Hoppa till innehåll

Symptom livmoderinflamation?


Musköt

Recommended Posts

Finns det några tydliga syptom på detta?

Har en tik som inte är som normalt utan lite slö och dålig ork. Fast hon är ju ingen ungdom längre utan snart 10.

Hon har nyligen löpt. Men tycker fortfarande att hon går och tvättar sig där bak mer än vanligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förutom rent allmänt nedsatt allmäntillstånd, så flytningar (mer eller mindre variga), småskvättande och ökad törst.

Bäst är att kolla hos vett. Kan ju bara vara uvi också, men båda behöver behandlas..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Förutom rent allmänt nedsatt allmäntillstånd, så flytningar (mer eller mindre variga), småskvättande och ökad törst.

Bäst är att kolla hos vett. Kan ju bara vara uvi också, men båda behöver behandlas..

Nä inga flytningar och hon dricker inte mer än vanligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har du tempat henne ?

Och när slutade hon att löpa ?

Det är inte alla tikar som får tydliga symptom, fast de har PYO.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan !

Bifogar tre länkar om denna åkomma som jag tycker är bra. Min tik fick det vid sitt livs första löp- inte så vanligt men det händer ibland. Nu har hon ingen livmoder längre- så inga mer löp för hennes del.

MVH: Tjäder

http://www.veterinaren.nu/artiklar/hund/reproduktionsapparaten/livmoderinflammation-hund/8

http://www.slu.se/sv/universitetsdjursjukhuset/smadjurskliniken/rad-om-sjukdomar/livmoderinflammation/

http://www.hundsport.se/redaktionellt/veterinaren_mapp/livmoderinflamation.html

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jahopp, då blir det till att bli lite hyppokondrisk.....

Min tik har om jag räknat rätt löpt i ca 3½vecka. Hon borde därmed varit färdig nu...

Men ljusröda droppar kommer fortfarande. Tyckte blödningen var mindre riklig för 4-5 dagar sen men ökat igen....

Kan inte säga att tiken uppträder anorlunda på något vis.

Kanske skulle kolla med vet innan jul även om jag gärna avvaktar några dagar till <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skulle det vara PYO så har du inte den tiden.. :unsure:

Ta vetten så snart du kan.

Tror hon började löpet 27 november.... Hon kan ju bara vara någon dag långsam. Men jag kommer nog vilja ha en valp efter henne om något år, så det skulle vara synd om det blev något knas.

Ringer nog vet i morgon, fast jag är förmodligen överdrivet pjoskig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...