Hoppa till innehåll

Jaktsidan 2.0


Wizard

Recommended Posts

Som ni säkerligen har märkt så händer det en del saker på jaktidan.se nu, ja... ni ser ju inte vad som händer för jag har stängt ner den delen men men... :blush:

Jaktidan 2.0, eller vad vi nu kommer att kalla den här stora uppgraderingen, är ett steg i rätt riktning för oss som forum att evolvera och expandera samt kunna verka även utanför forumet i form av artiklar och andra multimediala former.

Vi kommer även inom kort att kunna fascilitera filmat material som huseras på vår server och inte bara på på youtube.

Har ni en egen jaktfilm som ni har producerat och vill ha en plats att lansera denna på? Look no further! ^_^

Vi söker nu några hugade spekulanter till webredaktörer/skribenter/bloggare/motsvarande för att hjälpa till med att skriva både korta och lite längre artiklar om allt som rör vårt jaktliga liv och leverne.

Det kan både handla om den där jaktresan ni har sparat i 10 år för att ha råd till eller bara premiärjakten på älg på den egna marken. Tips om hur man går tillväga i hantverk eller varför inte handladdning?

Vidare finns det massor av riktigt bra bilder i forumets galleri och där kommer vi att kontakta respektive fotograf om tillstånd att använda dessa bilder även i portalen.

Nu tror inte jag att det kommer att bli något stort motstånd till detta men eftersom det inte stod någonting om detta när ni laddade upp bilderna där så tar vi oss inte friheten till detta utan att prata med er först.

Har även funderat på en hundsektion på jaktsidan.se där vi i mer artikelform kan visa upp våra hundraser och vad de går för! (Både renrasiga och blandraser givetvis!!!)

Det kan vara bra för de som funderar på sin första hund eller helt sonika bara är hundintresserad! Vi är ju några hundägare här om man säger så ;)

Som ni ser så finns det stora möjligheter och vi får se vart vi hamnar i slutändan men det viktigaste är att vi skall vara den bästa resursen för alla oss jägare samt fortstta vara världens kanske trevligaste jaktforum!

Inom mycket snar framtid önskar jag er välkomna till nya Jaktsidan!

Mvh,

Wizard

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det låter lovande! Ser med spänning fram emot när den nya verisonen körs fullt ut!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hjälper gärna till och skriver har ju min blogg och jag älskar att skriva. Ska bli mycket intresant o se den nya sidan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en bugg kvar att röka ut som handlar om IE9 som är riktigt irriterande men annars är det mer eller mindre klart för att släppa på. (lightbox scriptet funkar inte om det skall funka för IE9 så alla bilder man klickar på öppnas i browsern och inte på ett snyggt sätt. Det kommer att fixas inom de närmsta dagarna dock...)

Vidare har jag inte suttit och skrivit 20 nya artiklar inför detta heller men det har ni säkert full förståelse för att jag inte har haft tid med :lol:

Så håll till godo med jaktsidan 2.0 och den nya plattformen för oss analoga människor i den digitala världen!

Nu aktiverar jag hela rasket!

Mvh,

Wizard - som går under namnet Jens Andrée på portalen!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade en bild som ganska bra beskriver hur det är att jobba med olika browsers i utveckling...

If-Browsers-Were-Guns.jpg

Varför, varför, varför släppte Microsoft IE9??? <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade en bild som ganska bra beskriver hur det är att jobba med olika browsers i utveckling...

If-Browsers-Were-Guns.jpg

Varför, varför, varför släppte Microsoft IE9??? <_<

:lol:

Känner igen det där. Men tänk då på att utvecklingen ändå gått framåt. När jag verkade i den branschen så fick man bygga helt olika versioner beroende på hur "kompatibel" en site skulle vara. Drömmer fortfarande mardrömmar om netscape ibland och då upplevde man IE som riktigt bra. Allt blir tyvärr inte bättre med åren även om man kan tycka att det borde vara så :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:lol:

Känner igen det där. Men tänk då på att utvecklingen ändå gått framåt. När jag verkade i den branschen så fick man bygga helt olika versioner beroende på hur "kompatibel" en site skulle vara. Drömmer fortfarande mardrömmar om netscape ibland och då upplevde man IE som riktigt bra. Allt blir tyvärr inte bättre med åren även om man kan tycka att det borde vara så :ph34r:

Så är det fortfarande för IE...

