Hoppa till innehåll

Dogcam!


Roar

Recommended Posts

snubblade över denna länk! rätt fränt om man får fråga mig ^_^

vet inte om den har varit uppe innan. men jag delar med mig iallfall!

är juh KRS på forumet.. tror dock det är en gammal cam om man utgår från kvalituten,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jo, tyskar är härliga.

Men man måste tänka på dom månader o dagar per år man inte jagar med dom också. Min rekommendation är att man tänker över sitt beslut över TJT som val av ras några extra gånger. Kommer man att orka? Jag har just varit ut på en ordentlig promenad med min och hon sitter i detta nu och juckar på mitt ben. Inte av dominans, utan av rent energiöverflöd.

Dom är väldigt roliga att jaga med, det finns troligen ingen bättre hund för gemene jägare, MEN det är ett helvetes oändligt slit och jobb med dom.

Men känner man att man har tiden och orken så kör hårt. Men är man som mig en heltidsarbetare som blir tvungen att jobba övertid dom flesta dagar i veckan så var det ett dåligt val av ras. Dom blir för jobbiga att leva med helt enkelt.

Fast å andra sidan kommer jag aldrig att byta ras :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Men känner man att man har tiden och orken så kör hårt. Men är man som mig en heltidsarbetare som blir tvungen att jobba övertid dom flesta dagar i veckan så var det ett dåligt val av ras. Dom blir för jobbiga att leva med helt enkelt.

Fast å andra sidan kommer jag aldrig att byta ras :blush:

bygg en större hamsterhjul och koppla till generatorn! gratis el! ^_^ bättre än! starta elbolag -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är jakt idiot ! och så mer än de hundar jag har i dag.

Men vinden ska vända nån dag..!!

Så tänkte jag faktiskt också.

"Jag är så jaktgalen att en tysk passar mig."

Men faktum har blivit att den hund jag äger idag, en tjt, är mer jaktgalen än mig. Dom tackar verkligen ALDRIG nej till vad du än bjuder dom till.

Kasta ner dom i ett gryt, javisst.

Kasta ut dom på rådjursdrev, javisst.

Kasta ut dom i sjön som apporthund, javisst. (fåglarna är inte så vackra när dom kommer iland dock)

Kasta ut dom i älgskogen, javisst.

Kasta ut dom i björnskogen, javisst.

Kasta ut dom på ett mårdhundsstånd, javisst.

En tysk tackar aldrig nej till jakt. Dom vill kort sagt döda allt utom andra hundar och människor. Så är min iallafall. Men man ska betänka att dom är lika energifyllfa året om. Man ska även ha hunden förhoppningsvis tills den dör en naturlig död efter 10-15 år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så tänkte jag faktiskt också.

"Jag är så jaktgalen att en tysk passar mig."

Men faktum har blivit att den hund jag äger idag, en tjt, är mer jaktgalen än mig. Dom tackar verkligen ALDRIG nej till vad du än bjuder dom till.

Kasta ner dom i ett gryt, javisst.

Kasta ut dom på rådjursdrev, javisst.

Kasta ut dom i sjön som apporthund, javisst. (fåglarna är inte så vackra när dom kommer iland dock)

Kasta ut dom i älgskogen, javisst.

Kasta ut dom i björnskogen, javisst.

Kasta ut dom på ett mårdhundsstånd, javisst.

En tysk tackar aldrig nej till jakt. Dom vill kort sagt döda allt utom andra hundar och människor. Så är min iallafall. Men man ska betänka att dom är lika energifyllfa året om. Man ska även ha hunden förhoppningsvis tills den dör en naturlig död efter 10-15 år.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska bara övertala min sambo.

Då hon tycker tyskar är fula, för stora och att vi inte ska ha tre hundar.

Jag jagar det mesta så en hund på samma vilkor torde va perfekt !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kul film, jag gissar att det inte brukar bukta något vidare för Vilda :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...