulle vara kul att testa om man märker nån skillnad i uppslag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja det är bara att köpa. blir lite mer "lättskjutet"

kan ju prov skjuta min om du vill

Vore trevligt!!

Grattis till guldet.....................

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Katrineholm/Björkvik..................näää fyyy fan.......!!!!! Katastrof att försöka sig på att ändra på ett vinande koncept - 2 skott/stn..........var ju för fan 30 min kö till första stn, minst!! Tappar fokus helt!! Annars en racer-stig med ganska svåra mål,tyckte jag. Sköt 138 , gick bara ett varv, orkade inte köa igen, och när vi gick till bilen så var kön ännu längre.........

Ska man gå efter regelboken så kan knappast alla mål vara skjutbara med 1/2 borrning.........gillar iofs när det är lite knepigt så inte föör många skjuter fullt.

Såg i allafall HATTEN!!!! på håll igen...............

Är trots allt hyffsat nöjd med skjutningen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

138?!?! Hur fan gjorde du då? Var ju en ap-lätt stig.

Jag som skjuter som ett arsel sköt 155 och bubba det aset pillade i hela 159... Jag sköt med bubbas HPD-bössa (HopPlockadeDelar) och choken får nog benämnas som modell pipsprängning :P

Insatsen var ju nåt grönjävlig, mink med väl insmorda tassar. Jävlar i min lilla låda vad den kom!

Lite bilder på orjant när han sprider bly för vinden :D

post-269-1239384343_thumb.jpg

post-269-1239384353_thumb.jpg

post-269-1239384360_thumb.jpg

Edit: Vafan funkar inte småbilderna? Klicka på dom så funkar det, tror jag :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

138?!?! Hur fan gjorde du då? Var ju en ap-lätt stig.

Jag som skjuter som ett arsel sköt 155 och bubba det aset pillade i hela 159... Jag sköt med bubbas HPD-bössa (HopPlockadeDelar) och choken får nog benämnas som modell pipsprängning :D

Insatsen var ju nåt grönjävlig, mink med väl insmorda tassar. Jävlar i min lilla låda vad den kom!

Lite bilder på orjant när han sprider bly för vinden :D

post-269-1239384343_thumb.jpg

post-269-1239384353_thumb.jpg

post-269-1239384360_thumb.jpg

Edit: Vafan funkar inte småbilderna? Klicka på dom så funkar det, tror jag :D

Kul att få se dig "live" i egen hög person med mössa/hatt iallafall.

Stigen var ju ett organisatoriskt missfall enligt min syn på jaktstigar iallafall, men de e min åsikt finns säkert 100 andra åsikter.

Stigen gick inge vidare, men jag ser mig min själv som medelmåtta i denna sport, roligast tycker jag det är att se pojken min skjuta och börja få kläm på det hela.

Insatsen var väl den enklaste delen ? Orjant fick bjuda mig på korv efter den :D:P:P

/ ekebo

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hahaha!!!!!!! Tack för den Bohman.................

Var väl egentligen det förbannade minkhjulet på 3:an som var jävlig, lite små lappar på sina håll...........

Kompisen klippte i 33 på insats-minken och vann en runda där, bra gjort att få i det i det skållade fanskapet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

138?!?! Hur fan gjorde du då? Var ju en ap-lätt stig.

Jag som skjuter som ett arsel sköt 155 och bubba det aset pillade i hela 159... Jag sköt med bubbas HPD-bössa (HopPlockadeDelar) och choken får nog benämnas som modell pipsprängning ^_^

Ap-lätt??? Jag sköt 154 och kom 3:a, endast en!!! sköt fullt. Men vart kom ni i prislistan då???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ap-lätt??? Jag sköt 154 och kom 3:a, endast en!!! sköt fullt. Men vart kom ni i prislistan då???

Ja, det var ju bara andra målet på stn 2 som var jobbigt med små lappar, annars var det ju en juniorstig. Ofattbart att en sköt fullt bara tycker jag.

Prislista? Vi gick ju som F U N K T I O N Ä R E R eftersom vi är med i arrangerande klubb. Annars hade Robert och jag legat bra till ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ap-lätt??? Jag sköt 154 och kom 3:a, endast en!!! sköt fullt. Men vart kom ni i prislistan då???

Snyggt skjutet, grattis!!

Kan man hitta resultatet på nån hemsida?? Kollade , men hittar bara från finalen i fjol.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Snyggt skjutet, grattis!!

Kan man hitta resultatet på nån hemsida?? Kollade , men hittar bara från finalen i fjol.

du har fått 2 länkar där resultaten kommer att läggas ut..(tror jag :rolleyes: )

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja vet inte om stigen va direkt lätt men det gäller ju att ha lite flyt med haglen när det är så små lappar.

själva stigen va ju bara ett test så det finns säkert en massa att förbättra till nästa år men det är ju kul att nån prövar någe nytt iaf.

nu är det bara att ladda om till kulstigarna i sommar/höst. tänkte ja skulle gå min första då.

bra skjutet görgen grattis... hur gick det för frun då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja vet inte om stigen va direkt lätt men det gäller ju att ha lite flyt med haglen när det är så små lappar.

själva stigen va ju bara ett test så det finns säkert en massa att förbättra till nästa år men det är ju kul att nån prövar någe nytt iaf.

nu är det bara att ladda om till kulstigarna i sommar/höst. tänkte ja skulle gå min första då.

bra skjutet görgen grattis... hur gick det för frun då?

Tackar Tackar... Jennica gjorde bra ifrån sig :) hon kom 5:a(127p)...

Blir det Finspång på mån?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Söndag (påskdan) blir det Härad, åker troligtvis till Finspång på måndag.

Måste ju ligga i å träna så man inte blir hånad av Bohman........... :):)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...