Hoppa till innehåll

Agna med levande mört=Djurplågeri


lsjonsson

Recommended Posts

[move]OBS! läs detta[/move]

Det var en elev från en första års elev på ett naturbruksgymnasie som skrev ett brev om en lagändring...mer info kommer!

Föreslog han att dom borde ändra lagen och förbjuda fiske med levande agn?

>:(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • lsjonsson

    28

  • jimbolo

    8

  • Twinn

    5

  • 6mm rem

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

jag har använt så mycke levande mört till gäddfiske att det skulle resultera i ett livstidsstraff isåfall.Om jag anmäler mig själv och erkänner mig skyldig kanske jag kan få strafflindring, vad tror ni?

LSJONSSON:det var ett j***a praktexemplar,har du bild på gösen?

Det tar lite tid för jag har den på dianegativ men det kommer samt bilder från Håkärringfiske i Norge och trofébilder från min f. d. arb.kompis från Habo. Sedan ska dom scannas från foton till datorn innan dom hamnar här. :D

Håll till god grabbar och tjejer!

;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest trettontaggaren

Klubba gädda o lake har jag gjort o det är kul men man får vara så himla snabb att hugga hål i isen om den är tjock ,,,,,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klubba gädda o lake har jag gjort o det är kul men man får vara så himla snabb att hugga hål i isen om den är tjock ,,,,,

Jag var med pappa, hans bror och farfar utanför Grebo i Östergötland där han kom ifrån och klubbade lake och detta var på 50-talet redan. Du förstår då att jag är ingen ungdom mer, men är datanörd. ;D ;D ;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sonen har påbörjat jägarexamen nu. :D Innan sonen var född så brukade frun följa med på pass ibland. :D Bägge följer med ut och fiskar. :D

Är det bra?

:D :D :D

Dig hade jag nästan räknat med att du fattat galoppen när man hör alla dina bravader.  ;)

De va mer riktat åt andra  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dig hade jag nästan räknat med att du fattat galoppen när man hör alla dina bravader.  ;)

De va mer riktat åt andra  :D

Jaså, det var ju kul att höra. Tycker Du att bravaderna är så många?

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest trettontaggaren
BRA! Nu har jag fått ett argument mot min kompis pikar hela tiden....turkillen sköt en 17 taggare som 15 åring och en 14 taggare i höstas som 22 åring.....och jag får ju inte höra annat än de hela dagarna. Mitt enda mothugg är att han bommande en bäver i våras, men det tar inte så bra liksom.....

Men nu jävlar, mina 2 och 4 taggare är som sagt endast etappmål... ;D ;D

Ja det är så du ska se det för innan han vet ordet av det så har en större snubblat över dig i stället  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest trettontaggaren
Jag var med pappa, hans bror och farfar utanför Grebo i Östergötland där han kom ifrån och klubbade lake och detta var på 50-talet redan. Du förstår då att jag är ingen ungdom mer, men är datanörd. ;D ;D ;D ;D ;D

Ja du om det var på 50 talet så måste du vara gammal  ;D , jag gjorde det på mitten av 80 talet ju så jag är lite yngre då  ;) .......

Nä men det är himla kul iaf att vara ute så där när man kan se igenom isen o sedan försöka att klubba till en firre...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja du om det var på 50 talet så måste du vara gammal  ;D , jag gjorde det på mitten av 80 talet ju så jag är lite yngre då  ;) .......

Nä men det är himla kul iaf att vara ute så där när man kan se igenom isen o sedan försöka att klubba till en firre...

Det var kul och sedan måste man vara snabb med yxan för att få upp laken. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest trettontaggaren
Det var kul och sedan måste man vara snabb med yxan för att få upp laken. :D

jo så att dom inte hinner med att kvickna till för då vart man ju av med den firren ,,,,

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo så att dom inte hinner med att kvickna till för då vart man ju av med den firren ,,,,

Helt rätt! Jag glömde att skriva det bara. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sånt som kan hända även den bäste  ;)  ...

Ja, el. om det var latmasten att jag inte skrev mer. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest trettontaggaren
Ja, el. om det var latmasten att jag inte skrev mer. :D

Det kanske har med åldern att göra att du inte kom i håg vad du skulle skriva  ;) 

Gös har jag aldrig provat att fiska men gäddda o abborre det har man fått i massor + många mörtar o snorgässar=Stensimpa  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det kanske har med åldern att göra att du inte kom i håg vad du skulle skriva  ;) 

Gös har jag aldrig provat att fiska men gäddda o abborre det har man fått i massor + många mörtar o snorgässar=Stensimpa  ;D

Det var väl antingen det ena el. andra alternativet.

:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Föreslog han att dom borde ändra lagen och förbjuda fiske med levande agn?

>:(

Dom arbetade om olika lagar och då frågade han läraren något som läraren inte kunde svara på så då skrev han ett brev och frågade och det var ungefär så det hela började...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

nu har det beslutet hällt vatten på kvarnen till ja vad man nu ska kalla dem..såklart var ju aftonbladet med på noterna och publicerade ett argt brev som tyckte att det var jättebra med ett sådant beslut och att det är en bra bit på vägen för att allt fiske ska förbjudas..köper aftonbladet minst 4-5 ggr i veckan, och det är väldigt ofta det publiceras debattinlägg som är mot jakt och fiske..mest jakt faktiskt...allt från blodtörstiga vargmördare till blodtörstiga lodjursmördare diskuteras på deras debattsida, men har ännu inte en endaste gång läst ett debattinlägg som försvarar jakten. kan ju omöjligen tro att det inte skickas sådana inlägg till deras debattsidor...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom arbetade om olika lagar och då frågade han läraren något som läraren inte kunde svara på så då skrev han ett brev och frågade och det var ungefär så det hela började...

Okej!  :o Jädrans sätt att förstöra det effektivatse fiskesättet. >:( Den har varit givande på gös och gädda. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Spökplumpen
nu har det beslutet hällt vatten på kvarnen till ja vad man nu ska kalla dem..såklart var ju aftonbladet med på noterna och publicerade ett argt brev som tyckte att det var jättebra med ett sådant beslut och att det är en bra bit på vägen för att allt fiske ska förbjudas..köper aftonbladet minst 4-5 ggr i veckan, och det är väldigt ofta det publiceras debattinlägg som är mot jakt och fiske..mest jakt faktiskt...allt från blodtörstiga vargmördare till blodtörstiga lodjursmördare diskuteras på deras debattsida, men har ännu inte en endaste gång läst ett debattinlägg som försvarar jakten. kan ju omöjligen tro att det inte skickas sådana inlägg till deras debattsidor...

Om jag vore du skulle jag sluta köpa tidningen, det blir väl rätt mycket pengar i året som du skänker åt ägarna. Om du får abstinensbesvär kan du ju smygläsa på deras hemsida, utan att dom får dina pengar  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja visst skulle jag det om man kunde köpa sportbladet för sig. läser alltid sportbladet i badet, går som inte att sitta med en dator ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...