Hoppa till innehåll

Flex Hagelskytte


Flex

Recommended Posts

Tjurskallig som jag är så var jag ju tvungen o ut o prova igen då jag pratat med hippen om lite skjut råd o det betalade sig direkt :D

Tyvärr så ville inte den skränande flocken visa sig på skjutliga av stånd så det blev bara en -_-

Tack för tipset Hippen :D

post-906-0-06367800-1304160823_thumb.jpg

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack själv! Förmodar att du kortat "framförhållningen" en smula och att detta genererade en obehaglig överaskning för denna mås?! :lol:

De brukar bli väldigt nyfikna när en kompis åker ned och detta i kombination med att de är hyggligt outvecklande bakom näbben brukar kunna göra att har man fått ned en så är det bara att ösa på så trillar det fler.

Använd nu denna fågel till att locka övriga, ställ dej bakom något och hiva upp den i luften genom att grepp i en vinge så du får lite snurr på fågeln. Då kommer resterande..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack själv! Förmodar att du kortat "framförhållningen" en smula och att detta genererade en obehaglig överaskning för denna mås?! :lol:

De brukar bli väldigt nyfikna när en kompis åker ned och detta i kombination med att de är hyggligt outvecklande bakom näbben brukar kunna göra att har man fått ned en så är det bara att ösa på så trillar det fler.

Använd nu denna fågel till att locka övriga, ställ dej bakom något och hiva upp den i luften genom att grepp i en vinge så du får lite snurr på fågeln. Då kommer resterande..

Mvh!

He he ja det dunade lite om den :D

Jag ska tänka på det nästa gång då jag har pangat på dom rätt mycket nu o märker att dom är väldigt skygga så jag ska låta dom va ett tag o åka till banan o träna lite i stället :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig var tvungen o åka ut i dag med o nu funka det bättre än då o det är ju riktigt kul när man lyckas men det är mycket kvar tills jag är ett med hagelbettan men med lite nötande på banan så ska väll det rättas till :D

post-906-0-69607900-1304236336_thumb.jpg

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kulskytte i all sin ära men hagelskytte mot snabba rörliga mål är svårslaget! :wub:

Kul att det funkar!!! ^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kulskytte i all sin ära men hagelskytte mot snabba rörliga mål är svårslaget! :wub:

Kul att det funkar!!! ^_^

Vist är det så :D

Ja o jag snappa upp ett tipps från dig så nu funkar det bättre :D Tackar för det :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När jag inte får saker o ting o fungera så söker jag svar o analyserar tipps o prövar olika saker precis som med träningen vad händer om jag höjer proteinet här o ökar kolisarna lite där o kör lite tyngre osv osv.

När det kommer till hagelskyttet så tycker jag inte att det har stämt då jag nissat en massa lägen fick lite tipps av hippen o då gick det bättre men tycker inte att det stämt riktigt än då o då såg jag Wizards prata om att kolven aldrig stämmer o att han tog el tejp o papp kartong o satte på stocken o då tänkte jag hur ser det ut när jag siktar med bössan o då tog jag bössan till spegeln o gjorde en anläggning o faan pipan pekade ju över till andra kinden nästan o under högerögat kolven var ju krokig eller anpassad efter en högerskytt o jag är ju vänster så jag tog lite papp o prövade lite olika tjocklekar o hitta perfekt tjocklek nu ligger kornett mitt i ögat :D

Så då var jag ju tvungen o ut o prova o ställde mig vid en fabriksvägg o då kom dom här två inseglandes o två snabba smällar o bägge ligger :D nu kunde det va så att det var tur men det kändes klockrent o det har det inte gjort förut.

Tack för tipset Wizard :D

post-906-0-81787900-1304248434_thumb.jpg

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När jag inte får saker o ting o fungera så söker jag svar o analyserar tipps o prövar olika saker precis som med träningen vad händer om jag höjer proteinet här o ökar kolisarna lite där o kör lite tyngre osv osv.

När det kommer till hagelskyttet så tycker jag inte att det har stämt då jag nissat en massa lägen fick lite tipps av hippen o då gick det bättre men tycker inte att det stämt riktigt än då o då såg jag Wizards prata om att kolven aldrig stämmer o att han tog el tejp o papp kartong o satte på stocken o då tänkte jag hur ser det ut när jag siktar med bössan o då tog jag bössan till spegeln o gjorde en anläggning o faan pipan pekade ju över till andra kinden nästan o under högerögat kolven var ju krokig eller anpassad efter en högerskytt o jag är ju vänster så jag tog lite papp o prövade lite olika tjocklekar o hitta perfekt tjocklek nu ligger kornett mitt i ögat :D

Så då var jag ju tvungen o ut o prova o ställde mig vid en fabriksvägg o då kom dom här två inseglandes o två snabba smällar o bägge ligger :D nu kunde det va så att det var tur men det kändes klockrent o det har det inte gjort förut.

