Hoppa till innehåll

Å så sitter man här o väntar igen..


MaxW

Recommended Posts

Jo det går sakteliga framåt.. Och jag är fortfarande enbart återhållsamt possitiv.

Nu få rhon mer och mer mat för att magen ska vänja sig. Hon kräktes upp den mat hon hade fått i lördags, men troligen så berodde det på att hon även ska äta antibiotika och jag tror, i samråd med veterinären, att det var orsaken. Nu äter hon och dricker rätt som hyggligt faktiskt.

Väntar fortfarande på en del provsvar. Dels en odling för hennes urinvägsinfektion och dels prover på sköldkörteln.

Om sedan dessa har någon direkt påverkan på framtiden eller behandligen, vet jag inte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • MaxW

    22

  • Hipshot

    7

  • MarkusR

    7

  • Ausch

    6

Top Posters In This Topic

Ja det går fortfarande sakta framåt. Två framsteg iaf:

1. Inget fel på sköldköteln iaf!

2. Fick i henne två tabeltter antibitotika som fick vara kvar!

Och givetvis två steg bakåt:

1. Hon hade kräkts idag på morgonen igen

2. Tappar fortfarande en massa päls.

Men jag tycker det går framåt iaf. hon verkar lite piggare nu iaf, och jag hoppas hon ska bli bra med päls och dylikt då hon bara fått ordning på allt annat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och nu har det tagit två steg tillbaka känns det som.. :( Dina har ätit hyggligt hela dagen, men då hon fick första antibiotika tabletten så kräktes hon direkt. Allt mat för dagen och sedan en timme senare kom det ännu mera. Så nu har jag tid hos veterinären imorgon igen.. Fast här i Växjö denna gång.. Blir iaf 4 timmar mindre i bilen då.. Fy fan va less jag blev nu igen då! Får väl döpa om denna tråd till min personliga berg o dalbane tråd.. :/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan också! Hoppas att de får ordning på det.

Allergisk mot antibiotika?

Tror det är magen så är så pass risig i och med inflamationen i bukspotskörteln som bildar enzymer. Kan tydligen ta en bra stund.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jamen det var då själva faan att det inte kan lugna ner sig med dina sjuka hundar :mad:

Nu räcker det, hoppas hon blir bra, SNART -_-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De får väl lämna ut injektioner och visa dej hur du ska administrera det, är inte så j-la svårt.. Låter som magen behöver vila ett tag.

Fan.. fixa detta nu!!

/ Rikard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skit med, jag som vägrar tro att detta ska sluta på annat sett än lyckligt.

Hang in there Dina.

//

Man kan ju alltid hoppas.. Men jag är realist och i min värld är det inte synonymt med optimist. Visar det sig nu att hon har fått bestående skador på bukspotskörteln så få man kanske fundera en gång till om man ska ha en hund som knappt får anstränga sig och äta medicin och dietforder resten av livet, eller hur man ska göra.. :/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick en liten uppdatering från veterinären idag iaf..

Hon får nu drop och har inte kräkts idag iaf. Det verkar som inflamationen i bukspotskörteln i alla fall är hävd nu. Det ger inga onormala värden i alla fall. Så nu chansar de på att det är något föremål i magen i alla fall. så nu får hon konstrastvätska som de drar igenom och se så allt komemr ut. hon har fått ny antibiotika och får hoppas det är bättre, då det förra hon fick tydligen är välkänt elakt mot magen.

Funderar på vad det kan var.. Om hon har fått en lusing i skogen av älg eller gris, som pajat ngt? Men hon ömnar inte någonstans iaf... Jaja.. Nu vet jag iaf att inflamationen är hävd och det är possitivt. Men att inte veta vad felet är är inget kul alls.. :/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En ganska korkad Vet o skriva ut antibiotika som är elak mot magen till en hund som har kräkningar :o

Eftersom jag slipper o vara realist så hoppas jag fortfarande så det värker i tummarna :wub:

//

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha... Efter alla prover, röntgen och skickat prover över hela Europa så nu är nog mina pengar slut.. Och vad vet jag? Dina är inte piggare och ingen vet varför... O teorier finns i massor, men inga svar.. Så kul jul.. :(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jaha... Efter alla prover, röntgen och skickat prover över hela Europa så nu är nog mina pengar slut.. Och vad vet jag? Dina är inte piggare och ingen vet varför... O teorier finns i massor, men inga svar.. Så kul jul.. :(

Håller tummarna...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, men hon lever än så länge iaf. Efter en del turer till djursjukhuset i Växjö, fram och tillbaka så fick jag till slut en vettig veterinär. Då jag hämtade hem henne efter dropp och antibiotika, dagen innan julafton, så var hon inte så pigg. Så vi var tillbaka på djursjukhuset på julafton då hon hade feber och var öm i buken. Så då tyckte veterinären att hon skulle öppnas och se efter. Så i brist på andra lösningar så opererades hon på julafton. Som tur va!

De hittade två gummiringar, från en hundleksak, i magen och i tarmen. Den största var ca 50mm i diameter och den mindre 40mm i diameter. Och kanske 18mm tjocka. Efter de försvann har hon varit mycekt piggare. Men ska tillbaka idag, då såret har svullnat och är kanske inflamerat. Men det går åt rätt håll nu iaf!

Har även tagit upp frågan med om hur detta kunde missas på djursjukhuset i Läckeby? De tog ett antal röntgenbilder samt Deras miss kunde faktiskt kosta Dina livet om nu inte veterinären i Växjö var så mån om henne och håll stenkoll på henne. Nu klarar hon sig, men det kostade nog mig 10 000 extra.. :/

Agria var inte alls sugna på att ens ta disskusionen med Läckeby, även om de har betalat ut en massa pengar, i mina ögon felaktigt, till dem.

Så nu hoppas jag saker ska gå åt rätt håll! Och tack till er som skrive ruppmuntrande ord! Trot eller ej, men det hjälper! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...