Hoppa till innehåll

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/


Hipshot

Recommended Posts

7 minutes ago Hipshot sa:

Fick svar nu.. tydligen kan jag köpa den via dansk firma idag??? 

Vet att han kör ut sina grejer via Hunters House.. Troligen ligger pipan där. Någon med bra kontakt där? Fattar de svenska om man mailar dem?

Inte hunnit maila.. 

Var det jag tänkte skriva, att du skulle kolla med hunters house.

Svenskan är nog inget problem, men bästa är nog att ringa då dom är förbannat sega på att svara på mail.

/Baner

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

PMT har väll handlartillstånd OCH bra tumme med Hunters house - vafan har jag inte tänkt på det innan för :rolleyes:

Mvh Joacim 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mmm.. jag har tänkt tanken med och ok frågan är fri att ställa.. Men jag vet inte, det ska mycket pannben till för att kliva in i denna flyggödeselbrunn!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra allt detta. Jag kan dock säga att jag är helnöjd med hur Jakt & Frilufts-gården skötte affären med min S&L Victory. De skötte alla kontakter med S&L och som längst fick jag vänta några veckor extra för att de skulle hinna hämta i Danmark. Jag har fått all hjälp jag behövt efter köpet och de har efter problemen med klick fixat fram ny styvare fjäder till slutstycket.

Tror nog att det största problemet här heter Tore.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-03-22 at 21:44 Hipshot sa:

Det gjordes en 221 Fireball samtidigt som min pipa.. men vart den hamnat och om den öht kommit iväg vet jag inte..förmodligen så har det gått en smula bättre. Nu finns ju rivaren hemma så jag vet inte, min uppgörelse var 2K extra för 204 ruger annars kostar bössan i vanliga kalibrar 17K. Men som sagt rivaren finns hemma så nu kan du nog förhandla dej till ett vettigare pris.

Jag tror du kan handla S&L men INTE från idioten i Halmstad.

Det är min det, beställde för två år sedan men nu väntar jag bara på licensen. Bössan står på Hunters House färdig. Hoppas den fungerar lite smidigare än din...

 

På 2017-03-28 at 17:27 Hipshot sa:

Fick svar nu.. tydligen kan jag köpa den via dansk firma idag??? 

Vet att han kör ut sina grejer via Hunters House.. Troligen ligger pipan där. Någon med bra kontakt där? Fattar de svenska om man mailar dem?

Inte hunnit maila.. 

Det har funkat bra men ojämnt fort med mail med HH. Lär inte bli värre i alla fall ;)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skum känsla men känner ett ytterst svagt hopp igen att detta ev ska lösa sig.. frakten från Danmark via HH är inte mördande och de verkar vara mer "på" än alla andra jönsar som jag haft kontakt med gällande detta..(läs Halmsta bla bla).. Kanske ändå? 

Jag har dock ingen aning om hur de värderar en öppen licens som jag skickat en bild på.. de måste kanske ha en komplett vapenlicens för att kunna skicka iväg pipan.. Sen.. vem f-n ska ha betalt?? 

Oklart.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag närma mej vägs ände här.

Fick beskedet från Hunter House att profilen är fetare på 204 pipan.. Hajjar inte vart det kom ifrån. Vill inte ha någon tyngre pipa utan ska ha den här 14 mm profilen som jag har på 223 pipan. Visar det sig att det är fel profil så skiter jag nog i detta..

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago Hipshot sa:

Nu börjar jag närma mej vägs ände här.

Fick beskedet från Hunter House att profilen är fetare på 204 pipan.. Hajjar inte vart det kom ifrån. Vill inte ha någon tyngre pipa utan ska ha den här 14 mm profilen som jag har på 223 pipan. Visar det sig att det är fel profil så skiter jag nog i detta..

 

Tjockare pipor skjuter i regel bättre så varför inte?

Du sitter väl mest i koja eller torn?

/Baner

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sitter man bra med gott stöd så känns inte tyngden relevant öht. Konceptet med Legacyn är ju att vara snorlätt med sugrörspipa och jag gillar verkligen 223 röret.. att då skaffa ett grövre rör känns inte alls intressant.

Danska..

"Hvis det er hunters house der har forspurgt er der sagt ok til 18mm piber der er på lageret.

