Hoppa till innehåll

Vad är det med jaktsidan just nu?


Foffe

Recommended Posts

Den där halvautofanatikern AR-Ray verkar vara en flitig skribent på forumet :D

 

:tongue:

 

Får förövrigt samma problem som andra på mobilen med android. Mycke forbidden, typ egen jaktdagbok och andra  :dry: Testat Opera mini android, verkar funka tills Operan kraschade...

 

Nu på pc och windows 7 så verkar det lite vilja strula oxå, ser ej mera vem som gillat vad, ser bara att tråden är populär... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På min dator funkar allt men det står ofta forbidden här och där, något som ofta kommer upp är Apache Server Port 80, vad nu det kan betyda.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar min jobb dator bra .Panelen som man har  smilisar har varit borta ett tag och det har ståt forbidden på reklamen men i dag funkar det kanon Niclas om det är du som fixat det :thumbsup: . För inte är det jag. Jag fattar ingenting om datorer. :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Testade nyss via androiden på min Samsung X Cover... Dagboken är ännu forbidden med telefonens egna browser. Allt funkade ju perfekt innan senaste uppdatering på forat. Skall testa nån annan android browser ännu. Mvh FH

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi klick på olika trådar får man i ibland en hänvisning med att att sidan är forbidden, dvs vi har inte tillåten access på servern för denna sidan. Har råkat ut för att jag inte får besöka /ipb/index.php bland annat. Ibland ser man reklam fält som har texten av forbidden i sig och då brukar strulen börja. Trådar med ÅÄÖ i sig spökar oftare än trådar utan, och får manforbidden kan man ibland reloada sidan och då få se den, men med fel tecken tabell för åäö blir helt knas.

 

Vissa dagar, tidpunkter är det hädiskt medans andra tidpunkter funkar det kann. Ska försöka bokföra felen lite...

 

 

EDIT: Jo jag använder Win 7 -64bit och Ie9 på alla datorer.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12:06 inträffade följande bild:

post-6360-0-41626000-1361963369_thumb.jp

 

Vid ett tryck på F5 kom jag in på sidan men åäö var utbytta mot konstigheter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Forbidden..

 

Detta händer regelbundet när jag läser forumet på som som är normalt för mig. "Visa nytt innehåll" Sedan går jag snabbt igenom listan med ämnen och öppnat nya flikar med alla trådar med nya inlägg. Normalt så laddar de 4-5första bra varav resterande blir forbidden och kräver en omladdning för att visas..

 

dag så blev facit detta: 5 första trådarna öppnade ok. 8 sista forbidden

 

Ska kanske lägga till att av de 8 som var forbidden så ser jag ingen favicon på de 4 första och den sista

 

Använder Chrome (25.0.1364.97), windows 7

 

ca kl 12.15-12.16 2013-02-27

 

You don't have permission to access /ipb/topic/41907-swedteam-gömsle/ on this server.

You don't have permission to access /ipb/topic/41714-prejudicerande-dom-ang-inhibition/ on this server.

You don't have permission to access /ipb/topic/41906-registrering-lodjursjakt/ on this server.

You don't have permission to access /ipb/topic/36782-komplett-handladdningsset/ on this server.

You don't have permission to access /ipb/topic/40163-lockjakt-pa-raev-20122013/ on this server.

You don't have permission to access /ipb/topic/41821-planering-och-fundering-till-kommande-projekt-m98/ on this server.

You don't have permission to access /ipb/topic/41827-elektroniska-hjälpmedel-rävlock/ on this server.

You don't have permission to access /ipb/topic/1680-breton/ on this server.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade till nytt operativsystem igårkväll och nu ser jag inte vilka som har gillat utan bara under notifieringar att vem som har gillat. Det syns inte på inlägget. Så är det förresten även i mobilen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

OK, har gjort lite justeringar i Apache konfen.

Låt se om det har någon effekt.

 

 

//Niclas

 

Gjorde på samma sätt som jag brukar göra (som jag skrev i mitt förra inlägg). Öppnade 10 ämnen med olästa inlägg. 5 visades och 5 var forbidden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vid återgång till Nytt innehåll så fick jag följande sida om SQL bekymmer:

post-6360-0-01287600-1361995841_thumb.jp

 

Vi klick på länken åter index kom jag till första sidan och vid forum klick så bev det helt utan CSS och massa Forbidden i reklam bannerserna. En Reload och sidan såg riktig ut.

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu sprutade felen in när jag skulle läsa skytteväst tråden, såg dock att reklam fältens forbidden hänvisar till följande:

 

You don't have permission to access /openx/www/delivery/afr.php on this server.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu sprutade felen in när jag skulle läsa skytteväst tråden, såg dock att reklam fältens forbidden hänvisar till följande:

 

You don't have permission to access /openx/www/delivery/afr.php on this server.

 

Som här då. :sad:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror problemet är belyst. Det verkar ju ha med behörigheten att göra och uppstår för alla lite titt som tätt. Hoppas på en snar ändring. Man ger ju upp till slut :-(

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

? på min gamla version av explorer så ser man inte signaturbilderna, inträffade igår och ligger kvar nu på den variant av google crome som jag också kör så ser det lika illa ut,

 

likes har som sagt försvunnit så att man inte kan se dem, de finns där men syns inte.

 

Nåja, det är inte hela världen. /CHristian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Emellanåt är de borta och ibalnd finns de hos mig, även bilder i trådar försvinner, men klickar man på dem så får man se dem.

 

Bilden i 19Henke94´s inlägg får jag itne titta på, har inte tillstånd står det!

http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/19425-kraakjakten/page-47#entry690287

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Igår fick jag mitt första forbidden på datorn då jag skulle ta upp en bild?

Minns faktiskt inte vilken men....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...