Hoppa till innehåll

Då var det klart, WSL it is!


Henkee

Recommended Posts

  • 1 month later...

Riktigt kul att höra! Sitter själv som på nålar och väntar på att jag skall få åka och hämta min...jäkla byråkrati! Har fått endel bilder och blir ju så sjukt sugen när jag gluttar på dem med jämna mellanrum :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer mer bilder, idag efter jobbet så har jag börjat bygga lekplatsen för hundarna.

Blir cirka 45 meter långt och 15 meter brett. Har fått ner alla stolpar tryckade 1750mm x 70mm blev jäkligt bra. Har varit och fått hem 22 sektioner hundgård och 3 dörr sektioner så till helgen kommer vi gräva ur en yta på 4,8x10,8m där ska det fyllas med grus och sedan ska det läggas ut en ram med tryckade 45x145 som jag sedan bygger upp hundgården på.

Letar nu hundkojor eller om jag kommer över någon bra bod eller liknande..

Kan tillägga att hungården kommer vara inne i självs lekplatsen så när man vill ut å härja är det bara att släpp ut dom :)

/H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kommer mer bilder, idag efter jobbet så har jag börjat bygga lekplatsen för hundarna.

Blir cirka 45 meter långt och 15 meter brett. Har fått ner alla stolpar tryckade 1750mm x 70mm blev jäkligt bra. Har varit och fått hem 22 sektioner hundgård och 3 dörr sektioner så till helgen kommer vi gräva ur en yta på 4,8x10,8m där ska det fyllas med grus och sedan ska det läggas ut en ram med tryckade 45x145 som jag sedan bygger upp hundgården på.

Letar nu hundkojor eller om jag kommer över någon bra bod eller liknande..

Kan tillägga att hungården kommer vara inne i självs lekplatsen så när man vill ut å härja är det bara att släpp ut dom :)

/H

Ett tips, näta botten, dom älskar att gräva ;)

Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Igår fick Bagheera känna vildsvinsdoft, helt orädd den pojken.. Får se vart detta kommer sluta. Har gjort klart lekplatsen till hundarna och ska göra grinden idag.

post-4587-0-38235500-1367732262_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd, nytt blod behövs i alla raser, men får wsl vara vita?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd, nytt blod behövs i alla raser, men får wsl vara vita?

Kopierat från rasbeskrivningen:

Grå med rödbrunt, rött med rödbrunt, grå, röd, fawn och rödbrunaktig i alla nyanser. Även rent vit eller vit med fläckar i någon av ovan nämnda färger

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, blev lite förvånad hade aldrig sett annat än gråbeiga västlaikor förut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då har vi bakspårat gris nu typ 100m jag och bagheera.. Passerade en åtel nu på kvällen och det sprang grisar överallt. troligen suggor med 15 smågrisar. Han undra allt då det var både mörkt och läskigt ute nu :)

 

/H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har skickat in papper till SKK nu förra veckan och har fått tillbaka att dom behöver någon export papper i original?

 

Citerar

 

Export i original = ägardelen

 

Förstår inte vad det kan vara, har skickat in alla papper som vi fick med inkl euro passet. Vårt köpe kontrakt, stamtavlan, deras veterinär intyg. Detta var allt som följde med.

 

Vad saknas?

 

 

/H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har skickat in papper till SKK nu förra veckan och har fått tillbaka att dom behöver någon export papper i original?

 

Citerar

 

Export i original = ägardelen

 

Förstår inte vad det kan vara, har skickat in alla papper som vi fick med inkl euro passet. Vårt köpe kontrakt, stamtavlan, deras veterinär intyg. Detta var allt som följde med.

 

Vad saknas?

 

 

/H

Ingen aning! Kolla med Johan han vet säkert.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen aning! Kolla med Johan han vet säkert.

 

Ringde förut idag och pratat med hon handläggaren och det ska tydligen vara något export dokument som den litauiska kennelklubben skriver ut eller nåt.. Fatta inget.

 

Vi har ju europass, köpekontrakt, fci databas med tillhörande stamtavla. vad mer ska dom begära...

 

 

/H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ringde förut idag och pratat med hon handläggaren och det ska tydligen vara något export dokument som den litauiska kennelklubben skriver ut eller nåt.. Fatta inget.

 

Vi har ju europass, köpekontrakt, fci databas med tillhörande stamtavla. vad mer ska dom begära...

 

 

/H

Hur har det gått med registreringen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Ringde förut idag och pratat med hon handläggaren och det ska tydligen vara något export dokument som den litauiska kennelklubben skriver ut eller nåt.. Fatta inget.

 

Vi har ju europass, köpekontrakt, fci databas med tillhörande stamtavla. vad mer ska dom begära...

 

 

/H

Så där blev det för mig med när jag hämtade alpländaren i Tyskland . Jag skickade tillbaka stamtavlan till uppfödaren som fixade en exportstamtavla sedan var allt frid o fröjd.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis du behöver en så kallad exportstamtavla som skrivs ut av motsvarigheten till SKK i det landet du tagit ifrån. Själv står jag och väntar på dokument från Moskva, det tar sin tid!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...