Hoppa till innehåll

Fiske 2011


Flex

Recommended Posts

Nu kanske man knäckt koden med de svårflirtade kanadickerna. Fick en trekilos idag men jag trodde den var minst ett kilo till i vikt.

post-59-0-02455300-1314558136_thumb.jpg

De är som gäddor i käften.

post-59-0-77382900-1314558148_thumb.jpg

Det var en redig bit :D

Har pratat med grabbarna o vädret var riktigt skit 5 dagars regn :angry:

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 182
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Nils l

    40

  • Flex

    19

  • lsjonsson

    10

  • Foffe

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

[quote name='Nils l' timestamp='1314558238' post='556910'

Nu kanske man knäckt koden med de svårflirtade kanadickerna. Fick en trekilos idag men jag trodde den var minst ett kilo till i vikt.

post-59-0-02455300-1314558136_thumb.jpg

De är som gäddor i käften.

post-59-0-77382900-1314558148_thumb.jpg

Snygg fisk Nils!biggrin.gif

Är den lika god som våran inhemska röding?biggrin.gif

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var en redig bit :D

Har pratat med grabbarna o vädret var riktigt skit 5 dagars regn :angry:

Mvh.

Ja det var det jag sa. Du hade det bättre hemma i soffan. Det har regnat nästan hela sensommaren.

Isjonsson. Jag har faktiskt inte en jäkla aning hur de där smakar som stora. De mindre var det då inga fel på som rökta i allafall. Men apropå rökt, jag fick tre stora makrillar av en vän som jag rökt idag och det är nog bland det godaste jag smakat i rökt fisk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det var det jag sa. Du hade det bättre hemma i soffan. Det har regnat nästan hela sensommaren.

Isjonsson. Jag har faktiskt inte en jäkla aning hur de där smakar som stora. De mindre var det då inga fel på som rökta i allafall. Men apropå rökt, jag fick tre stora makrillar av en vän som jag rökt idag och det är nog bland det godaste jag smakat i rökt fisk.

Ok! Ja, det är gott med makrill!biggrin.gif Kommer makrillen från Norge via E10:an för det är väl knappast från västkusten om han inte har haft kyllåda med sig i bilen? biggrin.gif

Du har pm!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det var det jag sa. Du hade det bättre hemma i soffan. Det har regnat nästan hela sensommaren.

Isjonsson. Jag har faktiskt inte en jäkla aning hur de där smakar som stora. De mindre var det då inga fel på som rökta i allafall. Men apropå rökt, jag fick tre stora makrillar av en vän som jag rökt idag och det är nog bland det godaste jag smakat i rökt fisk.

Ok! Ja, det är gott med makrill!biggrin.gif Kommer makrillen från Norge via E10:an för det är väl knappast från västkusten om han inte har haft kyllåda med sig i bilen? biggrin.gif

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här brukar vi dela med oss av våra koder.

Nej jag tror att det är lite tidigt för det ännu. Måste nog testa lite till. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En röding saltad för stekning imorgon. Tror jag knäckt koden i storsjön.

Ah! Det-gamla-fiskodlar-knepet! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ah! Det-gamla-fiskodlar-knepet! ;)

:D Nä nä försök inte. Men jag började att fundera på allt från nobeldraget till rutigspinnare innan jag kom på vad jag tror är lösningen i den där svårfiskade sjön.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu kanske man knäckt koden med de svårflirtade kanadickerna. Fick en trekilos idag men jag trodde den var minst ett kilo till i vikt.

post-59-0-02455300-1314558136_thumb.jpg

De är som gäddor i käften.

post-59-0-77382900-1314558148_thumb.jpg

Storsjön? fick en förra på 3.6kg där på trolling och konstig färg,här nere gäller zaltar och westinare :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Storsjön Tjautjas alltså den ovanför kullen. Jag har fiskat i flera dagar med wobbler och jigg och fan vet allt. Men det lyckades inte tillslut fick jag ett spel och hängde på något helt vansinnigt och det gick hem. Kanadicker är ju som gäddor och bara det lever om nog jävligt verkar de ta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Storsjön Tjautjas alltså den ovanför kullen. Jag har fiskat i flera dagar med wobbler och jigg och fan vet allt. Men det lyckades inte tillslut fick jag ett spel och hängde på något helt vansinnigt och det gick hem. Kanadicker är ju som gäddor och bara det lever om nog jävligt verkar de ta.

Ja till jämtland är man inte gärna ;)

Okej testat mycket och kommit fram till en vanlig toby 60grammare är väldigt bra.har nog 60-70st på min koppar färgade, men storsjön tycker jag fisket är väldigt trögt mot fjällen.. sjön nord-ost om storsjön är bättre ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja helt klart är den andra sjön mycket bättre men till storsjön är det lite styvt 1,5 mil och till den andra något längre när man måste köra runt. Man har ju provfiskat storsjön under några veckor nu i höst och fått ett antal kanadicker och öringar samt några hybrider. Så det finns fisk men den är jäkligt svårfiskad mot andra sjöar. Hur tillagar Du kanadarödingarna när de blir lite större?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var ute med tjejen o fiska lite öring fixa så hon fick 2st o det var riktigt roligt o se hennes min o det var hennes första :D

Våga hon ta i dom (Näää) :D

Mvh.

Men fick du någonting eller lät du henne vinna av ren hjälpsamhet? ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja helt klart är den andra sjön mycket bättre men till storsjön är det lite styvt 1,5 mil och till den andra något längre när man måste köra runt. Man har ju provfiskat storsjön under några veckor nu i höst och fått ett antal kanadicker och öringar samt några hybrider. Så det finns fisk men den är jäkligt svårfiskad mot andra sjöar. Hur tillagar Du kanadarödingarna när de blir lite större?

Gravade den,blev riktigt gott så laxen kan man sluta sträva efter i större mängder,just att den är så pass svår fiskad gör en tokig,kusinen har nog många bom dagar där,men senare och tidigt verkar bäst för sjön..

Dessa två just under 3kg känner du nog igen vars ;)

post-1234-0-43455300-1315503969_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gravade den,blev riktigt gott så laxen kan man sluta sträva efter i större mängder,just att den är så pass svår fiskad gör en tokig,kusinen har nog många bom dagar där,men senare och tidigt verkar bäst för sjön..

Dessa två just under 3kg känner du nog igen vars ;)

Jo absolut. Den där stranden vet jag var den är. ;):ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag postar detta fel sitter vid telefonen utan tillgång till dator och hittar ingen sökfunktion då.

Jag undrar om någon har tips på filékniv för "filéning" utav havsabborre, något speciellt märke, flexibilitet och längd? Är mening som present till min far som nämnt att det kan vara bra att ha en, men tror inte att han vet riktigt vad för kniv han vill ha.

Tack på förhand!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...