 

Gevindet er m14x1"

Det är alltså 18 mm pipor på HH och inte 14 som jag fattar det.. Gevindet.. är det gängorna??? Det är ju helt jävla fel det med!! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så.. ställt en fråga till S/L nu.. finns ingen 14 mm pipa med 1/2UnF20 gänga i kal 204 Ruger så blåser jag av allt. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 minutes ago Hipshot sa:

Sitter man bra med gott stöd så känns inte tyngden relevant öht. Konceptet med Legacyn är ju att vara snorlätt med sugrörspipa och jag gillar verkligen 223 röret.. att då skaffa ett grövre rör känns inte alls intressant.

Danska..

"Hvis det er hunters house der har forspurgt er der sagt ok til 18mm piber der er på lageret.

 

Gevindet er m14x1"

Det är alltså 18 mm pipor på HH och inte 14 som jag fattar det.. Gevindet.. är det gängorna??? Det är ju helt jävla fel det med!! 

Jepp 18mm profil med m14x1 gänga.

och 18mm är ju inte speciellt grovt, blasers standard pipor är 17mm.

Har aldrig sett en .204 ruger med sugrör pipa dock. är ju en varmint kaliber gjord för skytte på jordekorre, är nog därför alla kör med tjockare profil.

/Baner

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick från HH nu att jag kan få en 14 mm pipa med rätt gängor om jag väntar i 6 månader :D

Tack men nej tack.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Uff.. är detta tungt då.. börja kolla recept för 223 och 40 gr v-max.. Har så svårt att se att jag skulle sälja Legacyn bara för att kalibern inte är rätt.. Det är inte rationellt längre att försöka jaga tag på 204 Ruger så det får nog fan vara för mej. Lite trist, hade varit kul att testa kalibern. Men samtidigt, 223 är INTE ett dåligt alternativ och jag gillar den skarpt!

Får bli nattens projekt att beställa verktyg för 223 och kulor.. kanske tom hylsor, ska fundera där.

Lite kul iaf.. jag har pengarna och ville handla pipa men sjabbliga säljare och tillverkare lyckas omintetgöra detta. Bra jobbat.. Jag har ställt en fråga till S/L nu om de har pipan jag vill ha, fått för mej att de faktiskt har det, men jag vet även att de har skickat sina färdiga pipor till Hunters House och där finns inte rätt pipa. Tror därför att detta är rätt kört.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Och Baner.. jag ska inte ha 18 profil och definitivt inte någon annan gänga än den som passar den dämpare jag har.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago Hipshot sa:

Uff.. är detta tungt då.. börja kolla recept för 223 och 40 gr v-max.. Har så svårt att se att jag skulle sälja Legacyn bara för att kalibern inte är rätt.. Det är inte rationellt längre att försöka jaga tag på 204 Ruger så det får nog fan vara för mej. Lite trist, hade varit kul att testa kalibern. Men samtidigt, 223 är INTE ett dåligt alternativ och jag gillar den skarpt!

Får bli nattens projekt att beställa verktyg för 223 och kulor.. kanske tom hylsor, ska fundera där.

Lite kul iaf.. jag har pengarna och ville handla pipa men sjabbliga säljare och tillverkare lyckas omintetgöra detta. Bra jobbat.. Jag har ställt en fråga till S/L nu om de har pipan jag vill ha, fått för mej att de faktiskt har det, men jag vet även att de har skickat sina färdiga pipor till Hunters House och där finns inte rätt pipa. Tror därför att detta är rätt kört.

 

Fått hjälp att öppna ögonen :rolleyes: skämt o sido. Förjävligt hur du blivit behandlad, detta ska inte behöva hända. Själv är jag såld på 223an och idag fick hon en ny kikare :wub:

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 

17 minutes ago Ken1 sa:

Fått hjälp att öppna ögonen :rolleyes: skämt o sido. Förjävligt hur du blivit behandlad, detta ska inte behöva hända. Själv är jag såld på 223an och idag fick hon en ny kikare :wub:

image.jpeg

image.jpeg

Då fick min gamla kikare respass nu då? Skulle vilja titta i en sån där delta. Kanske kan styra till någe? Är nyfiken hur den står sig i skymmningen? 

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

52 minutes ago hs_merkel sa:

 

Då fick min gamla kikare respass nu då? Skulle vilja titta i en sån där delta. Kanske kan styra till någe? Är nyfiken hur den står sig i skymmningen? 

S

Bara hör av di. Finns 2.5-10x50 och 2.5-15x56 ;)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så hur lång tid har det tagit för dig att gå från .22-250 till .223 för att du inte tyckte att det var tillräckligt mycket död i .22-250? :blink: ;)

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...