Hoppa till innehåll

åteljakt räv 2013-2014


daavviid

Recommended Posts

Slängde ett öga på Yr .no

Ser inte ut som blåsten minskar ännu på några dagar , Brrr!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Satt ute i 2 1/2 timme i snöstormen och såg ingen räv!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och brorsan körde ett lockpass från 21-strax innan midnatt , sedan satte jag mig och vakade i kojan 1 timme men var så genomfrusen att jag inte lyckades få upp värmen så vid 01:30 så låg jag i bingen och huttrade, Ingen räv  öht

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag och brorsan körde ett lockpass från 21-strax innan midnatt , sedan satte jag mig och vakade i kojan 1 timme men var så genomfrusen att jag inte lyckades få upp värmen så vid 01:30 så låg jag i bingen och huttrade, Ingen räv  öht

Det var iaf tappra försök av dig o brorsan. :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En vit vägg mao.

Jag kunde se åteln men det kom ingenting, hade fyllt på med massa gott där men nu är allt täckt under snön. Och det är så varmt att havsisen smälter så det är inga ideala förhållanden direkt. Får åka och köpa en 5w solcellpanel och montera så att man slipper ta hem batteriet till värmedynan varje gång för laddning!
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kunde se åteln men det kom ingenting, hade fyllt på med massa gott där men nu är allt täckt under snön. Och det är så varmt att havsisen smälter så det är inga ideala förhållanden direkt. Får åka och köpa en 5w solcellpanel och montera så att man slipper ta hem batteriet till värmedynan varje gång för laddning!

Ok! Det är inte alltid man har turen med sig. :sad: Från värmedynan el. luften som den smälter isen??? :wink:  :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok! Det är inte alltid man har turen med sig. :sad: Från värmedynan el. luften som den smälter isen??? :wink::tongue:

Jag vill tro att det är luften som är boven då jag inte hade någon värme från dynan under hela passet! :wink:

Behöver helst ha under -10 för att isen inte skall smälta och det är knappt ett par minus..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack Isjonsson!

 

Beundransvärt av Tjörnbon att sitta ute i den här snålblåsten .......................brrrr

 

Ja, det är det verkligen! :ohmy: Undra om han är rätt funtad egentligen??? :thumbsup:

Den där Tjörnbon måste vara en hårdnackad rackare som tål sådant skitväder. :yes:  :woot:  :whistling:  :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hahahaha......

Ja han jagar ju räv så riktigt funtad i knoppen lär han ju inte va. Jag känner ingen rävjägare som är normal  :tongue:  :whistling:

Det har du ju så rätt i.

Nej, det är dom verkligen inte. :yes:  :woot:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis Nobbe!

En nagelbitare gör det värt att sitta en stund :thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis Nobbe!

En nagelbitare gör det värt att sitta en stund :thumbsup:

Ja, det kan jag verkligen tänka mig i den där snålblåsten. :yes:  :tongue:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det är det verkligen! :ohmy: Undra om han är rätt funtad egentligen??? :thumbsup:

Den där Tjörnbon måste vara en hårdnackad rackare som tål sådant skitväder. :yes:  :woot:  :whistling:  :rolleyes:

Jag kan ha en liten hint Drever i mig !

För korkad för att förstå att det inte är jaktväder :tongue:  :tongue: :tongue:  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha en liten hint Drever i mig !

För korkad för att förstå att det inte är jaktväder :tongue:  :tongue: :tongue:  

Ja, det måste du nog ha för att vara såhär tokig. :tongue:

Ja, det är du verkligen! :wink:  :thumbsup:  :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går trögt som fan nu.. Blåser ju hela jävla tiden så den lilla snön som kommer lägger sig ju bara i drivor nedan för stenmurarna. Hade iallafall en liten räv som sprang nedanför gluggen men jag hann inte skjuta. Sen var det nog samma räv som stod och slet i ett skinn som dom släppat bort från åteln tyvärr så kunde jag inte skjuta pga av hus i den riktningen. Jag satt mellan 19:30-22:30 och började hända grejer vid 21:30 som vanligt hos mig. Blir sittning samma tid ikväll...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis till räven!

 

Själv så tog mitt ork slut innan jag hann ut ur huset igår!

Det blev tidig binge för att möjligen sitta ikväll istället :dry:

Jag behövde lite sömn för att klara några enegikrävande möten idag så det var j u vuxet av mig :cool:

 

Jag kollade åtlarna efter senaste snön och det är action på allihop så läget är ju bra , bara orken håller i sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis till räven!

 

Själv så tog mitt ork slut innan jag hann ut ur huset igår!

Det blev tidig binge för att möjligen sitta ikväll istället :dry:

Jag behövde lite sömn för att klara några enegikrävande möten idag så det var j u vuxet av mig :cool:

 

Jag kollade åtlarna efter senaste snön och det är action på allihop så läget är ju bra , bara orken håller i sig.

 

Jag trodde att det var frun som sög musten ur dig o krävde för mycket av dig i gengäld för varje vakkväll som du är borta o inte sköter dina förpliktelser hemma. :thumbsup:  :tongue:  :whistling:  :rolleyes:  :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...