Man skall inte glömma att HTML, eller xhtml som vi har i dag, är "bara" en DTD på SGML egentligen och var aldrig tänkt att vara någonting annat än ett format för elektronisk dokumentation.

På den tiden var man inte enade om någon som helst standard vilket vi faktiskt skall ha i dag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:lol:

Känner igen det där. Men tänk då på att utvecklingen ändå gått framåt. När jag verkade i den branschen så fick man bygga helt olika versioner beroende på hur "kompatibel" en site skulle vara. Drömmer fortfarande mardrömmar om netscape ibland och då upplevde man IE som riktigt bra. Allt blir tyvärr inte bättre med åren även om man kan tycka att det borde vara så :ph34r:

Fast på den tiden följde faktiskt Netscape standarder och Microsoft valde sina egna lösningar för IE vilket skapat mycket bekymmer och gör än idag!! Hade programvaru företagen följt standarder hade det varit mycket enklare och knåpa webb sidor av olika slag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En feature jag hade uppskattat från förra versionen är förstasidan där man ser en lista över de senaste inläggen. :) Annars ser nya Jaktsidan grym ut! :D

Kanske är det redan planerat men det är ändå mina två amerikanska ören. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En feature jag hade uppskattat från förra versionen är förstasidan där man ser en lista över de senaste inläggen. :) Annars ser nya Jaktsidan grym ut! :D

Kanske är det redan planerat men det är ändå mina två amerikanska ören. :)

Den funktionen finns!?!

Kolla långt ner på sidan.

"Senaste inläggen på forumet"

//Niclas

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blir bra detta, men jag kunde inte logga in för att lämna en komentar på första sidan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli uthängd som Analog Total, bespottad och i största allmänhet hånad:

Jag ser ingen riktig skillnad alls om jag ska vara ärlig. Borde jag göra det är första frågan? Och om så, vad måste jag göra/ändra för att uppleva dessa härliga förändringar? :rolleyes:

Mvh. Den Digitala Analfabeten Fitz "Fitzot" Fitzenstrahl

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli uthängd som Analog Total, bespottad och i största allmänhet hånad:

Jag ser ingen riktig skillnad alls om jag ska vara ärlig. Borde jag göra det är första frågan? Och om så, vad måste jag göra/ändra för att uppleva dessa härliga förändringar? :rolleyes:

Mvh. Den Digitala Analfabeten Fitz "Fitzot" Fitzenstrahl

Var så vänlig och bara totalt ignorera ovanstående citat!

Jag är uppenbarligen lätt mongoloid i hjärnan. Ids inte ens förklara hur det kan gå så galet :rolleyes::unsure::wacko::lol::D

//Fitzo "Bakom" Analog

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Med risk för att bli uthängd som Analog Total, bespottad och i största allmänhet hånad:

Jag ser ingen riktig skillnad alls om jag ska vara ärlig. Borde jag göra det är första frågan? Och om så, vad måste jag göra/ändra för att uppleva dessa härliga förändringar? :rolleyes:

Mvh. Den Digitala Analfabeten Fitz "Fitzot" Fitzenstrahl

Vi pratar inte om forumet, vi pratar om portalen!

www.jaktsidan.se

Ser du ingen skillnad där får du nog införskaffa nya glasögon! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi pratar inte om forumet, vi pratar om portalen!

www.jaktsidan.se

Ser du ingen skillnad där får du nog införskaffa nya glasögon! :D

Vi snackar Fitzo här Wiz, ingen idé att försöka förklara eller öht förstå hur det kan bli sån epic fail :lol::wub:

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi pratar inte om forumet, vi pratar om portalen!

www.jaktsidan.se

Ser du ingen skillnad där får du nog införskaffa nya glasögon! :D

:blush: Jo, det var liksom det jag till slut greppade... Min favoritlista är inställd på forumet :rolleyes: .

