Hoppa till innehåll

Autogiro strul mm


Garou

Recommended Posts

När första foldern om autogiro kom ut i svensk Jakt så skickade jag in den. Fram tills i går hade det inte dragits några pengar så jag ringde medlemsservice. Nej de hade inte fått något medgivande, men det ordnades per telefon. I dag(!) kom kniven och pengar skulle börja dras i augusti.

Så nu är det bara medlemskortet som saknas...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag dök kniven upp så nu är det bara att vänta på kortet:-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jupp väntar på jakttabellen och nya medlemskortet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I dag dög kniv nr 2 upp i brevlådan....inte illa :-) ska jag skicka tillbaka den ena? Jag behåller den gärna annars eller ger den till en jaktkompis!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då måste vi bli riktiga kompisar först ha ha.....riktigt trevlig liten kniv faktiskt. Jag har nästan lite ångest att jag beklagat mig ovan. Det är egentligen ingen stor katastrof.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick du inte sista numret om bockjakten mm? Kom förra veckan väl....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick du inte sista numret om bockjakten mm? Kom förra veckan väl....

Nope... Iofs.. Är bara en månad sen.jag betalade..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gick med i förbundet på Tullgarnsmässan i maj efter några års frånvaro. Har ännu inte sett röken av någon tidning eller medlemskort !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller fått den senaste tidningen, dock har jag fått kniven för ett par dagar sedan...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

När det gäller medlemskort och jakttabell så är de föresenade pga det ovanligt sena beslutet om ändrade jakttider.

http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2012/07/Medlemskorten-forsenade-1.32310/

Knivarna tog som sagt slut i första vändan, men jag har inte hört ngt om att tidningen skulle vara sen. Det händer dock att olika landsdelar får tidinngen med några dagars mellanrum beroende på hur leveranserna går från tryckeriet, och någon gång vet jag att det glappat nästan en vecka för att tryckeriet hade slut på rätt papper. Posten är som bekant inte (heller) felfri, men om det är flera här som vet att de betalt men inte fått tidningen är det uppenbaligen något som gått fel i distributionen. Föreslår att ni mailar medlemsavdelningen även detta för säkerhets skull.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen tidning eller medlemskort, bara ett nytt inbetalningskort fast man betalt. Dyker inte medlemskortet upp innan jakten då får man se sig som utesluten och byta förbund

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen tidning eller medlemskort, bara ett nytt inbetalningskort fast man betalt. Dyker inte medlemskortet upp innan jakten då får man se sig som utesluten och byta förbund

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Eller anstränger man sig och skickar ett mail till medlemskansliet samt kollar med sin bank så betalningar överförts som de ska. Kan vara att det blivit en miss i registreringar, man får allt bjuda till lite själv. Ett mail tar ju bara någon minut och skriva, och orkar man itne skriva kan man ju säkert ringa med risk för telefonkö!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eller anstärnger man sig och skickar ett mail till medlemskansliet samt kollar med sin bank så betalningar överförts som de ska. Kan vara att det blivit en miss i registreringar, man får allt bjuda till lite själv. Ett mail tar ju bara någon minut och skriva, och orkar man itne skriva kan man ju säkert ringa med risk för telefonkö!

I mitt fall har iaf pengarna dragits. Och visst kan.det vara skillnad på när man.får tidningen... Men då det verkar vara kaos med.detta så får man väl ha lite tålamod...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eller anstränger man sig och skickar ett mail till medlemskansliet samt kollar med sin bank så betalningar överförts som de ska. Kan vara att det blivit en miss i registreringar, man får allt bjuda till lite själv. Ett mail tar ju bara någon minut och skriva, och orkar man itne skriva kan man ju säkert ringa med risk för telefonkö!

Klart man kan, men eftersom pengarna är dragna från kontot så har nog det funkat. Har tidigare lagt mycket tid i kretsen där jag bor, samt att man lägger många ideella timmar på jägarexamen, men det värkar vara sista året.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du hade ju kunnat ta den tid det tar att skriva i denna tråd till att slänga iväg ett mail till medlemsavdelningen.( Det kommer inte skynda på medlemskort eller jakttabell, men ang tidningen borde dom se om det skett en miss...)

Jag hade inte fått en kniv, skickade ett mail, dom förklarade läget, och ett par dagar senare dök kniven upp.

Ang medlemskort å jakttabell så har det som sagt blivit fördröjningar. Om du väljer att se dig själv som utesluten för det, kanske är lite väl drastiskt?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart man kan, men eftersom pengarna är dragna från kontot så har nog det funkat. Har tidigare lagt mycket tid i kretsen där jag bor, samt att man lägger många ideella timmar på jägarexamen, men det värkar vara sista året.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Ja har pengarna dragits från kontot vet du att de har gått någon stans, men PG och OCR kan bli fel om man har otur, så ett mail med medlemsavdelning kan lösa mycket!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag fick mailsvar förra veckan och efter lite korrespondens fram och tillbaks så drogs det pengar och kniv dök upp på min adress i Sverige.

Dock ingen tidning eller medlemskort än så länge. Men det kommer väl så småningom. Är ju några veckor kvar innan jag hälsar på i Sverige igen.

Av någon anledning blev det en tjänsteresa dit precis i slutet på Augusti. Och sedan ett möte 10 Sept. Känns ju onödigt att flyga fram och tillbaks över pölen.

Vi får väl se om jag kan hitta på något att sysselsätta mig med 3-9 Sept...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon som fått medlemskortet än?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Inget medlemskort än, pratatde med dom i tisdags och fick svaret att tabellen är trycky och har börjat packas soch ska börjas skickas ut. Det är det senaste besked jag fått från medlemsavdelningen på förbundet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...