Tack för tipset Wizard :D

post-906-0-81787900-1304248434_thumb.jpg

Mvh.

Härligt! :wub:

Jag har sagt det förr och säger det igen...

Inpassning är A & O när det gäller hagelskytte!

När det är på plats så är det nedförsbacke resten av tiden!

Skitkul!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt! :wub:

Jag har sagt det förr och säger det igen...

Inpassning är A & O när det gäller hagelskytte!

När det är på plats så är det nedförsbacke resten av tiden!

Skitkul!

Ja det kändes mycket bättre nu när jag fick stocken fixad men det är väll lite tidigt o säga bu eller bä jag får nog panga lite mer o se om det hjälpte kan ju vart tur :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har vart i kontakt med en skjutinstruktör så vi ska kolla upp så jag fixat till stocken rätt o så ska vi till banan på torsdag om vädret tillåter o sen banka lite duvor så jag blir bättre på det här med hagelskytte sen väntas hagelstig på söndag :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går de inte lägga in chimsbrickor så att automaten stämmer?

Då slipper du fultejpen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kartong och eltejp är skitbra prylar när man hittar rätt form på stocken men precis som jimbolo säger så bör man göra det "permanent" efteråt.

De flesta hagelautomaterna är konstruerade så att man enkelt kan ändra drop och vinkel på kolven med olika brickor och det är en kanonbra lösning.

Kanonbra att du kollar upp anläggningen med en instruktör och samtidigt bankar lite lerduvor!

Lycka till!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det där är en äldre Berettaautomat så jag tror inte det finns brickor att skifta med. Dock! Rätt säker på att man kirra detta i egen regi så jag tror det går utmärkt.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanonbra att du kollar upp anläggningen med en instruktör och samtidigt bankar lite lerduvor!

En duktig instruktör är nog jättebra för att få till anläggningen.

Jag skulle dock föreslå skytte mot slammad tavla eller om man har gott om större pappskivor innan man går på lerduvor så man verkligen ser hur träffarna sitter och då med full trångborrning och med den ammon man tänker jaga med... stål är typiskt obra att skjuta med på slammad ståltavla :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går de inte lägga in chimsbrickor så att automaten stämmer?

Då slipper du fultejpen!

Hej jimbolo ja det vore nog det bästa men som hippen säger så är det en gammal bössa så det fins inga men Wizard metod funkar klockrent så det får bli det så länge o Dahla det är meningen att jag drar lite skott på pappskiva så man ser att anläggning o stock harmonerar :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

är meningen att jag drar lite skott på pappskiva så man ser att anläggning o stock harmonerar :D

Japp, det är som med inskjutningen av ett kulvapen... du går ju inte till älgbanan och skjuter på löpande pappälg utan att först vara säker på vart kulan hamnar när du siktar rakt fram :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dagens pass på banan har varit kanon då man fått reda på vad man gör för fel o sen att skottet träffar där man siktar o jag fick lägga på ytterligare 3mm på stocken så nu tycker jag att den är ok :D

post-906-0-88714300-1304621988_thumb.jpg

Jag fick 18-25 felen jag gör är o inte svinga med duvan så jag blir bakom men några svängar till på banan då ligger måsarna pyrt till :D

post-906-0-98409700-1304622172_thumb.jpg

Det var alléfall trevligt på banan :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Överskatta bara inte måsarnas hastighet, svårt att svinga på dem då de ofta går hyggligt sakta jämfört med lerduvor.

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Överskatta bara inte måsarnas hastighet, svårt att svinga på dem då de ofta går hyggligt sakta jämfört med lerduvor.

Mvh!

Sant det gick betydligt snabbare på banan sen blev jag lite kaxig då jag fick ner en del duvor så då ställde jag mig utan för plattan längre ut åt sidan så jag fick svinga lite men då bomma jag hela tiden :angry: men det är väll så när man tror att man är duvkungen efter ett par träffar :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var o köpte en låda Gyttorp kråkpatroner o sen fick jag en ny choke som var lite öppnare o då var jag ju tvungen o dra en sväng o det resulterade i två lägen en mås o en duva så nu känns det klockrent :D

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu känns det som om jag hittat rätt med både kolv o choke o amo hade två boom på detta pass o jag märker hur otroligt viktigt det är med rätt anläggning o hur man får en rätt mål bild i huvudet stämmer det så kröker sig avtryckarfingret automatiskt :D

Tackar hippen o wizard för tipsen Now i will be off on my own wings :D

post-906-0-67815300-1304744389_thumb.jpg

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjusigt!!

Ska testa i morgon bitti jag med, var på G att köra i morse men lite väl mycket vin igår gjorde att jag valde att avstå :wacko:

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...