Hoppa till innehåll

Projekt ultimate flight.


Mad Mike

Recommended Posts

Du gullet, jag byter med dig vilken dag som helst om garderoben ingår i bytet :wub:

Hehe :D Vet du hur många års svett möda och lidande det ligger bakom denna garderoben ;)

Lidandet verkar förövrigt aldrig ta slut...bara nya problembilder hela tiden :lol:

Sitter just nu och jobbar febrilt med Swarres TDS program för att få en kula att fungera med 270WSM...inte helt lätt!

Gillar inte att ha bössan nollad på 220m-innebär 5cm överslag på 100m...jobbigt nu ;)

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eftersom Robban och jag avbokade våra Sightron SIII 6-24x50 med mil-rattar så borde de ligga och vänta på nya ägare på Skytteoptik :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eftersom Robban och jag avbokade våra Sightron SIII 6-24x50 med mil-rattar så borde de ligga och vänta på nya ägare på Skytteoptik :rolleyes:

Min order på 8x32:an kvarstår när dom nu kan tänkas bli levererade.

Har redan två 6-24:or, ser en del andra intressanta fördelar med Trijicon,rätt eller fel får framtiden utvisa.

Tack vare Chris så har ett tredje alternativ däremot nu dykt upp som är värd en del huvudbry...

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe :D Vet du hur många års svett möda och lidande det ligger bakom denna garderoben ;)

Lidandet verkar förövrigt aldrig ta slut...bara nya problembilder hela tiden :lol:

Sitter just nu och jobbar febrilt med Swarres TDS program för att få en kula att fungera med 270WSM...inte helt lätt!

Gillar inte att ha bössan nollad på 220m-innebär 5cm överslag på 100m...jobbigt nu ;)

/Mike

Men ut och skjut med nya bössan istället för att fundera på petitesser ;)

Visst är Swarren icke medförstorande då kan du trixa lite med att hitta en på vilken förstoring det stämmer bäst.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mike är faktiskt ute o breakar in pipan as I type,

när det gäller Swarres TDS system så har jag varit lite avig mot det men efter en lekstuga hemma hos Skuris är jag helt på det klara med att ut till 500 meter i stilla väder och mot mål som är 20x20 så är man 100%-ig,

det är inte längre RM:et eller systemets fel då om man bommar.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ahh härligt trodde han satt och grubblade runt sikten med en ny bössa som inte var provskjuten, jag är väl kanske inte riktigt normal men blir som ett barn på julafton varje gång man får hem en ny bössa och bara måste testa den direkt :blush:

Har jagat några år med Swarres TDS 4 perfekt riktmedel när man ska skjuta skott på längre avstånd under tidspress, men finns inte tidspressen väljer jag att skruva istället det blir mycket mera exakta skott för mig med den metoden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjenare Mike!

Ser ut som om vi är ställda inför samma dilemma.

Håller själv som bäst på att förtrolla finbössan (läs 7x57an) till något mer allround. Fin trästock i all ära, men det blir aldrig så tryggt och smidigt som syntet!

Därför håller jag på att forska i om man kan få en Mcmillan adj. Htg till 1640 lådan.

Dessutom står jag utan kikarsikte till den som det ser ut idag.

Även jag sökte efter något med balistiskt Riktmedel, men det var inte det lättaste att hitta något vettigt.

Jag vill dessutom hålla mig runt 500g i vikt, eller gärna under då jag vill hålla nere vikten så mycket som möjligt då det känns som tillräckligt pålägg från det ljusterbara kindstödet.

Valet föll därför på Bushnell 6500 2,5-16x42 med en vikt på cirka 491g. Tyvärr får jag frångå "TDS". Så det får bli Mil-dot istället.

Har ju haft ett Trijicon 5-20 en gång i tiden. Ett ok sikte, helt klart.

Mvh/ Joacim

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har jagat några år med Swarres TDS 4 perfekt riktmedel när man ska skjuta skott på längre avstånd under tidspress, men finns inte tidspressen väljer jag att skruva istället det blir mycket mera exakta skott för mig med den metoden.

Jag skjuter inte på så små mål som du gör under jakt,att träffa 20x20 plåtar ut till 500m är inget större problem med TDS4 och motsvarar mina rådjur.

