Hoppa till innehåll

Bogseringshjälp på Gelleråsen.


Jeepetorp

Recommended Posts

Helgen före midsommar är det dags för det klassiska Velodromloppet på Gelleråsen.
Det körs alla möjliga räserbilar från -20 talet fram till hyffsat moderna bilar.
Men dom har ett problem. Så fort dom hamnar utanför asfalten så kommer dom inte loss, och vissa går sönder. Det är då vi ska ha minst fyra Jeepar (eller i värsta fall andra 4x4 bilar med lite tyngt) utplacerade längs banan.
I pauserna mellen dom korta heaten så bogserar vi in dessa till depån, och återgår sedan till våra posteringar.

Förr har dom haft en "prisbil" som vinnaren av varje klass fått åka ett varv på för att visa upp sig. Dessa bilar har varit av typen -50-60 tals jänkecab.
Men vädrets makter har envisats med regn, så dom vill inte längre ställa upp.
Därför efterlyser dom även en annan prisbil, gärna en inte allt för hög pickup av äldre snitt i gott orginalskick.

Är det någon som dessutom har en smidig biltrailer att ta med så blir det mycket uppskattat. En del bilar tappar delar av hjulupphängningen och kan därför inte bogseras. Men tänk på att det inte är så hög markfrigång på dessa bilar.

Intresserade?
Skicka ett SMS till mig, 070 764 06 62

Plats: Gelleråsen raceway, Karlskoga
Tid och datum: Helgen före midsommar, Fredag-Söndag, 9-16.

Det finns en 4 bäddars stuga, samt husvagnsplatser till oss.
Milersättning betalas, men jag vet inte om dom har en gräns för hur mycket. Så Ni som har allt för långt kanske får tänka om. Men jag kan ju alltid fråga dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...