BTW. Det var jättefint med allt det nya :wub:

//F

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi snackar Fitzo här Wiz, ingen idé att försöka förklara eller öht förstå hur det kan bli sån epic fail :lol::wub:

Mvh!

:( Lille Fitz blir lite lessen... Inte för att du skriver det utan för att det stämmer lite för bra... :D

Men det bjuder jag på!

//F

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:( Lille Fitz blir lite lessen...

Uff.. vart lite nervös ett tag :unsure:

Men det känns som vi sitter i samma båt på något sätt så vi får väl fortsätta att bjuda på lyteskomik :blush:

Och ja, jag har tagit Tramadol :wub::lol:

Då blir det lite rörigt lixom..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Uff.. vart lite nervös ett tag :unsure:

Men det känns som vi sitter i samma båt på något sätt så vi får väl fortsätta att bjuda på lyteskomik :blush:

Och ja, jag har tagit Tramadol :wub::lol:

Då blir det lite rörigt lixom..

Mvh!

:lol:

Ja det är bara att erkänna när man inte har koll. Blir enklast så i och med att det är omöjligt att mörka det i längre perioder.

Sluta vara nervös nu. Ta ett trallala-piller till så går det övfer ;)

//F

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har nu fått in några hugade spekulanter på bloggandet i portalen och jag kommer inom kort att skicka en länk till er med en manual jag har skrivit som beskriver hur man skriver och publicerar artiklar.

Bara så ni vet ;)

Jag har några fler människor som jag vill skall blogga och dessa individerna kommer jag att skicka PM till och tjata! :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hittade en bild som ganska bra beskriver hur det är att jobba med olika browsers i utveckling...

If-Browsers-Were-Guns.jpg

Varför, varför, varför släppte Microsoft IE9??? <_<

Snyggt, helt klart en värdig uppgradering av siten! :)

Haha, bilden den var riktigt bra, men nog borde Safari och Firefox byta plats ändå.. :)

Här är en annan bild i ämnet..

browserKids.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha, bilden den var riktigt bra, men nog borde Safari och Firefox byta plats ändå.. :)

Nja, Safari är en riktigt usel browser om du frågar mig men smaken är som baken ;)

...kanske för att den huserar i en Mac eller liknande och det ligger inte direkt högt på min bra-lista om jag säger så :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja, Safari är en riktigt usel browser om du frågar mig men smaken är som baken ;)

...kanske för att den huserar i en Mac eller liknande och det ligger inte direkt högt på min bra-lista om jag säger så :P

Tja, men renderingsmässigt bör den vara i stort sett samma som Chrome. Bägge renderar ju med WebKit.. :) Så någon specialkod för Safari bör man inte behöva hålla på med, fungerar det i chrome så fungerar det i safari, till skillnad från IE.. Sen att den kommer från Apple, ja det är en annan femma.. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sen att den kommer från Apple, ja det är en annan femma.. :lol:

Precis vad jag menade... Har gamla djupt rotade problem med deras plattform och hatade Mac nästan lika mycket som Atari när man var yngre... :ph34r:

Nu har Safari visserligen "standardiserat" sig med WebKit och CSS3/HTML5 så det är mest bara IE som man måste oroa sig för under utveckling men en del tycker fortfarande man skall ha support för IE6 och allehanda gamla versioner av browsers... Nya portalen har inte sådan stöd, nja visserligen en del stöd för bakåtkompabilitet, så vill man att det skall rendera rätt så får man snällt uppgradera sin browser.

Föreslagsvis så är det då också läge att lämna IE träsket för en vettigare, snabbare och effektivare browser typ Firefox eller Chrome.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...