Hoppa till innehåll

Undersökning: hur har ditt försäkringsbolag agerat vid skada?


I-Mats

Recommended Posts

Som titeln lyder: delge era bröder och systrar hur era hundförsäkringar fungerat när det verkligen gällt - både ris och ros.

Själv har jag lyckligtvis sluppit skador (ta i trä) och har bara andrahandsuppgifter, men jag ser fram emot en massa inlägg. :)

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har själv också sluppit skador på mina hundar. :thumbsup::smile:

Jag har Folksam.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan !

Har FOLKSAM och är MYCKET nöjd med deras bemötande, sätt att informera vilka regler som gäller, samt betala ut sin ersättning snabbt.

Har haft "otur" vid 3 olika tillfällen med dyra behandlingskostnader genom åren.

MVH: Tjäder

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Folksam även här och både vid ett tråkigt tillfälle när hunden bet en kompis och fick avlivas och när min jycke blev påkörd så har det fungerat bra och smidigt. Vid mindre grejer som nått upp till veterinärgränsen har det inte heller varit några problem, ha alla papper i ordning och det går mkt smidigt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har Agria på alla mina hundar hittills och har aldrig haft några problem att få ut något vid skada. Har ju en del otur med mina kräk så det har ju blivit en del turer till djursjukhuset. Men det har bara varit att skicka in papperna så har allt funkat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag bytte till Folksam när jag skaffade wachtel ( hade Agria innan). Innan jag skaffade wachteln har jag aldrig behövt använda försäkring, så Agria kan jag inte uttala mig om, men när wachteln var 9 mån åt han något olämpligt så vi fick ta honom till vet. När jag sen kontaktade Folksam var dom mycket tillmötesgående och hjälpsamma så jag kommer inte byta. En av anledningarna till att jag bytte från början var att dom inte hade någon självrisk vid vildavinskador

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har och har alltid kört hela ligan på Agria till full belåtenhet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har Agria sedan 25-30år tillbaka på både hundar och hästar. Jag har haft en del skador och även avlivningar på hästarna, aldrig varit några problem med ersättningen eller bemötandet. Hundarna har hållit sig friska så när som på en jämte som måste avlivas p.g.a. att hans njurar packade ihop totalt, ett kejsarsnitt på en finsk spets, inga som helst problem där heller :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

TJT hade jag tidigare på Folksam och har varit helt tillfreds med det. Jag har haft 7-8 rundor med operationer/dränage/sövning & suturer på henne och det har aldrig varit några problem att snabbt få ersättningen på kontot. Samtliga skador orsakade av räv/grävling så den fria vildsvinssjälvrisken har jag inte uttnyttjat ännu. Vad jag däremot noterat var att det väldigt ofta var ett par dagar över 100 (en självriskperiod hos Folksam mot Agrias 125) som nästkommande skada uppkom. Detta i kombination med en minskning med 800:-/år & 5% lägre rörlig självrisk och gratis medicin (kostar kring 400:-/tillfälle) gjorde att jag numera har tyskan försäkrad hos Agria.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Folksamkund på jyckarna, det enda jag har utanför LF idag då frugan jobbar där och drar hem feeeta rabatter.

Att jag är kvar beror på att jag är oerhört nöjd med deras skadereglering. Hitills dyraste resan kostade över 50K och senaste grissprättet 10K, känns tryggt som det skall göra när man är försäkrad.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ros* Folksam. Fick avliva förra valpen (8mån) pga patella luxation. Väldigt snabbt besked efter undersökningen att full ersättning ges. hann bara lämna vet så ringde dom upp.

Ris* Folksam. Skulle teckna ny försäkring i och med ny valp och då kom det fram att försäkringen fortfarande drogs på autogiro från förra hunden? Mkt märkligt att den försäkringen inte blev makulerad i samband med avlivningen. Ringde min egna rådgivare och löste det hela..men irriterad hann man ju bli. Visst ska ju ha koll själv men inte alltid lätt hålla reda på allt som dras då dom dessutom slår ihop endel olika avgifter.

Så kom ihåg att säg upp försäkringen om så skulle ske.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har sveland och det var inga som helst problem, när stövarn kom i kapp ett lo och blev lite riven på ena bogen.

Hade agria förut men har ingen vidare bra erfarenhet av dom, men det var för ca åtta år sedan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har haft både Agria och Folksam och det har fungerat bra, inga problem att få ersättning vid vetrinärvård och det har varit rätt många gånger. Framförallt min första tax som var ett måndagsexemplar vad gäller fysiken. Bägge bolagen har betalat ut mer än vad jag betalat in och ändå vill dom ha kvar mig som kund :ohmy:

Enda gången det strulat var då min första tax fick diskbrock och efter många tidigare bekymmer med andra sjukdomar så valde jag att avliva honom endast 4 år gammal. Fick intyg av vetrinär men fick inget på livförsäkringen. Enligt Agria så hade jag inte fått diskbrocket ordentligt diagnostiserat, det krävdes enligt dom att hunden skulle röntgas. Dom hade säkert betalat för röntgen och operation som hade överstigit livbeloppet flera gånger. :down:

Men som väl var så fick jag en ny valp av uppfödaren pga av alla problem. :thumbsup:

Ett tips: Kolla med försäkringsbolaget innan du avlivar hunden så det inte blir något oklart efter det är gjort.

Mvh Einar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har terriers försäkrade i folksam. Inga problem med ersättning när hundarna ska lappas ihop. Har aldrig ifrågasatt några vildsvinskador heller. Utbetalning har fungerat klanderfritt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...