Hoppa till innehåll

Björnjakten 2012


lsjonsson

Recommended Posts

Okej, har du badat i Degervattnet någon gång? Där man får gå 1/2km innan det kommer till midjan xD Sen mitt i allt blir det tvärdjupt.

Jag har stuga i Åskogen men bor i Malmberget. Det var det närmsta Sörbyn man kunde komma när vi köpte torpet, har mina rötter där, och där som jag blev intresserad av jakt för första gången när jag var 5år och fick känna på första bössan :D

Men det är jäkligt fint i dom dära trakterna, gott om vilt av alla dess slag.

Åh ja, det är väldigt långgrunt där och tvärdjupt sedan.

Ok! Jag såg min första björn efter Boden - Morjärvvägen. En bit efter Niemisel.En riktigt häftig naturupplevelse. :thumbsup::yes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Åh ja, det är väldigt långgrunt där och tvärdjupt sedan.

Ok! Jag såg min första björn efter Boden - Morjärvvägen. En bit efter Niemisel.En riktigt häftig naturupplevelse. :thumbsup::yes:

Jo nog är världen liten :D

Tycker kvoten Norrbotten fick blev bra så nu hänger det bara på oss jägare. Även fast det finns mkt björn så är det inte precis att bara gå ut i skogen och skjuta en :)

Vi har ju 1/3 av landets björnar i norrbotten ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo nog är världen liten :D

Tycker kvoten Norrbotten fick blev bra så nu hänger det bara på oss jägare. Även fast det finns mkt björn så är det inte precis att bara gå ut i skogen och skjuta en :)

Vi har ju 1/3 av landets björnar i norrbotten ;)

Visst är den det.

Ja visst var den bra och dom (P-O) tog iaf hänsyn till rennäringen. :thumbsup:

Minst är väl bäst att säga. Undra hur måna km2 som inte är genomgångna???

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om inte annat lär den ha stigit dramatiskt dom senaste två åren, dom siffrorna är från 2010 i samband med cirkusen om vargjakten som kostade oss en kraschad rovdjurs politik. :/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om inte annat lär den ha stigit dramatiskt dom senaste två åren, dom siffrorna är från 2010 i samband med cirkusen om vargjakten som kostade oss en kraschad rovdjurs politik. :/

Ja, den kan inte ha gjort annat än ökat, fast tjänstemännen försöker säga något annat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu har pappa sett en björn när han skulle på jobbet inte allt för långt från våran ena jaktmark och våran ena jämte har de skutits björn för så han går då på dom. så om han håller sig där i närheten kanske man har turen att han hittar åt nån nalle :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Räknas det som man matar björnarna om dom kommer och plundrar rävåteln?

Vi har provat att flytta på den men likt förb**** när vi gräver ner slak rester från älgjakten dröjer det inte länge förren nallarna är i farten.

Tror Jonsson får pallra sig till Boden och ta tag i problemet :D

Bara hojta till om du vill att vi ska komma upp och träna jyckarna. Vi har tre stycken som vi gärna släpper på björn varav en mött björn tidigare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara hojta till om du vill att vi ska komma upp och träna jyckarna. Vi har tre stycken som vi gärna släpper på björn varav en mött björn tidigare.

Jag kan komma som backup med 416 rem mag. :smile::thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha ja nog hade man kunnat fixa ett jaktlag på en vecka när man är medlem på det här forumet :)

Liten avsides så hära, undrar hur det blir med älgförvaltningen här i norr med plombering och så, många i jaktlaget "inklusive jag" undrar om tilldelningen på älg blir bättre eller sämre. I fjol hade vi 8vuxna och fri kalv vilket var alldeles lagom för oss då vi inte fyllde kvoten varje år utan kunde spara nån fin tjur samt guldkor :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vad har ni för arealkrav på licensområde där du bor?

Tilldelningen kommer, tillslut säkert, tagsen? Det blir en annan fråga :D Men så går det när man köper dem från Indonesien

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns gott om blåbär i skogen åt nalle.

post-144-0-44132900-1344366209_thumb.jpg

Dom behöver då inte svälta innan dom går i ide.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så ser det tydligen inte ut nere på mina jaktmarker i Jämtland.

Tycker det borde innebära att doftmedlena borde funka bättre...

Du får väl hoppas på det!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vad tyst det var i denna tråden,, Björnjakten börjar ju i morgon är det nån som ska ut på björnjakt?

Jag jobbar hela veckan vad jag vet och ev. någon dag åt helgen också. :sad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Uppdatera allt eftersom det smäller!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Godnatt på er, uppdaterar med bild imorgon när den ligger ;)

Halva dagen har gått snart nu så hoppas du får fatt i en dator snart :whistling:
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...