270 WSM visade idag efter inbreakning att den här bössan har potential att skjuta läskigt tätt,bössan var förvånansvärt hanterbar för en som är van att skjuta med dämp på heltid.

Det small mer än det sparkade men lite levde den om.

Får dämpare monterad på denna om ca en vecka ^_^

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg nu att det finns visst något som heter DOA 600 till Bushnell siktena. Men vet inte om det är något att satsa på, vad tror ni?

Mvh/ Joacim

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ju haft ett Trijicon 5-20 en gång i tiden. Ett ok sikte, helt klart.

Mvh/ Joacim

Vet inte om jag verkligen skall ha detta sikte :o kvaliten ifrågasätter jag inte men...

Den har ett ganska dåligt synfält,riktmedlet tar mycket plats i siktbilden( framförallt dottarna)

Vad jag gillar är faktiskt den lilla perfekta bärnstenspunkten :wub: har nästan aldrig tittat i en belyst kikare som jag tyckt om.

Inte för att jag är i behov av den men ändå..... :D

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg nu att det finns visst något som heter DOA 600 till Bushnell siktena. Men vet inte om det är något att satsa på, vad tror ni?

Mvh/ Joacim

Den verkar inte så dum då man skall använda den högsta förstoringen på tre modeller av fyra för att använda strecken.

Inte alla tillverkare som gör det av någon outgrundlig anledning,tex Burris.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle satsa på det här DOA systemet ändå då.

Det är ju onekligen trevligt att kunna " hålla av" och träffa rätt :-)

Använde ju mitt Ballistic plex (burris 4,5-14) flitigt på min 6Br under ett par år i början. Sköt bland annat en bock på 230m och då var det skönt att veta att med andra strecket i bogen, så ligger man helt rätt.

Mvh/ Joacim

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sitter som bäst o funderar på när det ska komma bilder här jag :rolleyes:

trevligt att den verkar skjuta bra iaf! inte förvånande men iaf.

din garderob börjar se väldigt trevlig ut! o ganska komplett likaså!

ens egen är ju ett fjasko utan dess like med bara en halvgrym bössa :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sitter som bäst o funderar på när det ska komma bilder här jag :rolleyes:

trevligt att den verkar skjuta bra iaf! inte förvånande men iaf.

din garderob börjar se väldigt trevlig ut! o ganska komplett likaså!

ens egen är ju ett fjasko utan dess like med bara en halvgrym bössa :blush:

är den bössan halvgrym, jag tycker den är helgrym du måste tänka på att många andra ägare av bra byggen bara visar sina bästa bilder.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inga brister med Marcus pang,

skjuter helt klart som den skall.

Mike drar lite på sin rapport om pangen, men jag kan göra en Cliffhanger av att meddela att den sköt så jag baxnade lite.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket att fota eller skriva om än då den nu ser ut som vilken Tikka som helst,när den är färdig så kommer den att vara rätt färgglad kan jag lova....helt klar lite pimpvarning :P

Den stora aha upplevelsen igår när vi sköt på 400-500 och 600m var hur lite(just inget alls) 270WSM påverkades av vind jämfört med min 308 på dessa avstånd.

Bössan spred enbart i höjd vilket jag tillskriver Harrisbenstöden(podjump),när jag får på min MCM kolv,ljuddämpare och ett par Atlasbenstöd så kommer denna pang bli otroligt giftig på dessa håll B)

Sköt med 6-24 Swarre TDS4 monterad och dom två blir en match made in heaven.

/Mike

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo de är väl så. jag visar ju bra som dåliga sidor med min bössa :rolleyes:

16mm 3skott c-c på 220m med benstöd o tröja bak under kolven får anses som bra i mina ögon snorbra :wub:

låter bra det mad mike! men väntar fortfarande på lite bilder ;)

sen så välskjutande bössa ska väl ändå inte gå osedd på detta forumet ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En liten uppdate och Teaser på vad som komma skall :P

Slutstyckshandtag och styrhylsa i rostfritt och alu från Hinterland Supplies.

Bekräftelse från Ryan på McM om att ordern på kolven är mottagen och in progress.

Aluunderbeslag på inköpslistan.

Röd Duracoat på inköpslistan.

/Mike

post-240-0-40983700-1306586769_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns som att det enda du missat på inköpslistan är ditt röda nagellack :wub:

Henrik

I never leave home without it! :D

/Mikaela

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...